WEC: Porsche porazilo Audi a Toyotu v USA
Podniku se zúčastnilo 31 vozů.
Vozy Audi R18 byly při šestihodinovce v Austinu sice rychlejší, než jejich velcí soupeři od Porsche, nakonec ovšem opět rozhodla vzorná spolehlivost prototypů z Zuffenhausenu.
Po několika klasických podnicích a vrcholu sezony v Le Mans "dožívá" světový šampionát vytrvalostních závodů WEC podniky v zámoří. Výletu do Mexika následovala šestihodinovka na trati velké ceny USA, Circuit des Ameriques.
Jako lídři cestovali do Austinu jezdci Porsche Marc Lieb, Neel Jani a Romain Dumas, kteří by rádi povedenou sezonu, ve které vyhráli v Le Mans korunovali i tituly mistrů. V kvalifikaci amerického závodu se tato posádka ale musela zařadit až za čtyři jiné tovární vozy třídy LMP1. Nejrychlejším časem (Duvalovým rekordem WEC) zářil v sobotu vůz audi Faesslera, Lotterera a Treluyera, vedle něj šla do závodu jeho sesterská posádka di Grassi/Duval/Jarvis. Druhou řadu vytvořilo porsche Bernharda, Webbera a Hartleye společně s toyotou Sarrazina, Conwaye a Kabajašiho. Nejpomalejším z hybridů byla toyota Davidsona, Buemiho a Nakajimy. Třídu LMP1 doplnili tradičně outsideři Rebellion a Kolles.
Podniku se zúčastnilo 31 vozů, nejrychlejší mezi prototypy LMP2 byli Menezes/Lapierre/Richelmi na Signatech-Alpině, mezi vozy GT se prosadili Thiim se Soerensenem na továrním Astonu Martin.
Vozy Audi R18 po vydařené kvalifikaci ovládly i úvodní část šestihodinovky. Po poločase ovšem oba výrobky z Ingolstadtu zbrzdily technické závady: Duval musel zůstat déle v boxech, když najednou vypověděla službu celá elektrika vozu a přišel tím o vedení. Kolega di Grassi si právě znovu tvořil dobrou výchzí pozici, když se dvě hodiny před koncem uvolnily dveře kokpitu. Také druhé audi mohl v Americe porsche porazit, nebýt Treluyerovy nehody s Fordem GT Oliviera Pla.
Posádka Mark Webber, Timo Bernhard a Brendon Hartley se tedy nakonec postarala o třetí vítězství pro značku Porsche za sebou, když jejich Hybrid 919 projel cílem o 23 sekund před audinou Duvala. Nejlepší toyota (Sarrazin, Conway, Kobajaši) dojela ve stejném kole s vítězem, pouze dvě sekundy za druhými. Lieb, Jani a Dumas sice dojeli pouze čtvrtí, v celkovém hodnocení mají pořád ještě jasný náskok.
Lapierre, Menezes a Richelmi vládli třídě LMP2 i v závodě a prosadili se s náskokem kola na Morand-Ligier posádky Gonzales/Senna/Albuquerque. Také ve třídě Grand Tourisme se prosadili jezdci, kteří byli již v kvalifikaci nejrychlejší: Nicky Thiim s Marco Soerensenem.
Šampionát pokračuje třemi závody v Japonsku (Fuji), Číně (Šanghaj) a v Bahrajnu. I zde se bude - daleko pryč od svého vlastního evropského publika - jednat především o reklamní cvičení zúčastněných automobilek...
Celkový stav šampionátu WEC:
1. Lieb, Jani, Dumas - Porsche 130 b.
2. Duval, di Grassi, Jarvis - Audi 92,5 b.
3. Conway, Sarrazin, Kobajaši - Toyota 92 b.
4. Hartley, Webber, Bernhard - Porsche 78,5 b.
5. Lotterer, Faessler - Audi 78 b.