Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Opět vítězí Toyota s Buemim, Davidsonem a Nakajimou

Opět vítězí Toyota s Buemim, Davidsonem a Nakajimou

WEC ve Spa.

Poté, co legenda Le Mans, Tom Kristensen, vypustil vozy na trať, vyrazil Pole-setter Andre Lotterer na jeho Porsche 919 do druhého závodu WEC sezony 2017 ze všech nejlépe. Strategií třetí Toyoty ovšem očividně bylo „atakovat hned začátkem podniku vedoucí Porsche“ a Nicolas Lapierre se ještě před první zatáčkou snažil Lotterera předjet. Francouz při tom zvolil velice riskantní brzdný bod a La Source zvládl jen se štěstím velkým obloukem záchytnou zónou. Lotterera při tom těsně minul. První kola ve vedení tedy patřila před 61.000 diváky Porsche. Za „domácím“ Lottererem (Andre žije v Belgii) se nejprve seřadily dvě Toyoty, druhý Porsche s Hartleyem v kokpitu a Lapierre.
 
Německá značka se z prvního místa ovšem mohla těšit jen 20 minut. Na špičce se jelo stylem sprintu a Japonci k tomu měli tuto sobotu lepší zbraň. Lotterera nejdříve předjel Conway a brzy poté mu následoval i Buemi. Koncem první hodiny se ovšem musel Švýcar v japonských službách nechat předjet Hartleyem. Po první hodině tedy znělo pořadí třídy LMP1 Toyota-Porsche-Porsche-Toyota-Toyota, zatímco se o vedení ve třídě LMP2 přetahovali Roman Rusinov (G-Drive) a Bruno Senna (Rebellion). Mezi vozy GT zuřil souboj o první místo mezi dvěma Ferrari a dvěma Fordy.
 
Toyota TS050 se startovním číslem 7 vedla závod i po dvou hodinách, když od Conwaye převzal Kamui Kobajaši. Za nimi  se usadil Porsche 919, který od Hartleye převzal Tandy, před další Toyotou Davidsona, druhým Porschem Earla Bambera a třetí Toyotou nováčka Kunimota. Ani jednoho z pěti favoritů zatím nepostihl žádný závažný problém.
 
Třídě LMP2 velel Julien Canal, který převzal vůz týmu Rebellion od Senny, před Alexem Lynnem (G-Drive).
 
Tým japonského výrobce pod vedením zkušeného Francouze Huguese de Chaunaca nedal ani v dalším průběhu závodu prvenství z ruky. Naopak: Během odpoledne se na špičce najisto usadil vítězný vůz ze Silverstone s Buemim, Davidsonem a Nakajimou v kokpitu, zatímco jim Conway s Kobajašim hájili záda. Dvojité vítězství Toyoty nad Porsche neohrozily ani dvě neutralizace ve druhé části závodu, ani několik kapek z hrozivých mraků těsně před koncem. Díky jasným odstupům v poslední hodině si Japonci dokonce mohli dovolit, zorganizovat navenek napínavý foto-finiš jejich dvou vozů. Druhé vítězství sezony posádky Buemi, Davidson, Nakajima ovšem nikdy nebylo ohroženo. Na Porsche zbyly ve Spa jen pozice 3 a 4 před třetí Toyotou – a zároveň role lehkého outsidera před Le Mans, což Švábům jistě ani nebude nepříjemné.
 
Dobrou generálku před Le Mans předvedl i tým Colina Kollese. Jediný soukromý vůz třídy LMP1 dovedli Kraihamer, Rossiter a Webb až do cíle a to dokonce před nejrychlejšími prototypy třídy LMP2. Tu vyhrála zaslouženě posádka Rusinov, Thiriet, Lynn před týmem Rebellion, se kterým se potýkala táměř celých 6 hodin.
 
Mezi speciály GT slavila značka Ferrari velké vítězství nad Fordem. Podobně jako Toyota v LMP1, obsadily oba 488 GTE týmu AF Corse první dvě místa v pořadí Bird/Rigon a Calado/Pier Guidi. 
 
Výsledek 6h WEC ve Spa:
 
1. Buemi/Davidson/Nakajima, Toyota
2. Konway/Kobajaši, Toyota
3. Berhard/Bamber/Hartley, Porsche                                                      
4. Jani/Lotterer/Tandy, Porsche                      
5. Sarrazin/Kunimoto/Lapierre, Toyota            
6. Kraihamer/Rossiter/Webb, byKolles-Enso              
7. Rusinov/Thiriet/Lynn, G-Drive-Oreca
8. Senna/Canal/Prost, Rebellion-Oreca 
9. Tung/Jarvis/Laurent, Chang-Oreca