Toyota potvrdila v kvalifikaci na 24h Le Mansu roli favorita
Nejrychlejší čas zajel Kobajaši
Z nejvýhodnější pozice vstoupí zítra do čtyřiadvacetihodinovky v Le Mansu podle očekávání Toyota. Ve druhé kvalifikaci zajel její tovární jezdec Kamuj Kobajaši čas 3.15,497, což bohatě stačilo na zisk pole position.
Za vozem s číslem 7, jehož posádku kromě Japonce tvoří ještě Mike Conway a José María López, se jako druhý umístil jeho sourozenec číslo 8, pilotovaný Sébastienem Buemim, Fernandem Alonsem a Kazukim Nakadžimou. Na vítěze ztratil 0,411 sekundy.
Toyota je znovu nejžhavějším kandidátem na prvenství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce
Kobajaši kupodivu moc nejásal: „Upřímně řečeno, jsem trochu zklamán. Myslel jsem, že jsme se za dva roky vývoje dostali dál. Takhle mně v mém nejrychlejším kole scházela skoro vteřina. To je hodně.“ Narážel tím na skutečnost, že nepřekonal svoje vlastní dosavadní traťové maximum 3:14,791 z roku 2017. „Dali jsme do toho všechno, ale nestačilo to. Přesto je to úžasný výkon po včerejší havárii a noční výměně podvozku. Kluci práci dokončili pět minut před začátkem druhé kvalifikace. Kdyby se opozdili o deset minut, neměli bychom už kvůli silnému provozu šanci.“
Pestře zbarvené prototypy Rebellionu zatím pronásleduje smůla
Ze „soukromníků“ v kategorii LMP1 se nejvíce dařilo ruskému SMP, jemuž budou na roštu patřit třetí a pátá příčka. Technickými problémy pronásledovaný Rebellion se musí spokojit se čtvrtým a šestým stáním.
Výsledky kvalifikace:
1. Conway-Kobajaši-López (Toyota) 3:15,497, 2. Buemi-Nakadžima-Alonso (Toyota) +0,411, 3.Sarrazin-Orudžev-Sirotkin (BR Engineering/AER) +0,662, 4. Laurent-Berthon-Menezes (Rebellion/Gibson) +0,907, 5. Petrov-Aljošin-Vandoorne (BR Engineering/AER) +1,168, 6. Jani-Lotterer-Senna (Rebellion/Gibson) +1,313, 7.Hedman-Hanley-Van der Zande (BR Engineering/Gibson) +4,703, 8. Dillmann-Webb-Ruberti (ENSO CLM/Nissan) +7,612, 9. Perrodo-Vaxiviere-Duval (ORECA/Gibson) +9,848 (1. v kategorii LMP2), 10. Gonzalez-Maldonado-Davidson (ORECA/Gibson) +10,170 (2. v kategorii LMP2).