Alonso učinil druhý krok k trojkoruně
Toyota na dvacátý pokus vítězí v Le Mansu
Ještě předtím, než Toyota na dvacátý pokus triumfovala v Le Mansu, předstoupil před novináře Fernando Alonso. Právě předal prototyp se startovním číslem 8 Kazukimu Nakadžimovi a japonskému kolegovi už jen držel palce, aby dostal auto vítězně do cíle.
Alonso dnes splnil druhý bod svého plánu na zisk tzv. Trojkoruny motorsportu. Po VC Monaka F1 uspěl i v nejslavnější čtyřiadvacetihodinovce světa. Dlužno dodat, že situaci měl dost usnadněnou chabou konkurencí.
Fernando Alonso na první pokus vyhrál nejslavnější vytrvalostní závod světa
Od počátku bylo totiž jasné, že Alonsovi, Nakadžimovi a třetímu členovi posádky Sébastienu Buemimu může vzdorovat jen druhá toyota, řízená Kamujem Kobajašim, Mikem Conwayem a Josém Maríou Lópezem. Ta se také v noci na chvíli dostala do čela. I díky skvělému Alonsovu výkonu se však na něm nedokázala udržet. Definitivně vše „zazdil“ Kobajaši, který propásl pravidelnou zastávku v boxech a dorazil k ní o kolo později, s posledními kapkami paliva v nádrži a promenádním tempem.
Zbytek soupeřů v kategorii LMP1 vůbec tovární ekipě nestačil a navíc se potýkal s vlastními nemalými problémy.
„Když jsem poprvé začal vážněji uvažovat o Le Mansu, bylo mně jasné, že potrvá pár sezon, než se budu moci ucházet o nejvyšší příčku. Potřeboval jsem se toho hodně naučit, protože mám před tímto závodem velký respekt. Vůbec mě nenapadlo, že to vyjde na první pokus,“ svěřoval se Alonso. „Ale přijeli jsme sem dobře připraveni. Tak dobře, že nás pak vůbec nic nezaskočilo. Všechno běželo podle plánu. Když se dostavila menší krize a bylo třeba zariskovat, ustáli jsme to bez potíží.“
Potom se exmistr světa F1 vrátil ke svému mimořádně povedenému střídání, během něhož zlikvidoval větší část ztráty na sesterský vůz: „Ochladilo se a jelo se mně podstatně lépe. Také pneumatiky se nějak probraly k životu. Kromě toho jsme měl štěstí, že jsem neuvázl v provozu.“
Nejdramatičtější fáze boje o vítězství se odehrála v noci
Výsledky závodu 24 hodin Le Mansu 2018:
absolutně:
1. Alonso – Buemi – Nakadžima (Toyota TS050 – Hybrid) 388 kol, 2. Kobajaši -Conway – López (Toyota TS050) 386 kol, 3. Laurent – Thomas – Menezes (Rebellion R13 – Gibson) 376 kol, 4. Lotterer – Jani – Senna (Rebellion R13 – Gibson) 375 kol, 5. Rusinov – Pizzitola – Vergne (Oreca 07 – Gibson) 369 kol…
kategorie LMP2:
1. Rusinov – Pizzitola – Vergne (Oreca 07 – Gibson) 369 kol, 2. Lapierre – Negrao – Thiriet (Alpine A470 – Gibson) 367 kol, 3. Capillaire – Hirschi – Gommendy (Oreca 07 – Gibson) 366 kol…
kategorie LM GT-E Pro:
1. Christensen – Vanthoor – Estre (Porsche 911 RSR) 344 kol, 2. Lietz – Bruni – Makowiecki (Porsche 911 RSR) 343 kol, 3. Hand – Müller – Bourdais (Ford GT) 343 kol…
kategorie LM GT-E Am:
1. Campbell – Ried – Andlauer (Porsche 911 RSR) 335 kol, 2. Flohr – Castellacci – Fisichella (Ferrari F488 GTE) 335 kol, 3. Keating – Bleekemolen – Stolz (Ferrari F488 GTE) 334 kol...