Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Do F1 se vrátí mokré starty

Do F1 se vrátí mokré starty

Bezpečnostní vůz svou práci odvede před startem.

Světová rada motorsportu dnes odsouhlasila návrh na změnu startovací procedury na mokré trati. Návrh se začal formovat po letošní Velké ceně Velké Británie, do které vozy odstartovaly za bezpečnostním vozem a pár kol se věnovaly vysoušení trati. Pak se začalo závodit, ale diváci na trati i doma u televizních obrazovek přišli o start, který zpravidla bývá jednou z nejnapínavějších částí závodu.

Od roku 2017 se procedura změní, ačkoli "vysoušecí" kola zůstanou. Vozy nejprve ve vláčku za safety carem udělají pár kol, ale pak se seřadí na hlavní rovince a proběhne normální pevný start.

Kromě toho byla odsouhlasena výjimka týkající se pneumatik. Týmy i jezdci se obávali, že bez testování nebudou vědět, které pneumatiky si vybrat pro první závody sezony 2017. V továrnách týmů vznikají zcela nové vozy a Pirelli pro ně vyvíjí nové, širší a pomaleji degradující pneumatiky. Výběr by tak byl jen loterií, takže týmy se s FIA dohodly, že výběr pro prvních pět závodů nechají na Pirelli. Italský dodavatel již oznámil, že každý jezdec dostane dvě sady nejtvrdších pneumatik, čtyři sady prostředních a sedm sad nejměkčích pneumatik vybraných pro daný okruh. Sezona začne závody v Austrálii, Číně, Bahrajnu, Rusku a pátý závod se pojede ve Španělsku.