FIA Hondě vrátila jeden zbytečně utracený žeton
Příjemný bonus, nebo zbytečnost?
Počet vývojových žetonů Hondy před víkendem Velké ceny Japonska nečekaně stoupl z jednoho na dva. FIA japonským inženýrům jeden vrátila s tím, že ho utratili zbytečně.
Honda měla před VC Malajsie 3 vývojové žetony a FIA bylo oznámeno použití dvou z nich. Jeden šel na úpravu výfuku, druhý na úpravu bloku motoru. Změny byly v pátek otestovány Fernandem Alonsem a tento víkend bude vylepšená pohonná jednotky poprvé nasazena do kvalifikace i závodu.
Web Motorsport zjistil, že FIA Hondě vrátila žeton použitý na úpravu bloku motoru. Šlo totiž o úpravu udělanou (hlavně) za účelem zlepšení spolehlivosti a takové úpravy jsou zdarma.
"FIA jsme poslali dva žetony, jeden za blok motoru a jeden za odlehčení výfuku. V Malajsii nám oznámili, že změna bloku motoru se týče spolehlivosti, proto není nutné použití žetonu," vysvětlil mluvčí Hondy.
Další žeton by mohl být výhodou, jezdci McLarenu by v případě potřeby použití další pohonné jednotky mohli dostat nové díly, ale pouze v případě, že Honda bude nějaké mít. Od začátku října se už totiž chtěla věnovat pouze vývoji pohonné jednotky pro nový širší vůz McLarenu, který bude závodit příští sezonu a žetony již možná nepotřebuje.
Jediným výrobcem motorů, který utratil všechny žetony přidělené na rok 2016, je Ferrari. Mercedes jich má 6 a Renault 18, protože poslední velkou úpravu své pohonné jednotky udělal v květnu a od té doby vyvíjí novou. Pokud vás z pravidel utrácení vývojových žetonů bolí hlava, už se zbytečně netrapte, žetony mají letos derniéru a výrobci příští rok začnou vyvíjet nestandardizované díly pohonných jednotek bez omezení.
Honda měla před VC Malajsie 3 vývojové žetony a FIA bylo oznámeno použití dvou z nich. Jeden šel na úpravu výfuku, druhý na úpravu bloku motoru. Změny byly v pátek otestovány Fernandem Alonsem a tento víkend bude vylepšená pohonná jednotky poprvé nasazena do kvalifikace i závodu.
Web Motorsport zjistil, že FIA Hondě vrátila žeton použitý na úpravu bloku motoru. Šlo totiž o úpravu udělanou (hlavně) za účelem zlepšení spolehlivosti a takové úpravy jsou zdarma.
"FIA jsme poslali dva žetony, jeden za blok motoru a jeden za odlehčení výfuku. V Malajsii nám oznámili, že změna bloku motoru se týče spolehlivosti, proto není nutné použití žetonu," vysvětlil mluvčí Hondy.
Další žeton by mohl být výhodou, jezdci McLarenu by v případě potřeby použití další pohonné jednotky mohli dostat nové díly, ale pouze v případě, že Honda bude nějaké mít. Od začátku října se už totiž chtěla věnovat pouze vývoji pohonné jednotky pro nový širší vůz McLarenu, který bude závodit příští sezonu a žetony již možná nepotřebuje.
Jediným výrobcem motorů, který utratil všechny žetony přidělené na rok 2016, je Ferrari. Mercedes jich má 6 a Renault 18, protože poslední velkou úpravu své pohonné jednotky udělal v květnu a od té doby vyvíjí novou. Pokud vás z pravidel utrácení vývojových žetonů bolí hlava, už se zbytečně netrapte, žetony mají letos derniéru a výrobci příští rok začnou vyvíjet nestandardizované díly pohonných jednotek bez omezení.