Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren si definitivně plácl s Mercedesem

McLaren si definitivně plácl s Mercedesem

Od roku 2021 bude používat jeho motory

To o čem se již delší dobu šuškalo, se stalo oficiálně potvrzenou zprávou. McLaren, Mercedes a Renault rozeslaly do světa informaci, že od sezony 2021 bude stáj z Wokingu používat motory s trojcípou hvězdou. Tříleté partnerství s francouzským výrobcem se uzavře na sklonku příští sezony.

Šéf McLarenu Zak Brown se pochopitelně snaží jistě bolestný rozchod poněkud osladit. Podle něj má Renault značný podíl na současném vzestupu týmu. „Byl to fantastický partner,“ prohlásil. „I když se samozřejmě zaměřoval hlavně na vlastní ekipu, šlo vždy o férovou a transparentní spolupráci. Teď vstoupíme do poslední společné sezony a budeme usilovat o další zmenšení naší ztráty na špičku.

Dohoda s Mercedesem byla uzavřena zatím na tři léta, tedy až do roku 2024. „Je to důležitý předpoklad k tomu, abychom byli ve F1 dlouhodobě úspěšní. Mercedes je pro nás měřítkem, jako tým i producent pohonných jednotek. V tomto rozhodnutí se zrcadlí důvěra našich vlastníků a současně tím vysíláme pozitivní signál vůči všem investorům, spolupracovníkům, partnerům a fanouškům. Rok 2021 bude pro nás milníkem,“ uvedl Brown.

Potkávají se staří známí. McLaren a Mercedes fungovaly ve stejných pozicích už v letech 1995 až 2014. Třílitrové desetiválce poháněly celou plejádu monopostů od MP4/10 až po MP4-28. V roce 2014 pak byl použit motor současné specifikace 1.6 V6 Turbo v MP4-29. 

Miku Häkkinena dovezly motory Mercedes ke dvěma titulům mistra světa

Zpočátku byly výsledky skromné, ale už v sezoně 1997 přišlo premiérové vítězství ve velké ceně – zasloužil se o něj David Coulthard v Austrálii. Nakonec jich bylo 78 a k tomu je potřeba připočítat 76 pole position a 84 nejrychlejších kol. A samozřejmě individuální tituly v letech 1998, 1999 (vždy Mika Häkkinen) a 2008 (Lewis Hamilton) spolu se ziskem Poháru konstruktérů 1998.

Těší nás, že můžeme po čase znovu uvítat McLaren jako člena naší rodiny. Obě značky se nesmazatelně vepsaly do historie motoristického sportu. McLaren se v poslední době výrazně zlepšil, a to i díky kvalitě motorů Renault,“ vysekl trochu nečekanou poklonu konkurenci ředitel Mercedes-Benz Motorsportu Toto Wolff.

Pokud nedojde ještě k nějaké další rošádě, měl by Mercedes zásobovat svými agregáty v roce 2021 kromě vlastní stáje také Williams, Racing Point a McLaren. Renaultu naopak nezbude žádný zákazník.