Renault se nebojí ztráty výkonu
Starosti mu dělá chlazení.
Vozy F1 jsou již připraveny v garážích Okruhu bratří Rodríguezů, kam se loni vrátily poprvé po mnohaleté přestávce. Samotný okruh má svá specifika, ale nejvíce se skloňuje nadmořská výška. Leží 2285 metrů nad mořem, kvůli čemuž je tam mnohem řidší vzduch, než jsou jezdci zvyklí, ale ještě větší vliv to má na jejich vozy. Řidší vzduch znamená méně účinnou aerodynamiku a starosti dělá i výrobcům motorů. Loni automobilky hledaly způsoby, jak svá turba dostat na 125 tisíc otáček za minutu, což je maximum povolené pravidly, aby do spalovacích motorů nahnaly dostatečné množství vzduchu. To už prý Renaultu letos nedělá starosti a pozornost soustřeďuje na druhý problém. Chlazení.
"Hustota vzduchu je mnohem nižší a atmosférické motory by zde přišly o přibližně 22 % svého výkonu," začal vysvětlovat Rémi Taffin, technický ředitel motorů Renaultu. "S turbomotorem se stane pouze to, že se turbo bude muset kroutit rychleji. Zachycování energie a její opětovné používání to také nijak neovlivní.
Je tu ale jedna oblast, která vyžaduje zvýšenou pozornost. Chlazení pohonné jednotky. Řidší vzduch totiž není pouze méně efektivní při spalování, ale není ani dobrý v odvádění tepla. Výkon zůstane na stejné úrovni, takže se potřebujete zbavit stejného množství tepla. Méně efektivního chlazení jsme se loni dost obávali, ale naše odhady byly naštěstí správné, takže nedošlo k žádným překvapením a letos by také nemělo. Pokud bude teplota okolí vysoká, budeme podrobně sledovat situaci a pravděpodobně se dostaneme na horní hranici provozní teploty."
"Hustota vzduchu je mnohem nižší a atmosférické motory by zde přišly o přibližně 22 % svého výkonu," začal vysvětlovat Rémi Taffin, technický ředitel motorů Renaultu. "S turbomotorem se stane pouze to, že se turbo bude muset kroutit rychleji. Zachycování energie a její opětovné používání to také nijak neovlivní.
Je tu ale jedna oblast, která vyžaduje zvýšenou pozornost. Chlazení pohonné jednotky. Řidší vzduch totiž není pouze méně efektivní při spalování, ale není ani dobrý v odvádění tepla. Výkon zůstane na stejné úrovni, takže se potřebujete zbavit stejného množství tepla. Méně efektivního chlazení jsme se loni dost obávali, ale naše odhady byly naštěstí správné, takže nedošlo k žádným překvapením a letos by také nemělo. Pokud bude teplota okolí vysoká, budeme podrobně sledovat situaci a pravděpodobně se dostaneme na horní hranici provozní teploty."