Verstappen: Nové vozy mohou být méně náročné
Zjednoduší se příští rok práce jezdce F1?
Příští rok se bude závodit v nové generaci vozů, které by měly být nejrychlejší v celé historii F1. Jezdci to tedy budou mít mnohem těžší než dnes. Nebo ne? Můžete si říct, že sotva 19letý Max Verstappen tomu rozumí jako kozel petrželi, ale po zkušenostech ze simulátoru si myslí, že být rychlý v novém voze nebude pro jezdce takovou výzvou, jako v letošních vozech s nižším aerodynamickým přítlakem i mechanickou přilnavostí.
"Neřekl bych, že budeme potřebovat větší koule, protože čím více máte přilnavosti, tím je jízda snadnější," cituje Verstappena Motorsport. "Teď jsme v některých rychlých zatáčkách skutečně na úplném limitu, protože se jimi nedá projet s plynem na podlaze. Ale příští rok to půjde i se zavřenýma očima. To nemá nic s odvahou, potřebujete pouze fyzickou sílu. Takže poté, co jsem si to vyzkoušel v simulátoru, si myslím, že ježdění bude jednodušší."
Mladému Holanďanovi se ale líbí, že k novému vozu dostane i nové pneumatiky a doufá, že Pirelli dokáže splnit zadaný úkol. F1 chce od svého monopolního dodavatele pneumatiku, která nebude tak citlivá na přehřívání. Pneumatiky by se díky tomu neměly tak rychle ničit jízdou za jiným vozem a souboje na trati by mohly být delší a dramatičtější.
"Doufám, že pneumatiky se už nebudou tak snadno přehřívat. Ale nemůžeme si být jisti, protože vůz jim dá pořádně zabrat. Budou sice širší, ale mohlo by se stát, že se ve výsledku nic nezmění. Počkáme a uvidíme."
"Neřekl bych, že budeme potřebovat větší koule, protože čím více máte přilnavosti, tím je jízda snadnější," cituje Verstappena Motorsport. "Teď jsme v některých rychlých zatáčkách skutečně na úplném limitu, protože se jimi nedá projet s plynem na podlaze. Ale příští rok to půjde i se zavřenýma očima. To nemá nic s odvahou, potřebujete pouze fyzickou sílu. Takže poté, co jsem si to vyzkoušel v simulátoru, si myslím, že ježdění bude jednodušší."
Mladému Holanďanovi se ale líbí, že k novému vozu dostane i nové pneumatiky a doufá, že Pirelli dokáže splnit zadaný úkol. F1 chce od svého monopolního dodavatele pneumatiku, která nebude tak citlivá na přehřívání. Pneumatiky by se díky tomu neměly tak rychle ničit jízdou za jiným vozem a souboje na trati by mohly být delší a dramatičtější.
"Doufám, že pneumatiky se už nebudou tak snadno přehřívat. Ale nemůžeme si být jisti, protože vůz jim dá pořádně zabrat. Budou sice širší, ale mohlo by se stát, že se ve výsledku nic nezmění. Počkáme a uvidíme."