Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

Verstappen udeřil v závěru, Antonelli jezdil jen 10 minut

Verstappen udeřil v závěru, Antonelli jezdil jen 10 minut

VC Itálie – 1. trénink

Velkou cenu Itálie zahájil nejrychlejším časem úřadující šampion. Verstappen se v závěru dostal do čela a zvítězil. Druhý skončil Leclerc a třetí Norris. Dlouho očekávaná premiéra Antonelliho trvala jen 10 minut. Poté Ital boural v poslední zatáčce a postaral se o červené vlajky.

Ve 13:30 hodin místního času se rozběhl v Monze první volný trénink. Piloty přivítalo slunečné počasí.

V prvním tréninku jsme viděli v akci dvě neobvyklé tváře. Mercedes se rozhodl dát první tréninkovou šanci svému juniorovi Antonellimu, který je považován za jednoho z největších kandidátů na nahrazení Hamiltona pro sezonu 2025. Osmnáctiletý Ital v pátek nakonec nahradil Russella. U Williamsu jsme letos podruhé měli v tréninku vidět Colapinta. Argentinec ale tentokrát nastupoval poprvé jako závodní pilot. U Williamsu totiž ve zbytku sezony nahradí Sargeanta.

Hned od úvodních minut se na dráhu vydávaly první monoposty. Mezi nimi byl mimo jiné Antonelli, který brzy zajel první měřené kolo. S časem 1:29,955 se zařadil na první pozici. Hamiltonovi patřilo druhé místo.

Jezdcům dělala tradičně potíže úvodní šikana. Netrefili se do ní mimo jiné Leclerc a Verstappen. Pilot Red Bullu využil únikovou zónu dokonce dvakrát.

Pro Franca Colapinta začal první víkend v roli závodního pilota. Foto: Williams



Antonelli se nacházel na prvním místě a jeho premiéře před domácím publikem nebylo zpočátku co vytknout. Nakonec ale trvala jenom deset minut. Antonelli totiž v poslední zatáčce ztratil kontrolu nad svým vozem a ve velké rychlosti putoval do bariéry. Jeho trénink byl u konce a v Monze byly vyvěšeny červené vlajky.

Během přerušení se nacházel na první pozici Hamilton s časem 1:23,350. Druhý byl Norris (1:23.399) a třetí místo patřilo Bottasovi (1:23,803). Alonso, Stroll, Ocon a Piastri zatím neměli na kontě žádný měřený čas.

V úvodních minutách využívala většina startovního pole žlutě značenou střední směs pneumatik. Hamilton, Antonelli, Verstappen a Pérez ovšem začali rovnou na nejměkčí sadě. Cunoda začal jako jediný na tvrdé sadě.

Po více než deseti minutách byl trénink opět restartován. Na dráze převažovala měkká nebo střední směs pneumatik. Cunoda pokračoval na tvrdé sadě, obul však novou směs. Hamilton si udělal výlet mimo trať a projel se kačírkem. Vše se ale obešlo bez poškození. Mercedes mezitím potvrdil, že ačkoli Antonelli boural s vozem, na kterém byla nasazena nejnovější vylepšení, má pro zbytek víkendu k dispozici náhradní díly.

26 minut před koncem se na špici nacházel překvapivý lídr. S časem 1:22,127 se dostal do čela Bottas. Následovali ho Hamilton (1:22,214) a Albon (1:22,220). Trojice jezdila na měkké směsi pneumatik.

Premiéra Andrey Kimiho Antonelliho skončila havárií. Foto: Mercedes



Dvacet minut před koncem potkaly v poslední zatáčce potíže také Sainze. Monačan sice vyjel do únikové zóny, své auto ale zkrotil lépe než Antonelli a k nehodě tentokrát nedošlo.

Leclerc se s časem 1:22,139 dostal na druhou pozici. Pilot Ferrari byl o 12 tisícin pomalejší než Bottas, který stále zůstával na první pozici. Albon přitom hlásil, že trať se hodně zrychluje.

V závěrečných minutách se většina pole přesunula na měkkou směs pneumatik. Viděli jsme proto řadu zlepšení a změny v pořadí. Dozadu putoval Bottas. Na první pozici se dostal Leclerc (1:21,904). Druhé místo patřilo Norrisovi (1:21,917) a třetí Sainzovi (1:22,126).

Red Bull sice byl během prvního tréninku příliš vidět, to se ale změnilo 6,5 minuty před koncem. Verstappen se s kolem v hodnotě 1:21,676 posunul na první místo.

Verstappen už ve zbytku tréninku první místo udržel. Na druhé pozici skončil Leclerc a na třetí Norris.

V závěru si ještě prožil horkou chvilku Colapinto. Argentinec vyjel z trati v poslední zatáčce. Svůj monopost ale zvládl ubrzdit ještě předtím, než skončil v bariéře.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:21,676   18
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:21,904 + 0.228 22
3. Lando Norris McLaren Mercedes 1:21,917 + 0.241 25
4. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:22,126 + 0.450 23
5. Valtteri Bottas Sauber Ferrari 1:22,127 + 0.451 21
6. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:22,199 + 0.523 22
7. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:22,214 + 0.538 23
8. Alexander Albon Williams Mercedes 1:22,220 + 0.544 23
9. Sergio Pérez Red Bull Red Bull PT 1:22,311 + 0.635 20
10. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:22,315 + 0.639 18
11. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:22,572 + 0.896 21
12. Daniel Ricciardo RB Red Bull PT 1:22,605 + 0.929 20
13. Juki Cunoda RB Red Bull PT 1:22,714 + 1.038 22
14. Pierre Gasly Alpine Renault 1:22,763 + 1.087 21
15. Čou Kuan-jü Sauber Ferrari 1:22,854 + 1.178 21
16. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:22,864 + 1.188 20
17. Franco Colapinto Williams Mercedes 1:22,880 + 1.204 23
18. Esteban Ocon Alpine Renault 1:22,880 + 1.204 20
19. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:23,157 + 1.481 22
20. Andrea Kimi Antonelli Mercedes Mercedes 1:23,955 + 2.279 5


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull