Velká cena Brazílie pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší
Velká cena Brazílie – závod
dvacátý závod z jednadvaceti
Hamilton se vítězstvím v promáčené Brazílii opět přiblížil titulu
Během deštivého závodu došlo pouze na dva typy plášťů – mokré a pneumatiky do přechodných podmínek
Červené vlajky a safety car ovlivnily strategie týmů
São Paulo, 13. listopadu 2016 – Lewis Hamilton vyhrál Velkou cenu Brazílie poznamenanou silným deštěm. Po dvou dnech, kdy na okruhu Interlagos panovalo suché počasí, spoléhal pilot Mercedesu během nedělního závodu výhradně na mokré pneumatiky.
Kvůli dešti začal závod za safety carem a všichni jezdci museli, dle předpisů, odstartovat na mokrých pneumatikách. Dalšího safety caru využily některé týmy včetně Red Bullu k přezutí na pneumatiky do přechodných podmínek. Z jezdců používajících pneumatiky do přechodných podmínek si nejlépe vedl Max Verstappen.
Po nehodě Kimiho Räikkönena byla na dlouhou dobu vyvěšena červená vlajka. Po 20. kole se daly závodní vozy znovu do pohybu, ale opět za účasti safety caru. Po sedmi kolech kroužení za safety carem došlo na druhou červenou vlajku. Po druhém restartu se zdálo, že déšť ustává. Daniel Ricciardo přezul na pneumatiky do přechodných podmínek s vírou, že se počasí umoudří. To se však nestalo a jemu nezbylo nic jiného, než nazout zpátky mokré pneumatiky.
Vzhledem k deštivému počasí měli všichni jezdci povinnost odstartovat na mokrých pneumatikách. Druhým typem pneumatik, který se objevil na trati během závodu byly pneumatiky do přechodných podmínek. Na slickové pláště tentokrát vůbec nedošlo.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Byli jsme svědky nevídané podívané, závodu, který probíhal za velmi obtížných podmínek. Několik jezdců předvedlo úžasné předjížděcí manévry, konkrétně Max Verstappen předvedl oslnivý výkon, stejně tak Felipe Nasr se před domácím publikem ukázal v dobrém světle a špatně si nevedl ani Fernando Alonso. Ti všichni prokázali své výjimečné řidičské schopnosti v závodě, který se navzdory četným zdržením vešel do vyměřeného časového limitu.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Kvůli dešti začal závod za safety carem a všichni jezdci museli, dle předpisů, odstartovat na mokrých pneumatikách. Dalšího safety caru využily některé týmy včetně Red Bullu k přezutí na pneumatiky do přechodných podmínek. Z jezdců používajících pneumatiky do přechodných podmínek si nejlépe vedl Max Verstappen.
Po nehodě Kimiho Räikkönena byla na dlouhou dobu vyvěšena červená vlajka. Po 20. kole se daly závodní vozy znovu do pohybu, ale opět za účasti safety caru. Po sedmi kolech kroužení za safety carem došlo na druhou červenou vlajku. Po druhém restartu se zdálo, že déšť ustává. Daniel Ricciardo přezul na pneumatiky do přechodných podmínek s vírou, že se počasí umoudří. To se však nestalo a jemu nezbylo nic jiného, než nazout zpátky mokré pneumatiky.
Vzhledem k deštivému počasí měli všichni jezdci povinnost odstartovat na mokrých pneumatikách. Druhým typem pneumatik, který se objevil na trati během závodu byly pneumatiky do přechodných podmínek. Na slickové pláště tentokrát vůbec nedošlo.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Byli jsme svědky nevídané podívané, závodu, který probíhal za velmi obtížných podmínek. Několik jezdců předvedlo úžasné předjížděcí manévry, konkrétně Max Verstappen předvedl oslnivý výkon, stejně tak Felipe Nasr se před domácím publikem ukázal v dobrém světle a špatně si nevedl ani Fernando Alonso. Ti všichni prokázali své výjimečné řidičské schopnosti v závodě, který se navzdory četným zdržením vešel do vyměřeného časového limitu.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Mokrá | Přechodná | |
První | Verstappen 1:25.305 | Ricciardo 1:25.532 |
Druhý | Hamilton 1:25.639 | Verstappen 1:25.761 |
Třetí | Ricciardo 1:26.013 | Bottas 1:26.062 |
Nejdelší stint závodu:
Mokrá | 43 kol | Vettel, Rosberg, Perez, Nasr, Alonso, Kvyat, Hulkenberg, Ocon, Hamilton, Sainz |
Přechodná | 33 kol | Botas |
Pravdometr: Lewis Hamilton vyhrál závod aniž by zastavil v boxech. Ve skutečnosti přezouval dvakrát a to během pozastavení závodu (červená vlajka), vždy obouval mokré pneumatiky. Na původní plánovanou strategii dnes nedošlo, protože bylo potřeba reagovat na měnící se podmínky.