Williams posílí Pat Fry
Grove získalo posilu z Alpinu.
Ještě to není oficiální, ale zahraniční média zjistila, že vrchní technický ředitel Alpinu se na konci letošního roku přesune na stejnou pozici v týmu Williams. Jedná se o hodně známé jméno Pat Fry.
Zkušený Fry zahájil svou kariéru ve F1 v týmu Benetton v roce 1987, kde se podílel na vývoji aktivního zavěšení a pracoval i jako závodní inženýr. Následně se připojil k McLarenu a od roku 2005 byl jedním ze dvou alternujících šéfinženýrů tohoto týmu. V roce 2010 přešel do Ferrari, kde to dotáhl až na technického ředitele šasi. Ferrari však tehdy nemělo dobré období a oznámením příchodu Jamese Allisona začal jeho konec ve Ferrari. Dveře Maranella za sebou naposledy zavřel na konci roku 2014 a čekaly ho roky obnovování pošramocené pověsti. Přes místo poradce Manoru se dostal na místo dočasného ředitele inženýringu McLarenu, který tehdy musel čekat na příchod Jamese Keya. V roce 2020 se dočkal solidního návratu, když dostal místo technického ředitele šasi týmu Renault. Když se Renault změnil v Alpine a dostal nový management, Fry byl jmenován vrchním technickým ředitelem.
Post technického ředitele Alpinu zastává Matt Harman. Williams od odchodu FX Demaisona spolu se šéfem týmu v prosinci loňského roku nemá technického ředitele. Nový šéf týmu James Vowles si dal na začátku roku za jeden z hlavních cílů zaplnit volná místa technického ředitele a šéfa aerodynamiky brilantními lidmi. V červnovém rozhovoru pro oficiální web F1 prozradil, že našel člověka na místo vrchního technického ředitele, který by měl mít na starosti dlouhodobé cíle týmu v technické oblasti, jako například výzkum technologií, ale dočasně bude týmu nahrazovat technického ředitele s jeho každodenními povinnostmi.
Pat Fry ještě jako velké zvíře v týmu Ferrari. Foto: Ferrari
„Mohu říct, že máme hlavy vzhůru a další hlavy se otáčejí našim směrem. Lidé si už začali uvědomovat, že investice jsou reálné. Veřejně jsem i před Komisí F1 prohlásil, že mám peníze, potřebuji pouze svolení utratit je (v rámci diskuse o úpravě omezení investic do továrny pod rozpočtovým stropem, pozn. red.). Mnoho lidí pochopilo, že jsme na cestě vzhůru,“ řekl Vowles v rozhovoru pro web Motorsport.
Zdroj: Formula1, Motorsport, úvodní foto: Alpine