Marchionne: Rozpočtový strop nebude fungovat
Včasná reakce ředitele Ferrari.
Jen před pár dny přišly britské noviny The Telegraph s informací "z důvěryhodného zdroje", podle kterého se Liberty Media v příštích letech pokusí zavést rozpočtový strop pro všechny týmy F1. Návrat myšlenky omezení rozpočtů tentokrát není motivován ani tak snahou ochránit malé týmy, jako snahou zmenšit rozdíly v rychlosti vozů, mít vyrovnanější startovní pole a občas i nečekanou výhru outsidera. Generální ředitel Ferrari, týmu patřícímu k nejbohatším, nepotřeboval čas na rozmyšlenou. Je si jistý, že rozpočtový strop by nefungoval.
"Už se udělalo několik kroků včetně stropu ceny pohonných jednotek a omezení času na práci ve větrných tunelech a nic z toho nefunguje," řekl Sergio Marchionne. "Pravda je taková, že Formule 1 je extrémně drahý sport. Jsou tu tovární týmy Renaultu i Mercedesu a velké společnosti využívající vývoj v řadě oblastí, což je z pohledu nákladů velmi nebezpečné. Akceptuji potřebu snižovat náklady, ale tam je na nás, jak se přizpůsobíme těmto požadavkům. Ale nevěřím, že by rozpočtový strop mohl fungovat.“
Marchionne přitom připustil, že současná opatření nefungují, jak by měla.
"Vždy, když FIA omezí některou oblast, najde se jiná a investuje se do ní. To je již dobře známý problém. Pokud zůstane otevřená alespoň jedna oblast, peníze budou utráceny v této oblasti. Když se podívám na posledních 4-5 sezón, neušetřili jsme ani jedno euro. Prostě jsme začali utrácet v jiných oblastech. Je to vznešená myšlenka, ale ještě nic nepřineslo požadovaný efekt."
"Už se udělalo několik kroků včetně stropu ceny pohonných jednotek a omezení času na práci ve větrných tunelech a nic z toho nefunguje," řekl Sergio Marchionne. "Pravda je taková, že Formule 1 je extrémně drahý sport. Jsou tu tovární týmy Renaultu i Mercedesu a velké společnosti využívající vývoj v řadě oblastí, což je z pohledu nákladů velmi nebezpečné. Akceptuji potřebu snižovat náklady, ale tam je na nás, jak se přizpůsobíme těmto požadavkům. Ale nevěřím, že by rozpočtový strop mohl fungovat.“
Marchionne přitom připustil, že současná opatření nefungují, jak by měla.
"Vždy, když FIA omezí některou oblast, najde se jiná a investuje se do ní. To je již dobře známý problém. Pokud zůstane otevřená alespoň jedna oblast, peníze budou utráceny v této oblasti. Když se podívám na posledních 4-5 sezón, neušetřili jsme ani jedno euro. Prostě jsme začali utrácet v jiných oblastech. Je to vznešená myšlenka, ale ještě nic nepřineslo požadovaný efekt."