Honda mění architekturu pohonné jednotky
McLaren naznačil větší změny.
McLaren prozradil, že nová pohonná jednotka Hondy má změněnou architekturu. Rozsah změn neprozradil, ale zrušení žetonového systému by Japoncům umožnilo udělat i velkou změnu.
Honda se od návratu do F1 v roli exkluzivního partnera McLarenu pyšnila konceptem "velikost nula", tedy snahou mít funkční a spolehlivou pohonnou jednotku, která bude podobně výkonná jako konkurence a zároveň menší a bez speciálních nároků na chlazení. To sice McLarenu dva roky umožňovalo stavět monoposty se štíhlou zádí, ale zároveň se objevilo několik problémů.
Tři roky nejvýkonnější pohonná jednotka Mercedesu má kompresor turba na jedné a turbínu na opačné straně motoru, přičemž mezi nimi je spousta místa na MGU-H. Kompresor na přední straně motoru sice zabírá místo, ale zároveň je poměrně daleko od horkých plynů, což zjednodušuje chlazení, zmenšuje zpoždění turba a ještě ponechává více prostoru v zadní části motoru, než kdyby tam tam byla turbína, kompresor i MGU-H. Honda se před rokem 2015 rozhodla vše vložit do prostoru ve tvaru V mezi válci motoru, ale malé turbo a málo efektivní MGU-H se ukázaly být velkým problémem. Loňská pohonná jednotka Hondy už údajně měla turbo a MGU-H posunuty výše nad válce, což ale jistě neprospívalo těžišti a mohlo stát za problémy vozů McLaren při rychlých změnách směru, například v esíčkách v Suzuce.
Očekávání větší změny pohonné jednotky Hondy vychází i ze změny technických pravidel. Vozy sezóny 2017 budou celkově širší a v zadní části vozu by tedy mělo být více místa na méně kompaktní pohonnou jednotku s velkým turbem.
"Žetonový systém platný v uplynulých sezónách byl zrušen. Motoru Honda se před sezónou 2017 mění architektura i uspořádání, aby se vyhovělo nárokům na výkon a rozměry. Na nové pohonné jednotce se odrazí zkušenosti získané v posledních dvou sezónách, ale byla redesignována speciálně pro tuto sezónu,” prozradil Tim Goss, technický ředitel McLarenu.
Honda se od návratu do F1 v roli exkluzivního partnera McLarenu pyšnila konceptem "velikost nula", tedy snahou mít funkční a spolehlivou pohonnou jednotku, která bude podobně výkonná jako konkurence a zároveň menší a bez speciálních nároků na chlazení. To sice McLarenu dva roky umožňovalo stavět monoposty se štíhlou zádí, ale zároveň se objevilo několik problémů.
Tři roky nejvýkonnější pohonná jednotka Mercedesu má kompresor turba na jedné a turbínu na opačné straně motoru, přičemž mezi nimi je spousta místa na MGU-H. Kompresor na přední straně motoru sice zabírá místo, ale zároveň je poměrně daleko od horkých plynů, což zjednodušuje chlazení, zmenšuje zpoždění turba a ještě ponechává více prostoru v zadní části motoru, než kdyby tam tam byla turbína, kompresor i MGU-H. Honda se před rokem 2015 rozhodla vše vložit do prostoru ve tvaru V mezi válci motoru, ale malé turbo a málo efektivní MGU-H se ukázaly být velkým problémem. Loňská pohonná jednotka Hondy už údajně měla turbo a MGU-H posunuty výše nad válce, což ale jistě neprospívalo těžišti a mohlo stát za problémy vozů McLaren při rychlých změnách směru, například v esíčkách v Suzuce.
Očekávání větší změny pohonné jednotky Hondy vychází i ze změny technických pravidel. Vozy sezóny 2017 budou celkově širší a v zadní části vozu by tedy mělo být více místa na méně kompaktní pohonnou jednotku s velkým turbem.
"Žetonový systém platný v uplynulých sezónách byl zrušen. Motoru Honda se před sezónou 2017 mění architektura i uspořádání, aby se vyhovělo nárokům na výkon a rozměry. Na nové pohonné jednotce se odrazí zkušenosti získané v posledních dvou sezónách, ale byla redesignována speciálně pro tuto sezónu,” prozradil Tim Goss, technický ředitel McLarenu.