Honda prý rozdělila turbínu a kompresor jako Mercedes
Velikost nula je už asi minulostí.
Poté co technický ředitel McLarenu prozradil, že Honda před novou sezónou mění "architekturu a uspořádání" své pohonné jednotky, se světová média pokusila zjistit více a web Motorsport byl prý úspěšný. Jeho zdroj tvrdí, že v japonské Sakuře se již testují pohonné jednotky s turbínou a kompresorem umístěnými daleko od sebe.
S nápadem na umístění turbíny a kompresoru na opačné strany motoru a jejich spojení šachtou vedoucí skrz prostor ve tvaru písmene "V" mezi válci motoru, kam se ještě vejde MGU-H, přišel jako první Mercedes a má to být jeden z důvodů, proč je od začátku hybridní éry tak úspěšný. Honda se vydala jinou cestou. S McLarenem chtěly vyhrávat díky výkonné, ale zároveň co nejmenší pohonné jednotce. Tento přístup si pojmenovali "velikost nula" a Honda kvůli tomu umístila do prostoru mezi válci turbínu, MGU-H i kompresor. Aerodynamikům McLarenu to sice umožnilo navrhnout vůz s velmi štíhlou zádí, ale nevýhoda nízké efektivity a přehřívání komponent zabalených do malého úhledného balíku se ukázaly být velkým problémem. Už loňská pohonná jednotka byla kompromisní s komponentami vysunutými výše nad válce a letošní má mít uspořádání ve stylu Mercedesu.
Nová pohonná jednotka bude o něco větší než loňská, ale zadní část McLarenu MP4-32 má být přesto hodně úzká. Honda se údajně kromě změn v architektuře zaměřila na hledání koňských sil pro spalovací motor, jelikož je docela spokojená s tím, jak loni zlepšila účinnost rekuperačních systémů. Také se očekává využití technologie MJI (multi-jet injector) rozprašující palivo uvnitř spalovacího prostoru. Podobný systém TJI (turbo jet ingnition) využívá Ferrari od Velké ceny Kanady 2015.
S nápadem na umístění turbíny a kompresoru na opačné strany motoru a jejich spojení šachtou vedoucí skrz prostor ve tvaru písmene "V" mezi válci motoru, kam se ještě vejde MGU-H, přišel jako první Mercedes a má to být jeden z důvodů, proč je od začátku hybridní éry tak úspěšný. Honda se vydala jinou cestou. S McLarenem chtěly vyhrávat díky výkonné, ale zároveň co nejmenší pohonné jednotce. Tento přístup si pojmenovali "velikost nula" a Honda kvůli tomu umístila do prostoru mezi válci turbínu, MGU-H i kompresor. Aerodynamikům McLarenu to sice umožnilo navrhnout vůz s velmi štíhlou zádí, ale nevýhoda nízké efektivity a přehřívání komponent zabalených do malého úhledného balíku se ukázaly být velkým problémem. Už loňská pohonná jednotka byla kompromisní s komponentami vysunutými výše nad válce a letošní má mít uspořádání ve stylu Mercedesu.
Nová pohonná jednotka bude o něco větší než loňská, ale zadní část McLarenu MP4-32 má být přesto hodně úzká. Honda se údajně kromě změn v architektuře zaměřila na hledání koňských sil pro spalovací motor, jelikož je docela spokojená s tím, jak loni zlepšila účinnost rekuperačních systémů. Také se očekává využití technologie MJI (multi-jet injector) rozprašující palivo uvnitř spalovacího prostoru. Podobný systém TJI (turbo jet ingnition) využívá Ferrari od Velké ceny Kanady 2015.