Horner: Verstappen je jako štěně labradora
Ze všeho má obrovskou radost.
Šéf týmu Red Bull, Christian Horner, se v rozhovoru pro web Motorsport vrátil k důležitým a zajímavým momentům sezóny 2016. Jedním z nejdůležitějších byla samozřejmě výměna Daniila Kvjata za Maxe Verstappena a Horner se podělil o historku svědčící o nadšení náctiletého jezdce z toho, jak závratně rychle postupuje jeho kariéra.
"Max je velmi, velmi dobrý a tak nadšený ... Je jako štěně labradora, všechno ho zajímá. Ať je to historie tohoto sportu, ať je to dění v juniorských sériích a motokárách, miluje vše kolem závodění. Že je v F1 vnímá jako privilegium. Kupříkladu, loni se stalo, že let z Montrealu rezervovali dvakrát a nezbylo ani místo v byznys třídě. Nakonec seděl někde při toaletách v ekonomické třídě. Mnozí jiní jezdci by z toho udělali velký problém, ale pro Maxe to nic nebylo. Řekl nám něco jako: "To není problém, pokud není nic jiného, půjdu tam." Asi toto je na něm tak osvěžující. Je tak nadšený, že může být jezdcem F1."
Hornerovi byla připomenuta Velká cena Maďarska, kde měl podle předzávodní dohody jeden vůz zdržovat soupeře, aby si vůz na lepší pozici vybudoval náskok. Klikatý Hungaroring je na takovou taktiku jako stvořený, ale Verstappen se místo toho držel těsně za Danielem Ricciardem a do vysílačky oznámil, že pomaleji jet nemůže, protože už nyní jezdí jako jeho babička.
"To byla výjimka z pravidla. Podle mě jsou dobrou dvojicí. Například v Hockenheimu jsme je bez problémů vyměnili. Všichni říkali, že Max není týmový hráč, ale v ten den jasně ukázal, že se mýlí. Také v Mexiku se velmi snažil . Celkově byl celý rok tvrdý, ale férový. Proto jsem neměl strach nechat je v Malajsii bojovat o pozici, přestože po Lewisově odstoupení bylo ve hře vítězství. Ale my jsme se už nebáli nechat je závodit."
Malajský závod vyhrál Ricciardo a celému týmu spadl kámen ze srdce. Chybami týmu pravděpodobně přišel o vítězství ve Španělsku i v Monaku. Na okruhu Barcelona-Catalunya mu tým naordinoval o jednu zastávku více než Verstappenovi, v Monte Carlu musel v boxech čekat na mechaniky hledající správné pneumatiky.
"Chyby se stávají. Z mého pohledu to v Barceloně bylo velmi jednoduché, protože to bylo jednoduché strategické rozhodnutí, které mohlo být správné nebo nesprávné. Ale Monako bolelo mnohem více tým i Daniela. Viděl to a zareagoval velmi pozitivně. Rychle se z toho vzpamatoval a nedovolil, aby mu to ovlivnilo zbytek sezóny. Otřásl se a pak měl několik fantastických závodů."
Není tajemstvím, že když za Red Bull závodili Sebasian Vettel a Mark Webber a měli vůz schopný vítězit, jejich vztahy nebyly nejlepší. V roce 2014 převzali štafetu jezdci Mercedesu, ale co když bude v příští sezoně opět nejrychlejší Red Bull? Bude pro Hornera snazší udržet v týmu klid?
"Nejspíš ne, asi to u nás bude stejné, jako všude jinde. Nejdůležitější je, že se respektují. Kromě toho spolu nyní i dost dobře vycházejí. Tým to od nich nežádá, ale v Monaku bydlí ve stejné budově a Daniel je tak trochu jako Maxův starší bratr, pokud zrovna nesedí ve vozech."
"Max je velmi, velmi dobrý a tak nadšený ... Je jako štěně labradora, všechno ho zajímá. Ať je to historie tohoto sportu, ať je to dění v juniorských sériích a motokárách, miluje vše kolem závodění. Že je v F1 vnímá jako privilegium. Kupříkladu, loni se stalo, že let z Montrealu rezervovali dvakrát a nezbylo ani místo v byznys třídě. Nakonec seděl někde při toaletách v ekonomické třídě. Mnozí jiní jezdci by z toho udělali velký problém, ale pro Maxe to nic nebylo. Řekl nám něco jako: "To není problém, pokud není nic jiného, půjdu tam." Asi toto je na něm tak osvěžující. Je tak nadšený, že může být jezdcem F1."
Hornerovi byla připomenuta Velká cena Maďarska, kde měl podle předzávodní dohody jeden vůz zdržovat soupeře, aby si vůz na lepší pozici vybudoval náskok. Klikatý Hungaroring je na takovou taktiku jako stvořený, ale Verstappen se místo toho držel těsně za Danielem Ricciardem a do vysílačky oznámil, že pomaleji jet nemůže, protože už nyní jezdí jako jeho babička.
"To byla výjimka z pravidla. Podle mě jsou dobrou dvojicí. Například v Hockenheimu jsme je bez problémů vyměnili. Všichni říkali, že Max není týmový hráč, ale v ten den jasně ukázal, že se mýlí. Také v Mexiku se velmi snažil . Celkově byl celý rok tvrdý, ale férový. Proto jsem neměl strach nechat je v Malajsii bojovat o pozici, přestože po Lewisově odstoupení bylo ve hře vítězství. Ale my jsme se už nebáli nechat je závodit."
Malajský závod vyhrál Ricciardo a celému týmu spadl kámen ze srdce. Chybami týmu pravděpodobně přišel o vítězství ve Španělsku i v Monaku. Na okruhu Barcelona-Catalunya mu tým naordinoval o jednu zastávku více než Verstappenovi, v Monte Carlu musel v boxech čekat na mechaniky hledající správné pneumatiky.
"Chyby se stávají. Z mého pohledu to v Barceloně bylo velmi jednoduché, protože to bylo jednoduché strategické rozhodnutí, které mohlo být správné nebo nesprávné. Ale Monako bolelo mnohem více tým i Daniela. Viděl to a zareagoval velmi pozitivně. Rychle se z toho vzpamatoval a nedovolil, aby mu to ovlivnilo zbytek sezóny. Otřásl se a pak měl několik fantastických závodů."
Není tajemstvím, že když za Red Bull závodili Sebasian Vettel a Mark Webber a měli vůz schopný vítězit, jejich vztahy nebyly nejlepší. V roce 2014 převzali štafetu jezdci Mercedesu, ale co když bude v příští sezoně opět nejrychlejší Red Bull? Bude pro Hornera snazší udržet v týmu klid?
"Nejspíš ne, asi to u nás bude stejné, jako všude jinde. Nejdůležitější je, že se respektují. Kromě toho spolu nyní i dost dobře vycházejí. Tým to od nich nežádá, ale v Monaku bydlí ve stejné budově a Daniel je tak trochu jako Maxův starší bratr, pokud zrovna nesedí ve vozech."