Ferrari bude testovat mokré pneumatiky
Pirelli mu svěřilo důležitou úlohu.
Pirelli má i letos nárok na 25 testovacích dnů s vozy týmů F1, aby mohlo dále zlepšovat nové široké pneumatiky. Italská společnost se nyní soustředila na vývoj pneumatik do extrémních podmínek, tzv. "mokrých pneumatik". Po vyjednáváních s Mercedesem, Red Bullem a Ferrari se s týmem z Marenella dohodlo na dvou testovacích dnech na okruhu Fiorano s "přechodným" vozem, který byl k testování pneumatik využíván také loni. Dvoudenní test začne 9. února. Mercedes a Red Bull by měly později přebrat štafetu a poskytnout další zpětnou vazbu.
Mokré pneumatiky Pirelli byly vícekrát vystaveny kritice, naposledy během loňské Velké ceny Brazílie. Jezdci si stěžovali, že pneumatiky neodvádějí zpod kol dostatek vody, což zvyšuje riziko aquaplaningu. Kromě toho je tady i nová výzva, pneumatiky se musí rychle zahřívat. V platnost totiž vstoupilo pravidlo, podle kterého má po startu závodu za safety carem následovat pevný restart závodu z hlavní rovinky. A jelikož bude trať mokrá, budou mít vozy obuty pneumatiky do extrémních podmínek. Proto je jejich rychlé zahřívání nyní důležitější, než bylo dosud.
"Budeme mít pevné (re)starty, takže pneumatiky budou studené. Chceme vyrobit pneumatiku, která se bude zahřívat rychleji. Takové pneumatiky už máme v GP2, protože tam se nepoužívají zahřívací dečky," řekl Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli.
Testy mokrých pneumatik mají probíhat přibližně dva měsíce, tedy až do začátku sezóny. Jelikož se budou využívat přechodné vozy, nevznikne problém s nedostatkem náhradních dílů a nutností poslat vozy do Austrálie.
Mokré pneumatiky Pirelli byly vícekrát vystaveny kritice, naposledy během loňské Velké ceny Brazílie. Jezdci si stěžovali, že pneumatiky neodvádějí zpod kol dostatek vody, což zvyšuje riziko aquaplaningu. Kromě toho je tady i nová výzva, pneumatiky se musí rychle zahřívat. V platnost totiž vstoupilo pravidlo, podle kterého má po startu závodu za safety carem následovat pevný restart závodu z hlavní rovinky. A jelikož bude trať mokrá, budou mít vozy obuty pneumatiky do extrémních podmínek. Proto je jejich rychlé zahřívání nyní důležitější, než bylo dosud.
"Budeme mít pevné (re)starty, takže pneumatiky budou studené. Chceme vyrobit pneumatiku, která se bude zahřívat rychleji. Takové pneumatiky už máme v GP2, protože tam se nepoužívají zahřívací dečky," řekl Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli.
Testy mokrých pneumatik mají probíhat přibližně dva měsíce, tedy až do začátku sezóny. Jelikož se budou využívat přechodné vozy, nevznikne problém s nedostatkem náhradních dílů a nutností poslat vozy do Austrálie.