Které vozy zaujaly Adriana Neweyho?
Kopírování Mercedesu a Toro Rosso by nebylo jednoduché.
Jsme uprostřed zimního testování a kvůli změně pravidel musel každý tým pro nadcházející sezónu postavit zcela nový vůz. Kreativita opět dostala více prostoru a technická oddělení jednotlivých týmů přišla s různými nápady. Zaujaly T-křídla, různě tvarované žraločí ploutve, různé nosy i odvážně tvarované karoserie a mnoho věcí zůstává ukrytých uvnitř vozů. Dříve nebo později se zjistí, která řešení jsou nejlepší, ale Adrian Newey upozorňuje, že pokud se někdo vybral špatnou cestou, náprava mu zabere minimálně jednu sezónu.
"Vždy, když dostaneme novou sadu pravidel, vybíráme si z více směrů, kterými se můžeme vydat. Když pak vidíme, že něco funguje na voze našeho soupeře, může to být něco, co nám nebude fungovat," řekl Newey, který je u Red Bullu v pozici technického poradce. "Je pravda, že během nejbližších týdnů se podíváme na jiné vozy a rozhodneme, které věci jsou pro nás zajímavé a zaslouží si detailní prozkoumání."
Nejvíce ho zaujaly vozy Mercedesu, Ferrari a Toro Rosso.
"Mercedes vypadá velmi komplikovaně. Je na něm mnoho částí, které mají ovlivňovat a směřovat proud vzduchu kolem vozu. Ferrari má složitě vypadající bočnice. Z fotek, které jsem dosud viděl, jsem nepochopil, jak vlastně fungují. Mercedes a Toro Rosso sáhly po výše umístěném horním ramenu zavěšení. Podle mě jim jde o to, aby měly obě ramena co nejvýše a vyčistily si tak prostor kolem brzdných kanálků. To jsou, podle mě, oblasti s největšími rozdíly."
Zda jsou tyto odlišnosti hodné kopírování a kopírovatelné, to se ještě jen uvidí.
"Přední zavěšení Mercedesu a Toro Rosso je opravdu velká věc, ale jestli to bude velká výhoda a v dalších sezónách to budou mít i ostatní vozy, to se teď nedá odhadnout. Nedá se říct, jestli by to fungovalo i na našem voze."
"Vždy, když dostaneme novou sadu pravidel, vybíráme si z více směrů, kterými se můžeme vydat. Když pak vidíme, že něco funguje na voze našeho soupeře, může to být něco, co nám nebude fungovat," řekl Newey, který je u Red Bullu v pozici technického poradce. "Je pravda, že během nejbližších týdnů se podíváme na jiné vozy a rozhodneme, které věci jsou pro nás zajímavé a zaslouží si detailní prozkoumání."
Nejvíce ho zaujaly vozy Mercedesu, Ferrari a Toro Rosso.
"Mercedes vypadá velmi komplikovaně. Je na něm mnoho částí, které mají ovlivňovat a směřovat proud vzduchu kolem vozu. Ferrari má složitě vypadající bočnice. Z fotek, které jsem dosud viděl, jsem nepochopil, jak vlastně fungují. Mercedes a Toro Rosso sáhly po výše umístěném horním ramenu zavěšení. Podle mě jim jde o to, aby měly obě ramena co nejvýše a vyčistily si tak prostor kolem brzdných kanálků. To jsou, podle mě, oblasti s největšími rozdíly."
Zda jsou tyto odlišnosti hodné kopírování a kopírovatelné, to se ještě jen uvidí.
"Přední zavěšení Mercedesu a Toro Rosso je opravdu velká věc, ale jestli to bude velká výhoda a v dalších sezónách to budou mít i ostatní vozy, to se teď nedá odhadnout. Nedá se říct, jestli by to fungovalo i na našem voze."