Ferrari mělo skvělou zimu, prozradil Haas
A to nejlepší možná teprve přijde.
Zatímco Scuderia Ferrari během prvního testu soupeřila s Mercedesem o nejrychlejší kola, její pohonná jednotka vydržela čtyři dny bez závažnější poruchy. A to neplatí pouze o pohonné jednotce v červeném voze, ale také o jejím dvojčeti ve voze Haasu. Šéf amerického týmu prozradil, že Ferrari se nový motor i převodovka vyvedly podle představ.
"Motor i převodovka jsou skvělé. Máme za sebou bezproblémový test s jedním motorem. Ani jedna výměna," řekl Gunther Steiner. "Dvakrát nastal problém s elektronikou, ale to byla chyba softwaru. S mechanickou stránkou to nemělo nic společného. Podle mě odvedli skvělou práci. Dovézt na testy zcela nový a přitom tak spolehlivý motor, to je opravdu úžasné. Když jsme se rozhlédli kolem sebe, nebyly tam žádné béčka, ale přesto měl každý z nich nějaké problémy. Ferrari udělalo během zimy velký krok kupředu a my z toho máme velkou radost."
V zahraničních médiích se přitom objevila zpráva, že současný spalovací motor bude během sezóny ještě výrazně vylepšen. Ferrari už má pracovat na zapracování technologie TJI (Turbulent Jet Ingnition) i výrobě pístů z nového typu ocelové slitiny a další novinkou má být tzv. dvojitá kotva. Zatímco dvojitá tryska je pravidly zakázaná, o dvojité kotvě se v ní nepíše, přitom se pomocí ní dá dosáhnout větší přesnost vstřikování paliva do spalovacího prostoru. Snížením množství nespáleného přebytečného paliva se zlepší efektivita motoru, která se pak projeví na snížení spotřeby a/nebo vyšším výkonu.
"Motor i převodovka jsou skvělé. Máme za sebou bezproblémový test s jedním motorem. Ani jedna výměna," řekl Gunther Steiner. "Dvakrát nastal problém s elektronikou, ale to byla chyba softwaru. S mechanickou stránkou to nemělo nic společného. Podle mě odvedli skvělou práci. Dovézt na testy zcela nový a přitom tak spolehlivý motor, to je opravdu úžasné. Když jsme se rozhlédli kolem sebe, nebyly tam žádné béčka, ale přesto měl každý z nich nějaké problémy. Ferrari udělalo během zimy velký krok kupředu a my z toho máme velkou radost."
V zahraničních médiích se přitom objevila zpráva, že současný spalovací motor bude během sezóny ještě výrazně vylepšen. Ferrari už má pracovat na zapracování technologie TJI (Turbulent Jet Ingnition) i výrobě pístů z nového typu ocelové slitiny a další novinkou má být tzv. dvojitá kotva. Zatímco dvojitá tryska je pravidly zakázaná, o dvojité kotvě se v ní nepíše, přitom se pomocí ní dá dosáhnout větší přesnost vstřikování paliva do spalovacího prostoru. Snížením množství nespáleného přebytečného paliva se zlepší efektivita motoru, která se pak projeví na snížení spotřeby a/nebo vyšším výkonu.