Velká cena Brazílie pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší
Sebastian Vettel se stal vítězem Velké ceny Brazílie poté, co se v první zatáčce dostal do vedení a pak první místo bránil až do cílové vlajky. Startoval na červených (superměkkých) pneumatikách a po přibližně dvou pětinách závodu přezul na žluté (měkké). Jednozastávková strategie se startem na červených a dojezdem do cíle na žlutých pneumatikách byla letos evidentně nejlepší, uspěli s ní i další dva jezdci na stupních vítězů a většina z bodované desítky.
O zábavu se staraly dvě výjimky, jezdci v rychlých vozech, kteří si museli cestu k bodům klestit přes pomalejší soupeře. Lewis Hamilton a Daniel Ricciardo nejprve předjížděli nejpomalejší vozy navzdory nevýhodě žlutých pneumatik, ze kterých se uprostřed závodu stala výhoda díky jejich delší životnosti. V závěrečné fázi pak měli výhodu červených pneumatik, kterou Hamilton využil k předjetí Maxe Verstappena. Nizozemcova zastávka v 62. kole po přepuštění čtvrtého místa Hamiltonovi byla pouze pojistná, nic neztratil. Ricciardo byl v boxech po prvním kole kvůli postartovní kolizi.
Dominanci jednozastávkové strategie, podle Pirelli, nahrál výjezd safety caru, bez nějž by se vlna zastávek v boxech pravděpodobně začala dříve než v 27. kole. Bílé (středně tvrdé) pneumatiky poslal italský výrobce do Brazílie zcela zbytečně. V závodě jsme je vůbec neviděli (a pochopitelně ani v kvalifikaci), a to i přesto, že trať byla v neděli místy vyhřátá až na 60°C, takže se jezdci nemuseli obávat, že by je nedokázali zahřát.