Podaří se Pirelli vyvinout skutečnou závodní pneumatiku?
Poslední testy prý ukázaly velké zlepšení.
Poslední letošní pneumatiky jsou již někde na cestě do brazilského São Paula a do Emirátu Abú Zabí, ale sportovní oddělení Pirelli má plné ruce práce s přípravou zcela nového typu pneumatik, který si F1 objednala na sezóny 2017, 2018 a 2019. Nové pneumatiky mají být širší, mají poskytovat více přilnavosti, mají být méně citlivé na změny teploty, aby se nepoškozovaly přehříváním při jízdě za jiným vozem a celkově mají být odolnější, aby mohli jezdci jezdit mnohem blíže limitu svých vozů, než se současnými rychle degradujícími pneumatikami, které Pirelli vyrábí od roku 2011. Týmy Mercedes, Red Bull a Ferrari vyrobily speciální testovací vozy, aby s nimi mohlo Pirelli testovat prototypy. První zpětná vazba od jezdců prý nebyla vůbec pozitivní, ale nejnovější verze už je prý mnohem blíže ke klasickým závodním pneumatikám.
"Myslíme si, že směsi i technologie se posouvají správným směrem, i když nás ještě čeká mnoho práce,“ řekl závodní ředitel Pirelli, Mario Isola, po třídenním testu s Red Bullem a Pierrem Gaslym v Abú Zabí, který proběhl minulý měsíc. S Isolou souhlasil i Christian Horner, který nové pneumatiky označil za "dobrý pokrok".
Sebastian Vettel měl možnost otestovat i první pneumatiky s rozměry, jaké budou mít příští sezónu a před novináři hovořil o "zajímavé zkušenosti". Podle informací BBC ale v soukromých rozhovorech říkal, že ty pneumatiky byly přesně stejné, jako současné. Velmi podobně se měl vyjádřit Sébastien Buemi po testu na okruhu Mugello v testovacím voze Red Bullu. Mark Webber řekl, že o nových pneumatikách mluvil s oběma a ani jeden z nich "nebyl zrovna nadšený".
Ale už zářijové pneumatiky, které na okruhu Barcelona-Catalunya opět testoval Vettel, se jezdci zamlouvaly mnohem více. Vettel testoval měkkou směs a Pirelli k ní minulý měsíc v Abú Zabí přidalo středně-tvrdou a Gasly, přestože má málo zkušeností, byl také spokojený. Pirelli bude ještě testovat v Abú Zabí 15. až 17. listopadu s Ferrari a na stejném okruhu se všemi třemi vozy po posledním závodě sezóny.
"Myslíme si, že směsi i technologie se posouvají správným směrem, i když nás ještě čeká mnoho práce,“ řekl závodní ředitel Pirelli, Mario Isola, po třídenním testu s Red Bullem a Pierrem Gaslym v Abú Zabí, který proběhl minulý měsíc. S Isolou souhlasil i Christian Horner, který nové pneumatiky označil za "dobrý pokrok".
Sebastian Vettel měl možnost otestovat i první pneumatiky s rozměry, jaké budou mít příští sezónu a před novináři hovořil o "zajímavé zkušenosti". Podle informací BBC ale v soukromých rozhovorech říkal, že ty pneumatiky byly přesně stejné, jako současné. Velmi podobně se měl vyjádřit Sébastien Buemi po testu na okruhu Mugello v testovacím voze Red Bullu. Mark Webber řekl, že o nových pneumatikách mluvil s oběma a ani jeden z nich "nebyl zrovna nadšený".
Ale už zářijové pneumatiky, které na okruhu Barcelona-Catalunya opět testoval Vettel, se jezdci zamlouvaly mnohem více. Vettel testoval měkkou směs a Pirelli k ní minulý měsíc v Abú Zabí přidalo středně-tvrdou a Gasly, přestože má málo zkušeností, byl také spokojený. Pirelli bude ještě testovat v Abú Zabí 15. až 17. listopadu s Ferrari a na stejném okruhu se všemi třemi vozy po posledním závodě sezóny.