Honda se připravuje na přijetí dalšího týmu
Vážného kandidáta ale zatím nemá.
Šéf programu Hondy v F1 prozradil, že Honda rozšířila své prostory v Milton Keynes a v roce 2018 může být připravena zásobovat kromě McLarenu ještě alespoň jeden tým.
Honda své motory nadále navrhuje v japonské Sakuře, ale v létě dokončila výstavbu nové továrny, která stojí v areálu továrny Mugen v Milton Keynes, anglickém městě, kde sídlí i tým Red Bull Racing a kde je dostatek zkušených techniků a inženýrů. Pohonné jednotky se díky tomu budou vyrábět a testovat jen jeden a půl hodiny jízdy autem od Wokingu, kde sídlí McLaren Racing. Do nové továrny se v případě potřeby vejde dostatek výrobních zařízení a personálu k zásobování více týmů. Honda bude i příští rok jediným výrobcem pohonných jednotek zásobující pouze jeden tým. Mercedes má čtyři, Ferrari bude mít příští rok tři a Renault také tři, jelikož má novou smlouvu s Toro Rosso.
"Momentálně nemáme prostor poskytnout zdroje dalšímu týmu, ale jako výrobce bychom měli být," řekl Jusuke Hasegawa. "Musíme si připravit zdroje a organizaci. Možná už příští rok budeme muset říct, že jsme připraveni dodávat motory dalšímu týmu, takže na to připravujeme naši organizaci. Právě jsme dokončili výstavbu továrny v Milton Keynes. Větší továrny. Není obrovská, ale je dostatečně velká, takže pokud se rozhodneme dodávat dalšímu týmu, postačí najmout další lidi. Volné stoly už máme!"
Zda ale Honda opravdu bude mít další tým, bude záležet i na konkurenceschopnosti její pohonných jednotek v roce 2017. Všechny týmy budou mít od svých dodavatelů aktuální pohonné jednotky a Ferrari s Renaultem se letos podařilo smazat část výkonové převahy motorů Mercedes, takže zájem o pohonné jednotky Honda není velký.
"Z dlouhodobého hlediska ano," odpověděl Hasegawa na dotaz ohledně zájemců o motory Honda. "Všichni se mě ptají, jestli je nějaká možnost dostat se k motorům Hondy, ale prozatím pouze diskutujeme. Nemáme žádnou konkrétní nabídku."
Honda se mezitím připravuje na nasazení posledních letošních novinek a pravděpodobně tak učiní v Malajsii. Použití dalších nových pohonných jednotek by pro oba jezdce znamenalo penalizaci a Hasegawa je dostatečně otevřený aby přiznal, že něco takového nechce udělat před japonskými fanoušky.
"Naposledy jsme nové motory nasadili ve Spa a tehdy ještě do konce sezony zbývalo 9 závodů, takže jsme už tehdy věděli, že budeme potřebovat další. Když to rozdělíte na polovinu, vychází to na Malajsii, Japonsko nebo USA. Neradi bychom byli penalizováni v Japonsku, takže dává smysl udělat to v Malajsii. Hovoříme o tom s týmem. Myslím, že fanoušci mi nedovolí přijmout penalizace v Japonsku. To bych se ani nesměl ukázat na okruhu!"
Honda své motory nadále navrhuje v japonské Sakuře, ale v létě dokončila výstavbu nové továrny, která stojí v areálu továrny Mugen v Milton Keynes, anglickém městě, kde sídlí i tým Red Bull Racing a kde je dostatek zkušených techniků a inženýrů. Pohonné jednotky se díky tomu budou vyrábět a testovat jen jeden a půl hodiny jízdy autem od Wokingu, kde sídlí McLaren Racing. Do nové továrny se v případě potřeby vejde dostatek výrobních zařízení a personálu k zásobování více týmů. Honda bude i příští rok jediným výrobcem pohonných jednotek zásobující pouze jeden tým. Mercedes má čtyři, Ferrari bude mít příští rok tři a Renault také tři, jelikož má novou smlouvu s Toro Rosso.
"Momentálně nemáme prostor poskytnout zdroje dalšímu týmu, ale jako výrobce bychom měli být," řekl Jusuke Hasegawa. "Musíme si připravit zdroje a organizaci. Možná už příští rok budeme muset říct, že jsme připraveni dodávat motory dalšímu týmu, takže na to připravujeme naši organizaci. Právě jsme dokončili výstavbu továrny v Milton Keynes. Větší továrny. Není obrovská, ale je dostatečně velká, takže pokud se rozhodneme dodávat dalšímu týmu, postačí najmout další lidi. Volné stoly už máme!"
Zda ale Honda opravdu bude mít další tým, bude záležet i na konkurenceschopnosti její pohonných jednotek v roce 2017. Všechny týmy budou mít od svých dodavatelů aktuální pohonné jednotky a Ferrari s Renaultem se letos podařilo smazat část výkonové převahy motorů Mercedes, takže zájem o pohonné jednotky Honda není velký.
"Z dlouhodobého hlediska ano," odpověděl Hasegawa na dotaz ohledně zájemců o motory Honda. "Všichni se mě ptají, jestli je nějaká možnost dostat se k motorům Hondy, ale prozatím pouze diskutujeme. Nemáme žádnou konkrétní nabídku."
Honda se mezitím připravuje na nasazení posledních letošních novinek a pravděpodobně tak učiní v Malajsii. Použití dalších nových pohonných jednotek by pro oba jezdce znamenalo penalizaci a Hasegawa je dostatečně otevřený aby přiznal, že něco takového nechce udělat před japonskými fanoušky.
"Naposledy jsme nové motory nasadili ve Spa a tehdy ještě do konce sezony zbývalo 9 závodů, takže jsme už tehdy věděli, že budeme potřebovat další. Když to rozdělíte na polovinu, vychází to na Malajsii, Japonsko nebo USA. Neradi bychom byli penalizováni v Japonsku, takže dává smysl udělat to v Malajsii. Hovoříme o tom s týmem. Myslím, že fanoušci mi nedovolí přijmout penalizace v Japonsku. To bych se ani nesměl ukázat na okruhu!"