Timo Glock nejrychlejší čtyřdenního testu DTM
BMW, Mercedes a Audi měly v Hockenheimu čas vyzkoušet své nové prototypy.
První tři dny testů v Hockenheimu sice ovládli piloti Mercedesu o poslední den se ovšem vytáhl jezdec BMW, Timo Glock.
BMW, Mercedes a Audi měly v Hockenheimu čtyři dny čas, aby řádně vyzkoušely své nové prototypy pro sezonu 2017. Bylo co testovat, DTM totiž pod novým vedením Gerharda Bergera změnila předpisy. Změní se technika, pneumatiky ale i samotný formát závodů.
Z technického hlediska to je především zvětšení průměru restriktoru nasávání vzduchu motoru, co se postará o největší změnu vlastností vozu. Technici počítají, že tím výkon agregátů naroste vysoko nad 500 koňských sil. Zodpovědní se snažili především o to, aby nová technika zvýraznila výkon jezdce, čehož chtějí dosáhnout zásahy do aerodynamiky: Změnili povolené parametry předního spoileru, spodku, zadního diffusoru a křídla. Výrobce Hankook dodá pneumatiky z větší přilnavostí.
Každý víkend DTM bude od letoška obsahovat dva rovnocenně bodované, stejně dlouhé závody. Rozdělení na sprint v sobotu a hlavní závod v neděli odpadne.
Všechny tyto změny se mají postarat o zajímavější dění na trati a zastavit tak pozvolný úpadek zájmu, kterému je DTM v posledních letech vystavena. Zdá se ovšem, že bude počet startujících v přímém protikladu s tímto cílem: Každý z výrobců letos nasadí již jen šest vozů – na trati se tedy bude ztrácet jen 18 konkurentů.
Všech těchto 18 pilotů mělo poslední čtyři dny možnost k přípravě a do role lehkého favorita se vypracovala značka Mercedes, jejíž jezdci Paffett a Wickens si o první tři dny testů zapsali nejlepší časy. Dráha, vozy a i jezdci se ovšem den ode dne zlepšovali a ve čtvrtek to byl za nejlepších podmínek bývalý pilot F1 Timo Glock, kdo ve svém žlutém BMW zajel nejrychlejší čas celého podniku. Dosažené výkony ovšem byly velmi vyrovnané a opravdové rozvržení sil prozradí teprve první oficiální kvalifikace začátkem května právě v Hockenheimu.
Nejrychlejší časy testů DTM v Hockenheimu:
01. Timo Glock (BMW) - 1:30.201 - 125 kol
02. Paul di Resta (Mercedes) - 1:30.238 - 152 kol
03. Marco Wittmann (BMW) - 1:30.262 - 136 kol
04. Lucas Auer (Mercedes) - 1:30.463 - 163 kol
05. Mike Rockenfeller (Audi) - 1.30.559 - 114 kol
06. Mattias Ekström (Audi) - 1.30.603 - 130 kol
07. Bruno Spengler (BMW) - 1:30.640 - 39 kol
08. Robert Wickens (Mercedes) - 1:30.915 - 182 kol
09. Rene Rast (Audi) - 1:30.952 - 137 kol
10. Maxime Martin (BMW) - 1:32.064 - 94 kol
Kalendář DTM sezony 2017:
07. května – Hockenheim
21. května – Lausitzring
18. června – Hungaroring
02. července – Norisring
23. července – Moskva
20. srpna – Zandvoort
10. září – Nürburgring
24. září – Spielberg
15. října - Hockenheim