Kdo se na start postaví jako Vettel, bude penalizován
Vettelův případ byl jedinou výjimkou.
Asi jste si všimli, že Vettelovo ferrari na startu Velké ceny Číny jaksi vyčuhovalo z řady. Německý závodník stál blíže ke středu trati, blíže k Lewisi Hamiltonovi a Valtterimu Bottasovi a také blíže k ideální stopě. Porušil tím sportovní pravidla? Ta se opět dají interpretovat různě. Jezdec má vůz zastavit uvnitř vyznačeného prostoru, jenže co je uvnitř? Celým vozem, nebo stačí jednou pneumatikou, jak je to například s respektováním hranic trati v zatáčkách?
Otázka byla diskutována na schůzce jezdců s ředitelem závodu F1, Charliem Whitingem. Prý tam bylo pěkně dusno a nejhlasitěji se vysvětlení nepotrestání jezdce Ferrari dovolávali Felipe Massa, Fernando Alonso a Lewis Hamilton.
Pravidla v této oblasti se neměnila dvě desetiletí a Whiting měl pro Vettelovo počínání pochopení. Na mokré trati nikdo nechce startovat na kluzké bílé čáře označující startovní pozici, jenže v Číně se startovní pozice posouvaly. Zbytky staré bílé barvy byly přetřené černou a unikly pozornosti kamer i diváků, ale ne pozornosti Sebastiana Vettela.
Charlie Whiting v době startu neviděl důvod přerušit a následně opakovat startovací proceduru, přičemž pravidla by Vettela donutila startovat z boxové uličky, a začal rozsvěcet červená světla. Pokud měl být Vettel potrestán, mohli ho potrestat stevardi, jenže ani ti si nebyli jistí porušením pravidel a záležitost nechali tak.
V Bahrajnu se ale Whiting s jezdci a stevardy dohodl, že takto by startovací rošt neměl vypadat a kdo by Vettelovo počínání přesně zopakoval, dostal by penalizaci. Pravidla ale zůstávají nejasná. Whiting totiž poukázal na to, že v Číně nestála přesně na vyznačeném místě asi tak polovina startovního pole. Co s tím? Trestat každého jezdce, který se netrefí o více než 10 centimetrů? Whiting nakonec jezdce odkázal na zdravý rozum. Kdo se evidentně nebude snažit zastat uvnitř vyznačeného prostoru, oběma koly, riskuje penalizaci.
Otázka byla diskutována na schůzce jezdců s ředitelem závodu F1, Charliem Whitingem. Prý tam bylo pěkně dusno a nejhlasitěji se vysvětlení nepotrestání jezdce Ferrari dovolávali Felipe Massa, Fernando Alonso a Lewis Hamilton.
Pravidla v této oblasti se neměnila dvě desetiletí a Whiting měl pro Vettelovo počínání pochopení. Na mokré trati nikdo nechce startovat na kluzké bílé čáře označující startovní pozici, jenže v Číně se startovní pozice posouvaly. Zbytky staré bílé barvy byly přetřené černou a unikly pozornosti kamer i diváků, ale ne pozornosti Sebastiana Vettela.
Charlie Whiting v době startu neviděl důvod přerušit a následně opakovat startovací proceduru, přičemž pravidla by Vettela donutila startovat z boxové uličky, a začal rozsvěcet červená světla. Pokud měl být Vettel potrestán, mohli ho potrestat stevardi, jenže ani ti si nebyli jistí porušením pravidel a záležitost nechali tak.
V Bahrajnu se ale Whiting s jezdci a stevardy dohodl, že takto by startovací rošt neměl vypadat a kdo by Vettelovo počínání přesně zopakoval, dostal by penalizaci. Pravidla ale zůstávají nejasná. Whiting totiž poukázal na to, že v Číně nestála přesně na vyznačeném místě asi tak polovina startovního pole. Co s tím? Trestat každého jezdce, který se netrefí o více než 10 centimetrů? Whiting nakonec jezdce odkázal na zdravý rozum. Kdo se evidentně nebude snažit zastat uvnitř vyznačeného prostoru, oběma koly, riskuje penalizaci.