Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

WEC v Silverstone: 1 : 0 pro Toyotu

WEC v Silverstone: 1 : 0 pro Toyotu

O celkové vítězství se v Silverstone přely pouze dvě Toyoty a dvě Porsche.

I po odchodu automobilky Audi zůstala FIA u svého přetechnizovaného konceptu vozů LMP1 a o celkové vítězství prvního podniku World Endurance Championshipu 2017 se v Silverstone přely pouze dvě Toyoty a dvě Porsche. To ovšem zdaleka neznamenalo, že by byl závod špatně obsazen. Třídu LMP1 doplnil sice jen vůz soukromníka dr. Colina Kollese, kterému ke vší smůle na poslední chvíli odskočil jeho hvězdný jezdec Kubica, do závodu se ale vydalo i 9 dobře obsazených prototypů LMP2 a 13 vozů třídy GT.

Japonci pořád ještě trpí traumatem ztraceného vítězství v Le Mans 2016 a letos chtějí všechno napravit. To ukázaly posádky Toyoty-Gazoo-Racingu již v kvalifikaci: Conway-Kobajaši-Lopez si zajistili pro 6hodinový maraton pole-position před kolegy Buemim-Davidsonem-Nakajimou a byli tak o 1,3s na kolo rychlejší, než lepší z obou Porsche posádky Jani-Lotterer-Tandy. Do druhého továrního Porsche 919 usedli Berhard-Bamber-Hartley.

Nejrychlejší z vozů třídy LMP2 byl Oreca stáje G-Drive/Thiriet silné posádky Lynn-Rusinov-Thiriet a byl tak dokonce rychlejší, než Kollesův LMP1, ve kterém se po Kubicově moudrém odchodu měli střídat Webb-Rossiter-Kraihammer. V souboji Fordu proti Ferrari, Astonu Martin a Porsche o vavříny třídy GT se zatím prosadil Ford GT týmu Chipa Ganassiho posádky Priaulx-Tincknell-Derani.

Do první šestihodinovky roku vyrazila „velká čtyřka“ Toyoty a Porsche s rozdílnou strategií a především s rozdílným aerodynamickým konceptem. Zatímco Japonci opatřili své vozy kapotáží vysoké přítlačné síly, zkoušeli Němci aerodynamiku minimálního odporu, jež se pro Silverstone moc nehodila -  za to ale sbírali důležité poznatky ohledně závodu v Le Mans.

V začáteční fázi se obě Toyoty usadily na špičce, tým se základnou v Kolíně nad Rýnem ovšem brzy přišel o vůz s číslem 7: Nejdříve ztratil hodně času v boxech kvůli zlomenému stabilizátoru, později ho Argentinec Jose-Maria Lopez zle poničil ve svodidle Copse Corneru.

Ve střední části závodu se zdálo, že má Porsche zase jednou navrch, Švábové ovšem ztratili svou výhodu, když za začínajícího deště vsadili na špatné obutí intermediates. Celý maraton tedy nalezl svého vyhrocení těsně před koncem, když musel lídr Hartley (Porsche) šetřit relativně staré pneumatiky a Buemi (Toyota) rychle ujídal z jeho náskoku. Do ukončení šesté hodiny zbývalo jen 13 minut, když se Švýcar brutálně vecpal do vedení a dojel Toyotě pro první vítězství roku.

Nejlepší vůz třídy LMP2 byl klasifikován za druhým Porsche 919 na čtvrté pozici a byl jím Oreca týmu Jackieho Chana. Tung, Jarvis a Laurent se prosadili o pouhých 19 sekund před Rebellion-Orecou Prosta, Senny a Canala. Také ve třídě GT bylo rozhodnutí relativně těsné: Ganassi-Ford Priaulxe, Tincknella a Deraniho byl v cíli jen o 14 sekund před AF-Ferrarim Calada a Pier-Guidiho.

WEC pokračuje podnikem ve Spa začátkem května.

Výsledek 6h Silverstone 2017:
1. Buemi, Davidson, Nakajima – Toyota LMP1
2. Bernhard, Bamber, Hartley – Porsche LMP1
3. Jani, Lotterer, Tandy – Porsche LMP1
4. Tung, Jarvis, Laurent – Oreca LMP2
5. Canal, Prost, Senna – Oreca LMP2
6. Perrodo, Vaxiviere, Collard – Oreca LMP2
7. Lapierre, Menezes, Rao – Alpine LMP2
8. Rusinov, Thiriet, Lynn – Oreca LMP2
9. Graves, Hirschi, Vergne – Oreca LMP2
10. Gonzales, Trummer, Petrov -  Oreca LMP2