Red Bull opět vyhrožuje odchodem z F1
Opět kvůli motorům.
Když se předloni na konci sezóny Red Bull Racing dohodl s Renaultem na pokračování spolupráce, mezi sportovní pravidla přibylo jedno o tzv. nucené dodávce motorů týmu, který si sám žádné nenašel, po zrušení žetonového systému a po dobrém začátku sezóny 2016 Red Bull přestal vyhrožovat odchodem z F1. Na poli pravidel týkajících se motorů se rok prakticky nic nedělo. Teď ale nastal čas rozhodnout, jaký typ pohonné jednotky se bude používat po roce 2020. Ještě je pouze rok 2017, ale Red Bull již prostřednictvím svého poradce pro motorsport vyhrožuje, že F1 opustí, pokud sport nevyhoví jeho požadavkům. Staronovým požadavkům. Chce nezávislého dodavatele motorů, tedy někoho bez vlastního továrního týmu. A aby se o tuto pozici mohli ucházet i menší společnosti, musí být motory jednoduché.
"Nejpozději v roce 2021 musí do F1 vstoupit nezávislý dodavatel motorů. Je to více než nezbytné. A motory musí být jednoduché, hlučné a náklady s nimi spojené se nesmí dostat nad 10 milionů. Mluvím o mnohem méně sofistikovaných motorech, než se používají dnes. O jednoduchých závodních motorech. Existuje mnoho společností, které by je mohly vyrábět. Takže očekáváme, že noví vlastníci spolu s FIA naleznou řešení nejpozději do konce této sezóny. Pokud se tak nestane, nemůžeme zaručit naše setrvání v F1," řekl Helmut Marko.
Red Bull, stejně jako majitelé jiných velkých týmů, se podpisem nejnovější Concordské dohody zavázal k účasti v F1 do roku 2020. Red Bull Racing si momentálně užívá plnou pozornost Renaultu, který ale buduje svůj tovární tým a Red Bull se asi obává, že jeho zákazníci budou postupně odsunutí na druhou kolej.
"Nejpozději v roce 2021 musí do F1 vstoupit nezávislý dodavatel motorů. Je to více než nezbytné. A motory musí být jednoduché, hlučné a náklady s nimi spojené se nesmí dostat nad 10 milionů. Mluvím o mnohem méně sofistikovaných motorech, než se používají dnes. O jednoduchých závodních motorech. Existuje mnoho společností, které by je mohly vyrábět. Takže očekáváme, že noví vlastníci spolu s FIA naleznou řešení nejpozději do konce této sezóny. Pokud se tak nestane, nemůžeme zaručit naše setrvání v F1," řekl Helmut Marko.
Red Bull, stejně jako majitelé jiných velkých týmů, se podpisem nejnovější Concordské dohody zavázal k účasti v F1 do roku 2020. Red Bull Racing si momentálně užívá plnou pozornost Renaultu, který ale buduje svůj tovární tým a Red Bull se asi obává, že jeho zákazníci budou postupně odsunutí na druhou kolej.