Rahal přetavil pole position v první letošní vítězství
Chevrolet Detroit Grand Prix - 1. závod.
Hned na konci prvního kola musel na trať poprvé zpomalovací vůz. James Hinchcliffe na startu dostal hodiny. Otočil se úplně sám, bez toho, aby mu někdo pomohl. Měl ale štěstí, že jeho vůz zůstal stát v místech, kde se na trať vrací piloti z boxů. Na konci pit lane stál vůz záchranářského týmu i s mobilním startérem. Kanaďana stihli nastartovat, než se kolem prohnalo celé pole.
Během žluté fáze zamířili do boxů kromě Hinchcliffea také Pigot, Servia a Aljošin. Restart přišel ve 4. kole. Rahal dokázal držet vedení. Už v 7. kole začali první piloti v čele s Kanaanem zajíždět do boxů. Měkká sada pneumatik, na které startovali všichni vyjma Conora Dalyho, totiž fungovala ideálně jen prvních 6 kol.
Castroneves zamířil do boxů ve 13. kole. Rahal, Rossi, Dixon a Power zůstali na trati, dokud jim stačilo palivo. První zamířil do boxů Power, ve 23. kole pak Rahal a Rossi, Dixon vydržel ještě jedno kolo. Dvojice Aljošin a Hinchcliffe si vedení užívala jen jedno kolo.
Když zmizeli do boxů, vedl Castroneves s vteřinovým náskokem na Newgardena. Rahal ztrácel pět vteřin, Sató 17 a Rossi 21. Všechny rozestupy ale smazala havárie Charlieho Kimballa v 26. kole. Je o pár metrů dál odstavil porouchaný vůz také Conor Daly. Na trať znovu vyjel zpomalovací vůz.
Newgarden, Hunter-Reay, Andretti, Kanaan a Muňoz zamířili do boxů. Po restartu v 31. kole tvrdě zaútočil Power na Pagenauda. Nejen, že se před něj dostal, ale Pagenaud ztratil ještě další dvě příčky a v 35. kole zamířil do boxů.
Castroneves vydržel ještě jedno kolo a v 36. kole zajel do boxů. V tu chvíli měl šestisekundový náskok a vrátil se na 12. příčce. Rahal v čele postupně navyšoval náskok. V 47. kole vedl před Rossim už o dvanáct sekund, Castroneves se zasekl za Serviou na konci první desítky a jeho ztráta na Rahala už překročila 30 sekund.
Do boxů zamířili Rahal a Rossi současně v 47. kole. Rahal se na trať vrátil na 4. místě, Hinchcliffe, Dixon a Newgarden ale záhy zamířili do boxů. Hinchcliffe se i přes zaváhání týmu v boxech vrátil před Rossim. Castroneves se konečně zbavil Servii, na Rahala ale ztrácel pět vteřin. Na rozdíl od amerického závodníka na něj ještě čekala jedna zastávka u mechaniků. Svého rivala ale Castroneves rychle stahoval. Když jej osmnáct kol před cílem dojel, zamířil do boxů a vrátil se na 9. místě. Před ním byli ještě dva jezdci, které čekal poslední pitstop.
Rahal si udržoval zhruba sedmivteřinový náskok na druhého Dixona. Castroneves se po pitstopech Satóa a Chiltona dokázal dotáhnout až za záda šestého Aljošina, překonat jej ale nedokázal. Podruhé z posledních tří závodů tak doplatil na špatnou strategii. Tým k poslednímu pitstopu povolal hned ve chvíli, kdy se Castroneves dotáhl na Rahala, zřejmě v obavě, že jej nedokáže překonat a Rahal jej bude brzdit. Ve velké ceně Indianapolisu zase přišel Castroneves o umístění na stupních vítězů, když na něj v závěru zbyla pomalejší tvrdá sada pneumatik.
Castroneves bude mít šanci na odvetu už v neděli. Graham Rahal se pokusí stát se prvním pilotem, který vyhraje během víkendu v Detroitu oba závody. Jeho otec Bobby byl prvním pilotem, který vyhrál závod IndyCar na okruhu Belle Isle. Pro Rahala to byl těžký víkend, den před závodem měla jeho manželka Courtney Force těžkou nehodu v kvalifikaci na závod dragsterů. Její vůz se úplně rozpadl, Courtney naštěstí vyvázla bez zranění.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
|
2.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 6.1474
|
3.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 9.1688
|
4.
|
J.Newgarden | Team Penske |
C
|
+ 10.0930
|
5.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
+ 25.5556
|
6.
|
M.Aljošin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 31.3644
|
7.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 33.1052
|
8.
|
T.Sató | Andretti Autosport |
H
|
+ 47.4696
|
9.
|
E.Jones | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 53.6531
|
10.
|
S.Pigot | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 54.0726
|
11.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 55.2547
|
12.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 58.3402
|
13.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 59.1348
|
14.
|
C.Muňoz | A.J. Foyt Enterprises |
C
|
+ 1:00.7310
|
15.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 1:01.9596
|
16.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 1:02.1492
|
17.
|
JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 1:06.0717
|
18.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 1 kolo
|
19.
|
E.Gutierrez | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
20.
|
O.Servia | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
21.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
22.
|
C.Daly | A.J. Foyt Enterprises |
C
|
Porucha
|