Rahal zakončil fantastický víkend druhým vítězstvím
Chevrolet Grand Prix of Detroit – 2. závod.
Graham Rahal dokázal to, co se žádnému pilotovi před ním nepodařilo – vyhrát během jednoho víkendu oba závody IndyCar na okruhu v Detroitu. V novodobé historii byl takto úspěšný jen Scott Dixon, který v roce 2013 vyhrál během jednoho víkendu dvakrát v Torontu. Na stupních vítězů Rahala doplnili piloti týmu Penske Josef Newgarden a Will Power.
Tentokrát se start v Detroitu obešel bez komplikací. Sató držel vedení před Hunter-Reayem. Stejně jako v sobotu i v neděli rozjeli už v 7. kole někteří piloti strategickou hru. K mechanikům zamířili Hinchcliffe a Andretti. Rahal si v 9. kole vyšlápl na Hunter-Reaye a i přes lehký kontakt se před svého soupeře dostal.
Když to zkusil Castroneves, skončilo to dalším kontaktem. Hunter-Reay přišel o část křídla, Castroneves utrpěl defekt zadní pneumatiky. Pro oba to znamenalo neplánovaný pitstop a v podstatě ztrátu nadějí na dobrý výsledek. Hunter-Reay byl 19., Castroneves 20.
V 17. kole se Rahal dotáhl na Satóa. Dostat před něj se ale nedokázal. Ve 21. kole se na duo Sató a Rahal dotáhl Power. Každým kolem stahoval celou vteřinu také Simon Pagenaud, byl to ale on, kdo jako první zamířil v 22. kole k mechanikům.
V následujícím kole si pitstop odbyli Sató a Power. Japonský pilot se udržel před Powerem. Rahal zůstal na trati ještě jedno kolo a když se vrátil, byl před Satóem. Na trati před ním byl sice ještě Newgarden, toho čekaly ale ještě dva pitstopy, Rahala jen jeden. Jeho rivalové Sató, Power a Pagenaud se navíc přimotali do souboje dalších pilotů o pozici.
Newgarden si dokázal vyjet náskok jedenácti sekund a po pitstopu v 29. kole se vrátil na pátém místě. Když se Rahal opět ujal vedení, měl na Satóa náskok 7,5 vteřiny. Za vítězem Indy500 jezdili Power, Pagenaud a Newgarden. Rahal ale postupně svůj náskok navyšoval.
V 33. kole zaútočil odvážně Ed Jones na JR HIldebranda, ulomil si o něj ale křídlo a Hildebrandovi způsobit defekt pneumatiky. K dalšímu neměl daleko Castroneves, který zaútočil agresivně na Marka Andrettiho. Opět došlo k lehkému kontaktu, tentokrát to ale vozy přestály bez újmy.
Poslední pitstopy vedoucí skupiny přinesly jen jednu změnu, když Power se v boxech dostal před Satóa. Newgarden zamířil do boxů jen o pár kol později. Rahal znovu převzal vedení, za ním byli Newgarden, který se při pitstopu dostal před stájového kolegu, Power, Sató a Pagenaud.
Rahal během klidné cesty do cíle narazil na překážku, když se zasekl za Hunter-Reayem, kterého chtěl předjet o kolo. Newgarden začal rychle náskok stahovat. Z 18 sekund bylo pět kol před cílem méně jak pět. Na rovince mezi 2. a 3. zatáčkou ovšem odstavil vůz s porouchaným motorem James Hinchcliffe. Když na trať vyjel zpomalovací vůz, vyvalil se hustý bílý dým z vozu Spencera Pigota.
Místo poklidného dojetí závodu pod žlutými vlajkami vyvěsila INDYCAR červenou vlajku. Na pitlane přesunula piloty, kteří byli mimo pořadí, na chvost startovního pole. První desítka se na trať vrátila v pořadí Rahal, Newgarden, Power, Sató, Pagenaud, Dixon, Rossi, Kimball, Daly a Castroneves. Zelené vlajky zavlály dvě kola před cílem.
Drama se ale nekonalo. Rahal Newgardenovi okamžitě začal ujíždět a v klidu si dojel pro druhé vítězství během 24 hodin. Teprve v osmém závodě sezony se některému z pilotů podařilo dosáhnout druhého vítězství. Letošní ročník by mohl vyrovnat či překonat ty rekordní, kdy se během jedné sezony z vítězství radovalo jedenáct pilotů.
I po druhém závodě v Detroitu vede šampionát Scott Dixon, druhá příčka patří Castronevesovi. Oba dva ještě letos nezvítězili. Vítěz Indy500 Sató se díky 4. místu z druhého závodu v Detroitu posunul na třetí místo. Rahal po dvou vítězstvích poskočil na šestou příčku.
Sezona IndyCar pokračuje už v noci ze soboty na neděli nočním závodem na Texas Motor Speedway.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
|
2.
|
J.Newgarden | Team Penske |
C
|
+ 1.1772
|
3.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 2.6228
|
4.
|
T.Sató | Andretti Autosport |
H
|
+ 3.8535
|
5.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 4.0810
|
6.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 4.6005
|
7.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
+ 6.1978
|
8.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 6.6823
|
9.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 6.8439
|
10.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 7.7201
|
11.
|
C.Muňoz | A.J. Foyt Enterprises |
C
|
+ 8.1160
|
12.
|
C.Daly | A.J. Foyt Enterprises |
C
|
+ 8.7847
|
13.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 9.6103
|
14.
|
E.Gutierrez | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 13.1325
|
15.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
H
|
1 kolo
|
16.
|
M.Aljošin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
1 kolo
|
17.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
1 kolo
|
18.
|
JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing |
C
|
1 kolo
|
19.
|
O.Servia | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
1 kolo
|
20.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
Porucha
|
21.
|
S.Pigot | Ed Carpenter Racing |
C
|
Porucha
|
22.
|
E.Jones | Dale Coyne Racing |
H
|
Porucha
|