Pirelli se připravuje na Velkou cenu Kanady
Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoha dalšího.
Po dvou evropských závodech míří formule 1 na Velkou cenu Kanady, na okruh známý jako jeden z nejnepředvídatelnějších. Stejně jako v Monaku jsou nominovány tři nejměkčí směsi: měkká, superměkká a ultraměkká. Ale tato trať je mnohem rychlejší, s maximálními rychlostmi přesahujícími 300 km/h jde o větší výzvu jak pro vozy, tak pro pneumatiky. S hladkým povrchem, proměnlivým počasím a relativně častým vyjetím safety caru, především kvůli slavné “zdi šampionů”, jsme v minulosti viděli mnoho různých strategií. Letos ale máme zcela novou řadu pneumatik…
Tři nominované směsi:
Ultraměkká směs (fialová)
Superměkká směs (červená)
Měkká směs (žlutá)
Okruh z pohledu pneumatik:
VC Kanady je převážně o trakci a brzdění, o přímých silách spíše než bočních, to vše ovlivňuje pneumatiky a zejména brzdy.
Jedním z klíčů k rychlému kolu je efektivní zahřívání předních pneumatik.
Povrch zřídka používaného okruhu má tendenci se rychle měnit.
Na základě zkušeností je menší pravděpodobnost opotřebení nových pneumatik.
Počasí se může měnit – od horka až po intenzivní déšť.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Montreal má mnoho unikátních vlastností, ale hladkým povrchem se také podobá okruhu v Soči. Loňský vítěz zvolil strategii jedné zastávky v boxech, zatímco jezdec na druhém místě využil všech tří směsí při dvou pitstopech, což jen dokazuje širokou škálu možných strategií. Sladění správných pneumatik s aerodynamickým a mechanickým nastavením vozu není v Montrealu snadné, ale je to klíč k efektivnímu fungování pneumatik. Jak se již ukázalo v minulosti, počasí může být proměnlivé, také vyjetí safety caru je pravděpodobné, a proto je důležité přistupovat ke strategii otevřeně”.
Co je nové?
Letos si teprvé podruhé mohou týmy zvolit vlastní složení sad pneumatik, Ferrari a Mercedes se ve výběru odlišují jen mírně.
V Monaku měl Red Bull svůj známý plovoucí motorhome, v Kanadě má svou plovoucí zkušební plochu Pirelli.
Aktuální okruhový rekord z roku 2004 je 1:13,622. S ohledem na letošní časy je velmi pravděpodobné, že rekord kola padne.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Montrealu:
20 psi (přední) a 18.5 psi (zadní)
Limit odklonu kol:
-3.50° (přední) a -2.00° (zadní)
Přehled nominovaných směsí
P Zero Purple | P Zero Red | P Zero Yellow | P Zero White | P Zero Orange | |
Austrálie | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Čína | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Bahrajn | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Rusko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Španělsko | Měkká | Střední | Tvrdá | ||
Monako | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Kanada | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Ázerbájdžán | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Rakousko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Velká Británie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Maďarsko | Superměkká | Měkká | Střední |