Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Kanady

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Kanady

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoha dalšího.

Po dvou evropských závodech míří formule 1 na Velkou cenu Kanady, na okruh známý jako jeden z nejnepředvídatelnějších. Stejně jako v Monaku jsou nominovány tři nejměkčí směsi: měkká, superměkká a ultraměkká. Ale tato trať je mnohem rychlejší, s maximálními rychlostmi přesahujícími 300 km/h jde o větší výzvu jak pro vozy, tak pro pneumatiky. S hladkým povrchem, proměnlivým počasím a relativně častým vyjetím safety caru, především kvůli slavné “zdi šampionů”, jsme v minulosti viděli mnoho různých strategií. Letos ale máme zcela novou řadu pneumatik…


Tři nominované směsi:

    Ultraměkká směs (fialová)

    Superměkká směs (červená)

    Měkká směs (žlutá)

Okruh z pohledu pneumatik:

    VC Kanady je převážně o trakci a brzdění, o přímých silách spíše než bočních, to vše ovlivňuje pneumatiky a zejména brzdy.

    Jedním z klíčů k rychlému kolu je efektivní zahřívání předních pneumatik.

    Povrch zřídka používaného okruhu má tendenci se rychle měnit.
 

    Na základě zkušeností je menší pravděpodobnost opotřebení nových pneumatik.

    Počasí se může měnit – od horka až po intenzivní déšť.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Montreal má mnoho unikátních vlastností, ale hladkým povrchem se také podobá okruhu v Soči. Loňský vítěz zvolil strategii jedné zastávky v boxech, zatímco jezdec na druhém místě využil všech tří směsí při dvou pitstopech, což jen dokazuje širokou škálu možných strategií. Sladění správných pneumatik s aerodynamickým a mechanickým nastavením vozu není v Montrealu snadné, ale je to klíč k efektivnímu fungování pneumatik. Jak se již ukázalo v minulosti, počasí může být proměnlivé, také vyjetí safety caru je pravděpodobné, a proto je důležité přistupovat ke strategii otevřeně”.

Co je nové?

    Letos si teprvé podruhé mohou týmy zvolit vlastní složení sad pneumatik, Ferrari a Mercedes se ve výběru odlišují jen mírně.

    V Monaku měl Red Bull svůj známý plovoucí motorhome, v Kanadě má svou plovoucí zkušební plochu Pirelli.

    Aktuální okruhový rekord z roku 2004 je 1:13,622. S ohledem na letošní časy je velmi pravděpodobné, že rekord kola padne.

 
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Montrealu:

20 psi (přední) a 18.5 psi (zadní)

Limit odklonu kol:

-3.50° (přední) a -2.00° (zadní)

Přehled nominovaných směsí

 
  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Rusko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Velká Británie   Superměkká Měkká Střední  
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední