Na přestavěný Texas i s Chavesem a Vautierem
Rainguard 600 – před závodem.
Další závod čeká o tomto víkendu na piloty Verizon IndyCar Series. Tentokrát změří své síly na rychlém oválu Texas Motor Speedway. Od vzniku Indy Racing League v roce 1996 nehostila žádná trať více závodů než právě ovál u aglomerace Dallas – Ft. Worth. Tento závodní víkend přesto na piloty a týmy čeká spousta neznámých.
Ovál v Texasu se totiž v zimě dočkal zásadních změn. Majitel okruhu jej nechal celý znovu vyasfaltovat. Zmizet by tak měl notoricky známý hrbol ve čtvrté zatáčce, pod nový povrch nechala společnost Speedway Motorsports nainstalovat lepší odvodňování, aby vlhký okruh šel lépe vysoušet. Právě problémy s vlhkou dráhou vedly k odložení loňského závodu ze soboty na neděli, kdy ale přišly prudké deště a závod musel být přeložený na srpen.
Nový povrch ale není jedinou změnou, kterou v Texasu během zimy udělali. U oválu, který je známý svým vysokým klopením, díky kterému piloti dosahují vysokých rychlostí a musí čelit obřímu přetížení, bylo toto v prvních dvou zatáčkách sníženo, a to z 24 na 20 stupňů.
Stejně jako v předešlých závodech v Detroitu se i v Texasu postaví na startovní rošt 22 vozů. Dvě jména se ale oproti předešlým závodům změní. INDYCAR nedovolila týmu Dale Coyne Racing nasadil do závodu Mexičana Gutiérreze. Pustit pilota, který nikdy nezávodil na oválu, bez větší přípravy právě na Texas Motor Speedway se zdálo INDYCAR příliš riskantní.
Místo něj se do vozu číslo 18, který do svého zranění v Indianapolisu řídil Sébastien Bourdais, posadí jiný Francouz Tristan Vautier. Šampion sérií Star Mazda z roku 2011 a Indy Lights z následujícího roku absolvoval svou premiérovou sezonu v roce 2013 u týmu Sama Schmidta. Přestože hlavně v úvodu předváděl nadějné výkony, zůstalo jeho osobním maximem desáté místo z Alabamy. Z IndyCar pak zmizel, aby se v roce 2015 vrátil.
Nejprve kvalifikoval v Indianapolisu vůz pro Jamese Davisona, který během kvalifikací měl jiné závodnické povinnosti. Když se závodu nemohl kvůli nemoci zúčastnit Carlos Huertas, zavolal Coyne Vautiera, který už byl na letišti v Chicagu, a nakonec jej nechal ve druhém voze odjet i zbytek sezony. Své nejlepší umístění, čtvrté místo, si Vautier připsal v Detroitu. Vloni ale šanci opět nedostal.
V Texasu nenasadí tým Rahal Letterman Lanigan dva vozy, na startu tak neuvidíme Oriola Serviu. Uvidíme ale nový tým Harding Racing, který se ve skvělém světle ukázal při svém premiérovém závodě v Indianapolisu. Stáj založil majitel indianapoliské betonárky Mike Harding, minoritním vlastníkem je také majitel týmu Dreyer & Reinbold Racing Dennis Reinbold, zázemí jehož týmu Harding Racing využívá.
Stáji šéfuje zkušený manažer Larry Curry, který s Tonym Stewartem spoluvlastnil Tri-Star Racing, byl manažerem stájí Menard, Vision Racing nebo vloni týmu Buddyho Laziera. Právě za zpronevěru během působení u Johna Menarda dostal Curry v roce 2001 trest tří let odnětí svobody.
Harding chce v příštím roce naskočit do celé sezony IndyCar. Už před Indy500 přidal závody v Texasu a Poconu. Kolumbijec Gabby Chaves by měl mít s týmem podepsaný kontrakt i na příští rok. V Indianapolisu navíc překvapil výborným devátým místem.
Texas Motor Speedway
Délka okruhu: 1, 5 míle
Délka závodu: 248 kol, 372 mil
Loňské pole position: Carlos Muňoz (Andretti Autosport) – 48,240
Loňský vítěz: Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan Racing)
Rekord okruhu: Billy Boat (A. J. Foyt Enterprises) – 23,896
Časový harmonogram (SELČ)
Pátek 9. června
17:00 – 18:15 – 1. trénink
21:15 – 22:15 – kvalifikace
Sobota 10. června
0:45 – 1:15 – 2. trénink
Neděle 11. června
2:45 – start závodu Rainguard Water Sealers 600