Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Demoliční derby v Texasu přežilo osm aut, vyhrál Power

Demoliční derby v Texasu přežilo osm aut, vyhrál Power

Rainguard 600 – Průběh a výsledky závodu.

Will Power vyhrál šílený závod v Texasu, který z 22 jezdců dokončila jen osmička pilotů. Závod poznamenaly dvě hromadné nehody. Při první vypadlo hned osm jezdců. Odstartoval ji kontakt Hinchcliffea a Kanaana, kterého ostatní jezdci i INDYCAR označili za viníka. Kanaan se i přes dvacetivteřinovou stop and go penalizaci probojoval na druhé místo. V závěru sestřelil Sató Dixona a další dva piloty.

Fantastický závod jel náhradník za Sébastiena Bourdaise Tristan Vautier. Ten se v úvodu závodu probojoval až na první příčku. Podobně na tom byl také Josef Newgarden, kterému se vůbec nepovedla kvalifikace, přesto se dostal do čelní skupiny.

Ve 37. kole přišla první z mnoha žlutých fází. Do sendviče mezi Dixona a Kanaana se dostal Alexander Rossi, vůz skončil ve zdi a na trať poprvé vyjel zpomalovací vůz. V boxech dostal smyk Hinchcliffe a narazil do dvojice Sató a Castroneves. Sató to odnesl zlomeným předním křídlem, u Castronevese stačilo vůz znovu nastartovat a Brazilec se udržel ve stejném kole jako lídr závodu, Sató takové štěstí neměl. Během žluté fáze odstavil v depu vůz vítěz kvalifikace Charlie Kimball.

Při restartu v 49. kole vedl Power před Vautierem. Dixon se v boxech posunul na třetí místo. Hinchcliffe samozřejmě za kolizi v boxech dostal penalizaci průjezd boxy a pokračoval se ztrátou celého kola. Castroneves se na konci stintu probojoval až na třetí místo. Že měl skvělý vůz, ukázal také Hinchcliffe, který v závěru stintu bojoval s Pagenaudem a Powerem, aby se dostal zpátky do stejného kola jako lídr závodu.

V 83. kole musel Newgarden jako první do boxů. Stěžoval si, že jeho vůz trápí vibrace.  Na to samé si v 90. kole stěžoval také Castroneves. Než jej ale tým povolal do boxů, praskla Castronevesovi pravá přední pneumatika.

Power s Pagenaudem udrželi v boxech první dvě místa, za ně se posunuli Dixon a Kanaan. Restart přišel až v 103. kole. Okamžitě ale znovu zavlály žluté vlajky, protože Carpenter měl lehký kontakt s Vautierem a roztočil svůj vůz. Vyhnul se ale kontaktu se zdí a mohl pokračovat.

Když se blížily další zastávky v boxech, vyvěsila INDYCAR znovu žluté vlajky, tentokrát kvůli úlomku na trati. Do boxů zamířilo celé startovní pole kromě Maxe Chiltona. Závodit se znovu začalo v 147. kole. A Chiltonovi, který potřeboval brzy další žlutou fázi, se risk vyplatil.

Ve 152. kole se totiž Hinchcliffe, který se už propracoval na čtvrté místo, dostal mezi Kanaana a Aljošina. Podle Hinchcliffea jej pak Kanaan natlačil na jeho stájového kolegu. Neovladatelný Hinchcliffeův vůz smetl výborného Vautiera, ten sestřelil Aljošina, do toho se přimotali ještě Jones, Carpenter, Hildebrand, Muňoz a Hunter-Reay. Kanaan, který byl podle ostatních pilotů viníkem, mohl v závodě pokračovat.

Protože byla celá trať posetá troskami, vyvěsila INDYCAR červené vlajky. V závodě zůstalo 11 pilotů – Power, Chilton, Pagenaud, Kanaan, Dixon, Rahal, Newgarden, Sató, Chaves, Andretti a Daly. Tým Eda Carpentera pracoval na tom, aby své vozy dostal zpátky na trať a mohl posbírat pár extra bodů.

Restart přišel ve 160. kole, před ním musel znovu do boxů Andretti. Tým měnil zadní křídlo a nestihl to před tím, než jej předjel zaváděcí vůz. Závod tak pro něj pokračoval se ztrátou jednoho kola. INDYCAR a Firestone během dlouhé přestávky vyhodnotily, co nový povrch v Texasu dělá s pneumatikami, a INDYCAR rozhodla, že po 30 kolech pod zelenou vlajkou budou muset všichni piloti do boxů pro nové pneumatiky. Před restartem si všichni piloti dojeli pro nové pneumatiky. Kanaan dostal dvacetivteřinovou stop and go penalizaci za blokování Vautiera a následné způsobení kolize. V závodě pokračoval se ztrátou dvou kol.

Závod vedl Power před Pagenaudem, na třetí místo se propracoval Newgarden, čtvrtý jezdil Dixon. Na trať se postupně vrátili Carpenter a Hildebrand. Po 30 kolech pod zelenou vlajkou zamířil do boxů Josef Newgarden. Když byl těsně před vjezdem do pit lane, vyvěsila INDYCAR žlutou vlajku. Jeho závodní inženýr Tim Cindric reklamoval, že nebyla řeč o tom, že budou vyvěšeny žluté vlajky, jen, že piloti budou muset zastavit pro nové pneumatiky. Nebylo mu to ale nic platné, Newgarden musel pitstop absolvovat znovu a propadl se na konec pole.

Měl ale výborný vůz a postupně se opět probojoval dopředu. Když zkoušel předjet najednou Dixona a Pagenauda, dostal se do nečistot a skončil ve zdi. Restart přišel ve 209. kole, Sató se dostal na druhé místo a zaútočil na Powera. Toho ale vysvobodila další žlutá fáze kvůli pneumatikám. Ta pomohla také Kanaanovi, protože se díky ní vrátil do stejného kola, v jakém byl lídr závodu.

Poslední restart přišel 19 kol před koncem. Dixon zaútočil na Powera a oba piloti bojovali několik kol bok po boku. Šest kol před koncem na Dixona zaútočil Sató, což umožnilo Powerovi se osamostatnit v čele. Sató na cílové rovince najel na trávu a neovladatelný vůz smetl Dixona. Do toho ještě narazil Chilton a do nehody se zapletl také Daly.

Závod byl už dojet pod žlutou vlajkou a tak si Power připsal svůj druhý letošní triumf, druhé vítězství v Texasu a celkově páté na oválu. I přes penalizaci, po které pokračoval se ztrátou dvou kol, dokončil Tony Kanaan závod na druhé příčce před loňským vítězem Pagenaudem.  Graham Rahal po vítězství ve dvou závodech v Detroitu dojel čtvrtý a Gabby Chaves s novým týmem Harding Racing, pro který to byl teprve druhý závod, pátý. Šampionát IndyCar pokračuje za dva týdny závodem na přírodním okruhu Road America ve Wisconsinu.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 W.Power  Team Penske
C
 
2.
 T.Kanaan  Chip Ganassi Racing
H
+ 0.1978
3.
 S.Pagenaud  Team Penske
C
+ 0.3740
4.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 0.8112
5.
 G.Chaves  Harding Racing
C
+ 1.8984
6.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 4.1632
7.
 C.Daly  A.J. Foyt Enterprises
C
+ 1 kolo
8.
 M.Chilton  Chip Ganassi Racing
H
+ 3 kola
9.
 S.Dixon  Chip Ganassi Racing
H
Havárie
10.
 T.Sató  Andretti Autosport
H
Havárie
11.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
Havárie
12.
 JR Hildebrand  Ed Carpenter Racing
C
+ 33 kol
13.
 J.Newgarden  Team Penske
C
Havárie
14.
 J.Hinchcliffe  Schmidt Peterson Motorsports
H
Havárie
15.
 M.Aljošin  Schmidt Peterson Motorsports
H
Havárie
16.
 T.Vautier  Dale Coyne Racing
H
Havárie
17.
 E.Jones  Dale Coyne Racing
H
Havárie
18.
 C.Muňoz  A.J. Foyt Enterprises
C
Havárie
19.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
Havárie
20.
 H.Castroneves  Team Penske
C
Havárie
21.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
Porucha
22.
 A.Rossi  Andretti/Bryan Herta
H
Havárie