Dixon překonal Penskeho piloty
Kohler Grand Prix – výsledky závodu.
Ani totální kvalifikační dominance nestačila týmu Penske na to, aby jeden z jeho čtyř pilotů dokázal výbornou pozici na startu přetavit ve vítězství. Z toho se totiž radoval Scott Dixon, který do závodu na legendárním okruhu Road America startoval z páté příčky.
Po startu udržel vítěz kvalifikace Castroneves vedení. Na druhou příčku se ale propracoval Josef Newgarden. Pagenaud se naopak propadl až za Dixona a Rahala na šestou příčku. Dixon se postupně dostal před Powera. Ve 12. kole předjel v nájezdu do první zatáčky Newgarden Castronevese. Brazilec přišel o druhé místo při druhém kole zastávek v boxech. Dixon, který vydržel na trati o kolo déle, se před něj v pohodě dostal.
Náskok vedoucího Newgardena brzy smazal vítěz Indy500 Takuma Sató. Ten na protilehlé rovince nezvládl svůj vůz a narazil do ochranné zdi. Na trať poprvé vyrazil zpomalovací vůz. Záchranáři Satóovi pomohli a Japonec se mohl dopravit do boxů a pak se ztrátou jednoho kola pokračovat v závodě.
Po restartu v 31. kole se Dixon dostal před Newgardena, ujal se vedení a soupeřům začal poodjíždět. Hinchcliffe a Power při restartu kolidovali a zatímco Australan vyvázl bez poškození, Hinchcliffovi musel tým opravovat v boxech poškozené zavěšení.
Dixonovi do vedení pomohla zvolená strategie, kdy v této fázi závodu jako jediný jezdil na měkkých pneumatikách. Castroneves se ještě dostal před Newgardena. V závěru to ale byl opět mladý Američan, kdo stíhal vedoucího Dixona.
Paradoxně Dixonův stájový kolega Kanaan se v závěru postaral o to, že se Newgarden dotáhl do bezprostřední blízkosti za Dixonův vůz. Deset kol před koncem totiž v 11. zatáčce havaroval. Kanaan sváděl prakticky po celý závod souboj s Alexanderem Rossim. Na výjezdu z předcházející zatáčky ale o Rossiho ulomil kus předního křídla. Jeho formule už pak nezatočila do následující zatáčky a přišel tvrdý náraz levým bokem do zdi. Brazilec je naštěstí v pořádku.
Dixon se po restartu udržel ve vedení a rychle odskočil na více jak vteřinu. Žlutá fáze nakrátko přinesla úlevu třetímu Castronevesovi, kterého pronásledoval loňský šampion Pagenaud. I po restartu Pagenaud zkoušel Castronevese předjet, Brazilec se ale ubránil.
O šanci na dobré umístění přišel v závěru Ryan Hunter-Reay, když na cílové rovince ulomil kus předního přítlačného křídla. Odvážný traťový maršál neváhal a pro úlomek zaběhl. Zasloužil se tak o to, že na trať nemusel znovu zpomalovací vůz.
Hunter-Reay se nakonec propadl až na 14. místo. Newgarden sice Dixona stáhl na rozdíl méně jak sedm desetin, blíž se k novozélandskému pilotovi už ale přiblížit nedokázal a Dixon si připsal 41. vítězství v kariéře. Pro lídra šampionátu to bylo vůbec první letošní vítězství, díky čemuž navýšil svůj náskok v čele mistrovství na 34 bodů. Piloti týmu Penske se umístili na druhém , třetím, čtvrtém a pátém místě.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
H
|
1:47:18.9870
|
2.
|
J.Newgarden | Team Penske |
C
|
+ 0.5779
|
3.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 4.1918
|
4.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 4.9721
|
5.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 5.7227
|
6.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 14.7178
|
7.
|
E.Jones | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 21.6338
|
8.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 22.2273
|
9.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 23.3076
|
10.
|
M.Aljošin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 24.3586
|
11.
|
C.Muňoz | A.J. Foyt Enterprises |
C
|
+ 26.1402
|
12.
|
S.Pigot | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 33.4983
|
13.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
+ 38.1370
|
14.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 39.8433
|
15.
|
C.Daly | A.J. Foyt Enterprises |
C
|
+ 43.1988
|
16.
|
JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 1:16.5039
|
17.
|
E.Gutiérrez | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 1:28.4634
|
18.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
- 1 kolo
|
19.
|
T.Sató | Andretti Autosport |
H
|
- 1 kolo
|
20.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
- 2 kola
|
21.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
H
|
Havárie
|