Sainzovi se nelíbily Hamiltonovy restarty
Byla to nejnebezpečnější část závodu.
Sebastian Vettel není jediný, kterému se v Baku nelíbilo, jak Lewis Hamilton pojal svou roli jezdce restartujícího závod. Je na vedoucím jezdci, aby dal v posledním kole před restartem safety caru dostatečný náskok na zmizení v boxové uličce a přetnutím tzv. SC linie zprostředkoval ostatním pokyn k závodění. Volba tempa i místa, kde dupne na plynový pedál, je na něm, ale neměl by způsobovat nebezpečné situace. A to se mu, podle názoru Carlose Sainze, nepodařilo.
"Pro mě to byla asi nejnebezpečnější část závodu," řekl Španěl o třech Hamiltonových restartech. "Vedoucí jezdci čekali na SC linii, aby se opět začalo závodit, ale zároveň zrychlovali a zase zpomalovali. Problémem je, že když to dělali, my jsme ještě byli v sekci se zatáčkami a jelikož tuhle trať lemují zdi, vůbec jsme neviděli, co se děje za tou nejbližší. Představte si, že zařadíte šestku nebo i sedmičku a oni opět zabrzdí.
Podle mě to bylo nebezpečné a mělo by se zvážit, že příští rok bude lídr závodu povinen tlačit na plynový pedál. Jednoduše bychom potřebovali pravidlo, podle kterého by se jelo pořádně už od 16. zatáčky. Nemůžete pomalu zabrzdit, vyrazit na plný plyn, opět pomalu zabrzdit a opět dupnout na plyn."
Sainz ale není na Hamiltona rozzlobený, on by asi dělal totéž. Na vznik takové situace měla myslet FIA, zvláště po restartech, jaké loni v Baku předvedli jezdci GP2. "Pokud bych byl vpředu já, asi bych dělal totéž. Není to chyba vedoucího jezdce. Všichni bychom se pokoušeli o totéž, aby ten za námi nezůstal v aerodynamickém vaku. Mělo by existovat pravidlo, aby se předešlo nehodám, ke kterým v opačném případě jistě dojde."
"Pro mě to byla asi nejnebezpečnější část závodu," řekl Španěl o třech Hamiltonových restartech. "Vedoucí jezdci čekali na SC linii, aby se opět začalo závodit, ale zároveň zrychlovali a zase zpomalovali. Problémem je, že když to dělali, my jsme ještě byli v sekci se zatáčkami a jelikož tuhle trať lemují zdi, vůbec jsme neviděli, co se děje za tou nejbližší. Představte si, že zařadíte šestku nebo i sedmičku a oni opět zabrzdí.
Podle mě to bylo nebezpečné a mělo by se zvážit, že příští rok bude lídr závodu povinen tlačit na plynový pedál. Jednoduše bychom potřebovali pravidlo, podle kterého by se jelo pořádně už od 16. zatáčky. Nemůžete pomalu zabrzdit, vyrazit na plný plyn, opět pomalu zabrzdit a opět dupnout na plyn."
Sainz ale není na Hamiltona rozzlobený, on by asi dělal totéž. Na vznik takové situace měla myslet FIA, zvláště po restartech, jaké loni v Baku předvedli jezdci GP2. "Pokud bych byl vpředu já, asi bych dělal totéž. Není to chyba vedoucího jezdce. Všichni bychom se pokoušeli o totéž, aby ten za námi nezůstal v aerodynamickém vaku. Mělo by existovat pravidlo, aby se předešlo nehodám, ke kterým v opačném případě jistě dojde."