Newgarden začal v Iowě tam, kde vloni skončil
Iowa Corn Indy 300 – 1. trénink.
I s novým týmem ukázal Josef Newgarden, že mu ovál Iowa Speedway sedí. Loňský vítěz začal závodní víkend nejlepším časem, který zajel na konci úvodního tréninku. Dařilo se i jeho stájovým kolegům, Will Power byl druhý, Simon Pagenaud třetí. Bývalý stájový kolega a zároveň šéf Josefa Newgardena Ed Carpenter skončil v tréninku čtvrtý před Markem Andrettim.
Tým jeho otce to v Iowě tradičně umí a na krátkém oválu byl úspěšný i Andretti, vždyť Iowa je jednou ze dvou tratí, na kterých dokázal zvítězit. Triumfoval tu v roce 2011. Krom toho byl dvakrát druhý a jednou třetí. Společně s Castronevesem, Kanaanem a Dixonem je jediným pilotem, který v Iowě odjel všechny závody.
Trénink byl jednou přerušen kvůli nehodě. Zhruba hodinu po jeho začátku ztratil ve druhé zatáčce kontrolu nad vozem JR Hildebrand a monopost zadkem napřed narazil do zdi. Lékařská prohlídka neodhalila žádné zranění. Podle HIldebranda ani vůz nebyl nikterak vážně poškozen.
Hned tři porušení pravidel si během závodního víkendu na okruhu Road America připsal vítěz závodu Scott Dixon. Krom toho, že jeho vůz neprošel pozávodní technickou prohlídkou, během zahřívacího tréninku tým strávil veškerý čas prací na problémech s tlakem paliva. Když mechanici konečně skončili s prací, potřebovali, aby Dixon projel vůz po dráze, aby viděli, že je všechno v pořádku.
Jenže místo toho, aby Dixona z padoku na pit lane vytlačili, Novozélanďan tam dojel, což pravidla zakazují. Na trať navíc vyjel 56 vteřin poté, co šachovnicová vlajka odmávala konec tréninku. Kromě finančního postihu tak IndyCar rozhodla, že posledních 20 minut prvního tréninku v Iowě bude muset Dixon vynechat. V tréninku skončil na 16. místě.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Kol
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
J.Newgarden | Team Penske |
C
|
47
|
00:17.3397
|
|
2.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
51
|
00:17.3723
|
+ 0.032
|
3.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
48
|
00:17.4533
|
+ 0.113
|
4.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
47
|
00:17.4783
|
+ 0.138
|
5.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
50
|
00:17.4937
|
+ 0.154
|
6.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
H
|
36
|
00:17.5133
|
+ 0.173
|
7.
|
M.Aljošin | Schmidt Peterson Motorsp. |
H
|
40
|
00:17.5160
|
+ 0.176
|
8.
|
A.Rossi | Andretti/Bryan Herta |
H
|
39
|
00:17.5232
|
+ 0.183
|
9.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsp. |
H
|
49
|
00:17.5240
|
+ 0.184
|
10.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
55
|
00:17.5250
|
+ 0.185
|
11.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
64
|
00:17.5621
|
+ 0.222
|
12.
|
M.Chilton | Chip Ganassi Racing |
H
|
57
|
00:17.6044
|
+ 0.264
|
13.
|
E.Jones | Dale Coyne Racing |
H
|
51
|
00:17.6267
|
+ 0.287
|
14.
|
C.Muňoz | A.J. Foyt Enterprises |
C
|
60
|
00:17.6369
|
+ 0.297
|
15.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
60
|
00:17.6522
|
+ 0.312
|
16.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
H
|
36
|
00:17.6554
|
+ 0.315
|
17.
|
JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing |
C
|
51
|
00:17.6994
|
+ 0.359
|
18.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
69
|
00:17.7076
|
+ 0.368
|
19.
|
E.Gutiérrez | Dale Coyne Racing |
H
|
60
|
00:17.7369
|
+ 0.397
|
20.
|
T.Sató | Andretti Autosport |
H
|
59
|
00:17.7555
|
+ 0.416
|
21.
|
C.Daly | A.J. Foyt Enterprises |
C
|
53
|
00:17.9606
|
+ 0.621
|