Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Velké Británie

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Velké Británie

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoha dalšího.

Pro Velkou cenu Anglie, která znamená polovinu sezony, jsou nominovány pneumatiky Pirelli P Zero střední (bílá), P Zero měkké (žlutá) a P Zero superměkké (červená), což je změna od loňské nominace směsí (tvrdá, střední a měkká). Tato změna nastala na základě informací získaných z předchozích závodů a je to poprvé, kdy se superměkká směs objeví ve Velké ceně Velké Británie. Silverstone klade velké nároky na pneumatiky, a to díky poměrně abrazivnímu povrchu a rychlým zatáčkám, které přes pneumatiky přenášejí spoustu energie. Silverstone je domácím závodem pro mnoho týmů, proto je zde vždy jedinečná atmosféra i díky vášnivým a znalým fanouškům.

Tři nominované směsi:

Superměkká směs (červená)
Měkká směs (žlutá)
Střední směs (bílá)

Okruh z pohledu pneumatik:


Silverstone je hlavně o bočních silách díky rychlým zatáčkám, jako je Beckett.

S měkčími pneumatikami je pravděpodobnější více než jedna zastávka v boxech.

Anglické počasí je proměnlivé, je možné slunečno i déšť.

Abrazivní povrch nabízí vysokou míru trakce, ale také způsobuje vyšší opotřebení pneumatik.

Rovinky jsou krátké, takže monoposty mají poměrně vysokou úroveň přítlaku. Okruh je během roku intenzivně využívaný, pneumatiky budou poměrně rychlé.

Centrum Pirelli Didcot Motorsport je jen 30 minut cesty od Silverstone, logisticky je závod jednoduchou záležitostí.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
Rozhodnutí nominovat na Velkou cenu Velké Británie měkčí spektrum směsí, než jsme původně plánovali, přišlo od Pirelli, ale s plným souhlasem jezdců, FIA, týmů i promotérů, kteří ocenili agresivnější nominaci pneumatik. Tím by se měly otevřít další možnosti pro různé strategie a možná i více než jeden pitstop, ačkoliv budeme mít přesnější představu o opotřebení a stupni degradace až na místě, zejména u superměkké směsi, která bude mít na Silverstone závodní debut. Silverstone patří mezi nejnáročnější okruhy. Bude zajímavé sledovat, jak zde jedna z nejměkčích pneumatik sezony 2017 funguje. Hodně bude také záležet na počasí, v minulosti jsme viděli extrémně široký rozsah podmínek i teplot.”

Co je nové?

Silverstone má nabitý kalendář, ve čtvrtek začínají tréninky Formule 2 a GP3. Na trati mohou ještě zůstat zbytky gumy pro páteční trénink formule 1.

Úřadující světový šampion Nico Rosberg, stejně jako Valtteri Bottas, na Festivalu rychlosti v Goodwoodu opět řídíli monopost Mercedes W05 2014.

Testy pneumatik Pirelli 2018 pokračují po Velké ceně Velké Británie v úterý a ve středu, kdy Force India a Williams obují prototypy hladkých pneumatik.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Silverstone:

22.5 psi (přední) a 20.5 psi (zadní)

Limit odklonu kol:

-3.25° (přední) a -2.00° (zadní)

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Rusko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Velká Británie   Superměkká Měkká Střední  
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Belgie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Itálie   Superměkká Měkká Střední  
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    
Malajsie   Superměkká Měkká Střední  
Japonsko   Superměkká Měkká Střední  
USA Ultraměkká Superměkká Měkká