Bottas nejrychlejší, Ferrari šetřilo síly
VC Velké Británie – 1. trénink.
Program Velké ceny Velké Británie začal prvním volným tréninkem. Jediným hostujícím pilotem byl Antonio Giovinazzi, kterému pro tuto příležitost půjčil svého haase Kevin Magnussen.
Nad Silverstone bylo zataženo a chladno (jen 15 stupňů), déšť hrozil, ale nakonec se nedostavil.
Kandidáti na nejrychlejší časy byli jasní. Samozřejmě Mercedes, dále Ferrari s patnácti koňmi v motoru navíc, a coby ten třetí vzadu Red Bull. Sebastian Vettel (Ferrari) do tréninku nastoupil jako vůbec první jezdec v historii se speciální ochranou kokpitu zvanou Shield, připomínající masivnější větrný štít. Objel s ní ovšem jen jediné kolo a pak byla z vozu opět demontována.
Úvodní minuty probíhaly v poklidu a po instalačních kolech se všichni stáhli zpět do boxů. Emoce u diváků nevzplály, ani když se na dráze objevil Lewis Hamilton (Mercedes), ostře kritizovaný za neúčast na předcházející show F1 v ulicích Londýna. Nejzajímavějším okamžikem tak bylo pěvecké vystoupení Romaina Grosjeana (Haas), který komusi prostřednictvím týmového rádia popřál Happy Birthday.
Po dvaceti minutách vyrazili jako první znovu do akce Kimi Räikkönen (Ferrari), Pascal Wehrlein (Sauber) a Felipe Massa (Williams) a postupně se přidávali ostatní. Iceman také ustavil základní nejlepší čas 1:32,5. K mechanikům se záhy vrátil Stoffel Vandoorne (McLaren), který nebyl spokojený s rozdělením brzdného účinku.
Dobrou formu prokázal Max Verstappen (Red Bull), když zajel 1:31,0, a to dokonce na tvrdých gumách. Vettel zaznamenal 1:31,8 a vzápětí předvedl v zatáčce Becketts hodiny, po nichž však mohl pokračovat v jízdě.
Po čtyřiceti minutách dali o sobě vědět Hamilton (1:29,8) a poté Valtteri Bottas (Mercedes, 1:29,7). Oba měli obuté soft pneumatiky. Za ně se seřadili Verstappen (1:30,4), Daniel Ricciardo (Red Bull, 1:31,0), Räikkönen (1:31,0), Esteban Ocon (Force India, 1:31,3), Fernando Alonso (McLaren, 1:31,3), Sergio Pérez (Force India 1:31,3), Daniil Kvjat (1:31,5) a až desátý byl Vettel (1:31,8).
Následovala další pauza, kdy týmy přezouvaly a použitou sadu pneumatik vracely Pirelli. Ještě delší přestávku musel překousnout Lance Stroll, na jehož williamsu měnili technici některé díly.
Sotva se motory znovu rozeřvaly, vylepšil Bottas na nových softech svoje maximum na 1:29,1. Stejné obutí zvolila i většina konkurentů, pouze obě ferrari vyrazila na supersoftech. Zrychlil i Verstappen na 1:29,8. Dvacet minut před koncem vykrystalizovalo pořadí Bottas, Hamilton (1:29,2), Verstappen (1:29,6), Ricciardo (1:29,9), Räikkönen (1:30,1), Vettel (1:30,5) a hned za čtyřnásobným mistrem světa se držel výborně disponovaný Alonso (1:30,9). Vzhledem k tomu, že jezdci se v závěru seance soustředili na absolvování delších úseků, už se s výjimkou posunu Kvjata na sedmou příčku nic nezměnilo. Slabší výkony obou pilotů Ferrari vysvětlovali experti tím, že Scuderia zřejmě cosi zkouší a nejde jí v první řadě o dosažené časy.
p. | Jezdec | Tým | Čas | Kol | Odstup |
1. | V.Bottas | Mercedes | 1:29.106 | 29 | |
2. | L.Hamilton | Mercedes | 1:29.184 | 29 | + 0.078 |
3. | M.Verstappen | Red Bull | 1:29.604 | 26 | + 0.498 |
4. | D.Ricciardo | Red Bull | 1:29.942 | 19 | + 0.836 |
5. | K.Räikkönen | Ferrari | 1:30.137 | 19 | + 1.031 |
6. | S.Vettel | Ferrari | 1:30.517 | 19 | + 1.411 |
7. | D.Kvyat | Torro Roso | 1:30.895 | 21 | + 1.789 |
8. | F.Alonso | McLaren | 1:30.993 | 20 | + 1.887 |
9. | F.Massa | Williams | 1:30.999 | 26 | + 1.893 |
10. | S.Vandoorne | McLaren | 1:31.041 | 27 | + 1.935 |
11. | C.Sainz | Torro Roso | 1:31.200 | 24 | + 2.094 |
12. | E.Ocon | Force India | 1:31.210 | 32 | + 2.104 |
13. | S.Pérez | Force India | 1:31.297 | 33 | + 2.191 |
14. | R.Grosjean | Haas | 1:31.610 | 24 | + 2.504 |
15. | L.Stroll | Williams | 1:31.684 | 24 | + 2.578 |
16. | A.Giovinazzi | Ferrari | 1:32.031 | 24 | + 2.925 |
17. | N.Hülkenberg | Renault | 1:32.171 | 19 | + 3.065 |
18. | J.Palmer | Renault | 1:32.450 | 16 | + 3.344 |
19. | P.Wehrlein | Sauber | 1:33.029 | 23 | + 3.923 |
20. | M.Ericsson | Sauber | 1:33.399 | 26 | + 4.293 |