Kauza žluté vlajky: Vettel na Hamiltonově straně
Jeden a půl desetiny v žádném případě nestačí.
Nejen po kvalifikaci, ale i po závodě se řešil způsob, jak se Nico Rosberg dostal na pole position - kolem zajetým částečně pod dvojitými žlutými vlajkami. Rosberg se dvakrát obhajoval, že v krátkém žlutém úseku zpomalil dostatečně, Lewis Hamilton dvakrát vysvětloval, že jedna desetina sekundy na 30 metrů není dost. Trojnásobný mistr světa má na své straně čtyřnásobného mistra světa, ani Sebastianu Vettelovi se současná situace nezamlouvá.
"Nejhorší na tom je, že bychom měli jít příkladem," řekl jezdec Ferrari. "Příští týden se pojede závod motokár a bude se tam mávat dvojitými žlutými vlajkami, protože se někdo dostane mimo trať. Maršálové mu pravděpodobně půjdou pomoct, ale děti téměř nezpomalí, protože to tak viděli v F1. Jsme vrcholem motorsportu a měli bychom se podle toho chovat.
Dříve jsme neměli technologii na sledování časů v jednotlivých malých úsecích, byl pouze první, druhý a třetí sektor a platilo pravidlo nezlepšit svůj čas v žlutém sektoru. Pokud se podíváte do pravidel, přečtete si, že dvojitá žlutá znamená, že je třeba být připravený zastavit. Pokud zpomalíte o dva nebo čtyři kilometry za hodinu, nebo jen začnete o trochu dříve brzdit, protože chcete přijít jen o jeden a půl desetiny sekundy, tak asi nejste připraveni zastavit.
Předtím to bývalo jednoduché, nemohli jsme se zlepšit v (celém) žlutém sektoru. Nyní můžeme a potřebujeme se domluvit, co je třeba udělat, aby to bylo považováno za zpomalení. Nejsem fanoušek rozdávání penalizací za každou drobnost, protože potřebujeme prostor na závodění, ale myslím si, že v sobotu jsme ostatním nedali dobrý příklad."
"Nejhorší na tom je, že bychom měli jít příkladem," řekl jezdec Ferrari. "Příští týden se pojede závod motokár a bude se tam mávat dvojitými žlutými vlajkami, protože se někdo dostane mimo trať. Maršálové mu pravděpodobně půjdou pomoct, ale děti téměř nezpomalí, protože to tak viděli v F1. Jsme vrcholem motorsportu a měli bychom se podle toho chovat.
Dříve jsme neměli technologii na sledování časů v jednotlivých malých úsecích, byl pouze první, druhý a třetí sektor a platilo pravidlo nezlepšit svůj čas v žlutém sektoru. Pokud se podíváte do pravidel, přečtete si, že dvojitá žlutá znamená, že je třeba být připravený zastavit. Pokud zpomalíte o dva nebo čtyři kilometry za hodinu, nebo jen začnete o trochu dříve brzdit, protože chcete přijít jen o jeden a půl desetiny sekundy, tak asi nejste připraveni zastavit.
Předtím to bývalo jednoduché, nemohli jsme se zlepšit v (celém) žlutém sektoru. Nyní můžeme a potřebujeme se domluvit, co je třeba udělat, aby to bylo považováno za zpomalení. Nejsem fanoušek rozdávání penalizací za každou drobnost, protože potřebujeme prostor na závodění, ale myslím si, že v sobotu jsme ostatním nedali dobrý příklad."