Novinka Mercedesu: týmová režie s podmínkou
Hamilton vrátil kolegovi stupeň vítězů.
Závod potvrdil, co naznačila kvalifikace: Mercedes tentokrát na Ferrari nestačil. V Poháru konstruktérů sice udržel vedení o 39 bodů, ale v šampionátu jezdců vzrostla Hamiltonova ztráta na Vettela z 1 na 14 bodů. A fanoušci mohou znovu diskutovat o situaci, kdy do závodu zasáhla týmová režie.
Po startu Hamilton ztratil čtvrtou pozici z roštu a propadl se za Verstappena. Po prvních zastávkách v boxech se ve 32. kole konečně dostal za záda týmového kolegy Bottase. Kroužili za sebou až do 46. kola a Brit během té doby do vysílačky důrazně projevoval přání, aby ho rozhodnutí týmu posunulo před Bottase. Zdálo se mu, že parťák není dost rychlý na to, aby ohrozil dvojblok Ferrari v čele závodu. A týmová režie skutečně zasáhla. Jezdci Mercedesu si vyměnili pořadí, ale Hamilton dostal podmínku. Měl pět kol na to, aby předjel Räikkönena. Poté byla lhůta prodloužená o dalších pět kol. Zdálo se, že Bottas úplně ztratil náladu, protože jeho ztráta narůstala a zezadu se mu naopak přibližoval Verstappen.
V posledním kole však k údivu všech fanoušků došlo k tomu, co Mercedes avizoval. Hamilton vrátil Bottasovi jeho třetí pozici a stupeň vítězů. V souboji o titul se tím vzdal tří důležitých bodů, které by v závěru mohly mít cenu zlata. Zachoval se férově a umlčel mnohé kritiky. Poprvé jsme viděli týmovou režii s podmínkou. Nebývalo zvykem, aby se v takových případech pořadí vracelo zpět. Týmová režie, považovaná mnohými fanoušky za nesportovní, tedy dostala nový rozměr.
„Dnes to bylo fakt záludné. Ne, že by nám dělala problém rychlost. Ale jakmile se tady dostanete půldruhé vteřiny za auto před sebou, strašně těžko se pak ztráta srovnává. A Ferrari dnes hrozně moc nahrávala pozice na dráze. I když se Sebastian trápil, nikdo ho nedokázal předjet. Zkusili jsme v týmu prohodit místo v pořadí, jenže ani Lewis se před ně nedokázal dostat. Nezískali jsme proti Ferrari body, ale jsem rád, že jsme se o to alespoň pokusili. Dostal jsem slib, že jestli to Lewisovi nevyjde, pustí mě zpátky před sebe. Mořil jsem se předjížděním opozdilců, které jsem musel předjíždět o kolo, a tím moje ztráta na Lewise narůstala víc, než mi bylo milé. Jenomže on a tým slib dodrželi a v posledním kole jsme si postavení vyměnili zpátky. Pochybuju, že by tohle udělal každý stájový kolega, který bojuje o titul. Uznávám, že to od něj bylo sympatické a dokládá to, že to je opravdový týmový hráč,“ pochválil svého týmového kolegu Valtteri Bottas.
Lewis Hamilton k tomu dodal: „Snažil jsem se, co to jen šlo. Je to těžké, když makáte na doraz, snažíte se ze všech sil, a nakonec obsadíte stejné místo, na jakém jste startovali. Když vysílačka nefungovala, napadlo mě, že se tým obává, že pneumatiky nevydrží až do konce. Možná mě dočasně zpomalovaly a následně by umožňovaly vyšší rychlost. Tlačil jsem na pilu a měl dobrou rychlost, ale trčel jsem za Valtterim a kvůli poruše vysílačky to nemohl dát na vědomí týmu. Ale v závěrečných kolech jsem dostál svému slovu. Slíbil jsem, že pokud se mi nepodaří Kimiho předjet, pustím Valtteriho zpátky před sebe. Opakovaně jsem letos prohlásil, že chci titul získat poctivě.“