INDYCAR ukázala nový vůz v konfiguraci pro okruhy
Servia a Montoya si test v Ohiu pochvalují.
INDYCAR ukázala další variantu, jak bude vypadat nový aerokit, který si na současných podvozcích odbude premiéru příští rok. Tentokrát na okruhu v Ohiu, kde se o víkendu jel zatím poslední závod Verizon IndyCar Series, testovali Juan Pablo Montoya a Oriol Servia vůz nastavený na krátké ovály a přírodní a městské okruhy. Předtím v červenci vzali na ovál v Indianapolisu verzi pro rychlé ovály.
Na začátku testu oba piloti vzali své vozy na okruhu v Ohiu na krátkou vyjížďku, aby vyzkoušeli, že všechno funguje, jak má. Následoval plný stint. V závěru se pak poprvé na dráze objevily oba vozy současně a Servia a Montoya zkoušeli, jak se nová formule chová, když jede v těsném závěsu za jiným vozem. Nejprve jel pět kol ve vedení Montoya, pak si oba veteráni pozice vyměnili. Oba jsou s výsledky testů náramně spokojeni.
„Chová se velmi dobře, je to hodně jiné oproti stávajícímu aerokitu,“ řekl po testu Montoya, který řídí vůz připravený týmem Penske s motorem Chevrolet. „Nové auto trochu více odpouští, ale úroveň přítlaku je o dost menší, takže víc kloužete. To je, myslím, dobře,“ řekl dvojnásobný vítěz Indy500 a šampion z roku 1999 po úterním testu.
„Myslím, že uvidíte, jak ruce pilotů mnohem víc kmitají na volantu, a že je mnohem snazší vypadnout z ideálního rytmu,“ dodal Montoya.
Obdobný názor má také Servia. „Když máte hodně přítlaku (na současném voze), je těžké vidět, jak jezdec vůbec pracuje. Když ho máte trochu míň, tak se auto smýká a fanoušci alespoň uvidí, že něco děláme. Dobře nebo špatně, ale alespoň něco děláme. Myslím, že to bude větší zábava pro nás i pro fanoušky,“ přeje si Servia.
Spokojený byl také s chováním vozu, když jel v těsném závěsu za Montoyou. „Upřímně, bylo to skvělé. A neříkám to jen proto, že jsme tohle chtěli, ale bylo to opravdu mnohem lepší než letošní vůz. V Detroitu, kde se jede mnohem pomaleji, což byl letos můj zatím poslední závod, jsem se nemohl dotáhnout do těsného závěsu za nikoho ani v pomalých zatáčkách, protože tu bylo tak moc přítlaku. Tady samozřejmě taky máme přítlak, ale je to velmi vyvážené,“ chválí si nový aerokit Servia.
Oba piloty ještě čekají dva testy nového vozu. Na krátkém oválu v Iowě vyzkouší, jak se nová formule chová na tomto typu trati. Letiště v Sebringu na Floridě pak bude simulovat městské okruhy. V listopadu by se univerzální aerokit, který vyrobí italská Dallara, měl dostat k týmům.