Haas: Nový vztah Ferrari se Sauberem nás neohrozí
Američané nebudou vychovávat budoucí jezdce Ferrari.
Tým Haas je technologicky závislý na Ferrari, které mu kromě pohonných jednotek dodává i velkou část zbytku vozu a pronajímá mu svůj větrný tunel a další testovací zařízení v Maranellu. Účet za výrobky a služby Ferrari musí být pořádně mastný, proto se předpokládalo, že Haas v rámci zachování dobrých vztahů bude zaučovat alespoň jednoho z juniorů Ferrari. Vždyť loni dal šanci jeho testovacímu jezdci Estebanu Gutiérrezovi. Kromě toho, vše směřovalo k tomu, že Haas zůstane jediným zákazníkem Scuderie. Jenže věci se vyvinuly jinak.
Americký tým prostě jednoho dne oznámil, že příští rok pokračuje s osvědčenou dvojicí Romain Grosjean / Kevin Magnussen. Zanedlouho tým Sauber oznámil, že ukončuje jednání s Hondou a opět se dohodne s Ferrari, tentokrát na dodávání aktuálních pohonných jednotek. Prezident Ferrari se nechal slyšet, že jezdce z Ferrari Driver Academy chce vidět závodit za Sauber. Ferrari a švýcarský tým k sobě už v minulosti měli velmi blízko a Haas si možná pořádně zavařil.
"To si nemyslím," oponuje šéf Haasu Günther Steiner. "Staráme se jen o sebe a o svůj vztah s Ferrari. Pokud má Ferrari vztah i s někým jiným... Beztak se nás nikdo neptal na náš názor. Neptají se nás, co mají dělat. Náš vztah je silný a očekávám, že silným zůstane. Bez nich bychom nebyli tam, kde jsme teď."
Steiner asi Sauber moc nepotěšil, když mu nepřímo nabídl pozici Minardi, které jezdilo vzadu a střídalo jednoho platícího jezdce za druhým, díky čímž pomohlo nastartovat kariéru pár talentovaným jezdcům včetně Fernanda Alonsa a Marka Webbera.
"Oba jsou to (Charles Leclerc a Antonio Giovinazzi) dobří kluci s velkým potenciálem, ale jistě není jednoduché dostat je do závodního kokpitu. Tohle je v F1 velmi komplikované. Jezdec musí být ve správný čas na správném místě, nic jiného mu nepomůže. Momentálně není ani žádný kokpit na prodej, jako byla místa v Minardi. Minardi možná nevadilo být pořád na posledním místě a přijalo roli týmu pro nováčky.
Možná nebylo nadšené, že je poslední, ale bylo s tím smířeno a přizpůsobilo tomu svůj obchodní model. Jejich obchodním modelem bylo pomáhat jezdcům. Nebo když Ricciardo závodil za HRT. Všichni věděli, že v tom týmu nic nedosáhne, ale získal zkušenosti. A teď takové týmy nemáme. Možná je to tak dobře a možná ne."
Američtí fanoušci by v americkém týmu rádi viděli Američana. Možná se dočkají v roce 2019, jelikož Grosjean i Magnussen mají smlouvy jen na příští rok a Haas nechal na Hungaroringu dva dny testovat 19letého Santina Ferrucciho.
Americký tým prostě jednoho dne oznámil, že příští rok pokračuje s osvědčenou dvojicí Romain Grosjean / Kevin Magnussen. Zanedlouho tým Sauber oznámil, že ukončuje jednání s Hondou a opět se dohodne s Ferrari, tentokrát na dodávání aktuálních pohonných jednotek. Prezident Ferrari se nechal slyšet, že jezdce z Ferrari Driver Academy chce vidět závodit za Sauber. Ferrari a švýcarský tým k sobě už v minulosti měli velmi blízko a Haas si možná pořádně zavařil.
"To si nemyslím," oponuje šéf Haasu Günther Steiner. "Staráme se jen o sebe a o svůj vztah s Ferrari. Pokud má Ferrari vztah i s někým jiným... Beztak se nás nikdo neptal na náš názor. Neptají se nás, co mají dělat. Náš vztah je silný a očekávám, že silným zůstane. Bez nich bychom nebyli tam, kde jsme teď."
Steiner asi Sauber moc nepotěšil, když mu nepřímo nabídl pozici Minardi, které jezdilo vzadu a střídalo jednoho platícího jezdce za druhým, díky čímž pomohlo nastartovat kariéru pár talentovaným jezdcům včetně Fernanda Alonsa a Marka Webbera.
"Oba jsou to (Charles Leclerc a Antonio Giovinazzi) dobří kluci s velkým potenciálem, ale jistě není jednoduché dostat je do závodního kokpitu. Tohle je v F1 velmi komplikované. Jezdec musí být ve správný čas na správném místě, nic jiného mu nepomůže. Momentálně není ani žádný kokpit na prodej, jako byla místa v Minardi. Minardi možná nevadilo být pořád na posledním místě a přijalo roli týmu pro nováčky.
Možná nebylo nadšené, že je poslední, ale bylo s tím smířeno a přizpůsobilo tomu svůj obchodní model. Jejich obchodním modelem bylo pomáhat jezdcům. Nebo když Ricciardo závodil za HRT. Všichni věděli, že v tom týmu nic nedosáhne, ale získal zkušenosti. A teď takové týmy nemáme. Možná je to tak dobře a možná ne."
Američtí fanoušci by v americkém týmu rádi viděli Američana. Možná se dočkají v roce 2019, jelikož Grosjean i Magnussen mají smlouvy jen na příští rok a Haas nechal na Hungaroringu dva dny testovat 19letého Santina Ferrucciho.