Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Haas popírá zájem o motory Renault

Haas popírá zájem o motory Renault

Byla by to příliš komplikovaná změna

Když už týmy podepsaly dohodu Concorde, je nejvyšší čas stvrzovat kontrakty na dodávky motorů. Tři výrobci deklarovali zájem zůstat ve F1 dlouhodobě, Honda se zatím Red Bullu zavázala pouze do konce příštího roku.

Pokud zůstane, což snad ano, není moc důvodů narušovat úzce spolupracující trio Honda, Red Bull Racing, AlphaTauri. Zákazníci Mercedesu, ke kterým se příští rok přidá McLaren, by museli mít nějaký moc dobrý důvod, aby se vzdali aktuálně nejvýkonnějších a velmi spolehlivých pohonných jednotek. Ferrari dvěma zákazníkům dodává aktuálně nejslabší motory, zatímco Renault nemá na rok 2021 podepsaného ani jednoho zákazníka a jeho tovární tým se tak nebude mít s kým srovnávat.

Šéf týmu Renault Cyril Abiteboul se přitom netají, že by chtěl nejen motorového zákazníka, jakým je nyní McLaren, ale také partnera na hlubší technickou spolupráci. Frédéric Vasseur se však již nechal slyšet, že trojlístek Sauber, Alfa Romeo, Ferrari spěje k prodloužení spolupráce a zachování fungujícího modelu. Médiím tedy vyšlo, že pokud Renault někoho uloví, bude to Haas.

"Neskáčeme přes palubu při prvním náznaku problému. S Genem (Haasem) nepochybujeme, že Ferrari své problémy vyřeší," popřel spekulaci šéf týmu Haas Günther Steiner. "Máme vybudovanou infrastrukturu s Dallarou. V Itálii. Pokud bychom chtěli začít spolupracovat s Renaultem, museli bychom se přesunout do Anglie."

Vozy s motory Ferrari jsou letos před Mercedesem, pouze když jsou dojížděny o kolo. Foto: Haas

Pokračování s Ferrari může připravit o práci některého ze současných jezdců Haasu, nebo oba. Je dost dobře možné, že po skončení sezony F2 budou mít nárok na superlicenci hned tři mladíci z jezdecké akademie Ferrari, Mick Schumacher, Callum Ilott a Robert Švarcman, a v Alfě Romeo bude místo pouze pro jednoho nebo dva z nich.

Zdroj: grandprix, úvodní foto: Haas