Nové motory budou mít twin-turbo, potvrdil Horner
Přestože fanoušci chtějí opak.
Christian Horner nadále trvá na tom, že pro F1 by byl nejlepší návrat k velkým atmosférickým motorům. Důkazem má být i průzkum, který udělal mezi britskými fanoušky.
"Kdyby to bylo na mně, vrátil bych atmosférické agregáty s vysokými otáčkami, ať už by byly V10 nebo V12. Pracujeme na voze pro Aston Martin a když se dělal průzkum, zda by v něm lidé chtěli moderní hybridní motor z F1 nebo normální motor s vysokými otáčkami, přišlo ohromné množství odpovědí. Dělal jsem i vlastní průzkum mezi fanoušky na Silverstone a reakce byly ohromné. Nic není lepší, než zeptat se lidí, co by chtěli," řekl šéf týmu Red Bull.
Podle něj by se vývoj technologií měl přesunout do elektrické Formule E a formule 1 by se měla stát místem těsného a vzrušujícího soupeření mezi jezdci a týmy, s malým vlivem techniky. Uvědomuje si ale, že FIA, automobilky a jejich týmy směřují k něčemu jinému. F1 bude od roku 2021 používat motory V6 s dvojitým turbem a otazníky jsou již pouze ohledně hybridního systému a vývoje.
"Pochybuji, že bychom se vrátili k atmosférickým motorům, ačkoli já a diváci ze Silverstone bychom si to přáli. Skončíme s motory V6 s twin-turbem, o tom nepochybuji. Ale aspoň je na stole téma zvuku. Bohužel, když se navrhovaly současné motory, nemyslelo se na náklady ani na zvukovou atraktivitu.”
"Kdyby to bylo na mně, vrátil bych atmosférické agregáty s vysokými otáčkami, ať už by byly V10 nebo V12. Pracujeme na voze pro Aston Martin a když se dělal průzkum, zda by v něm lidé chtěli moderní hybridní motor z F1 nebo normální motor s vysokými otáčkami, přišlo ohromné množství odpovědí. Dělal jsem i vlastní průzkum mezi fanoušky na Silverstone a reakce byly ohromné. Nic není lepší, než zeptat se lidí, co by chtěli," řekl šéf týmu Red Bull.
Podle něj by se vývoj technologií měl přesunout do elektrické Formule E a formule 1 by se měla stát místem těsného a vzrušujícího soupeření mezi jezdci a týmy, s malým vlivem techniky. Uvědomuje si ale, že FIA, automobilky a jejich týmy směřují k něčemu jinému. F1 bude od roku 2021 používat motory V6 s dvojitým turbem a otazníky jsou již pouze ohledně hybridního systému a vývoje.
"Pochybuji, že bychom se vrátili k atmosférickým motorům, ačkoli já a diváci ze Silverstone bychom si to přáli. Skončíme s motory V6 s twin-turbem, o tom nepochybuji. Ale aspoň je na stole téma zvuku. Bohužel, když se navrhovaly současné motory, nemyslelo se na náklady ani na zvukovou atraktivitu.”