Rus Aljošin skončil, v Poconu ho nahradí Saavedra
ABC Supply 500 – před závodem.
Během dlouhé pauzy od posledního závodu IndyCar na okruhu v Ohiu přišel o místo u týmu Sama Schmidta Rus Aljošin. Jeho sponzor už před sezonou snížil příspěvek, který americkému týmu posílal. Pro Schmidta to tak znamenalo větší spoluúčast. Několik havárek v průběhu sezony ale Aljošinův rozpočet naplnilo.
V Poconu jej, stejně jako předtím v Torontu, vystřídá Sebastian Saavedra, který by měl startovat i na oválu Gateway. V posledních dvou závodech by si IndyCar rád vyzkoušel Kanaďan Wickens, který už absolvoval tréninky na Road America, když se Aljošin vinou propadlého razítka na vízu opozdil cestou z Le Mans.
Pro Aljošina je to dvakrát škoda, protože vyhazov přišel před závodem, do kterého vloni startoval z pole position a v němž do poslední chvíle bojoval s Willem Powerem o vítězství. Loni se v Poconu startovalo až v pondělí, protože v neděli závod spláchl déšť.
Letošní závod je pátou zastávkou IndyCar na oválu ve tvaru trojúhelníku od návratu série v roce 2013. Předloňský závod bohužel poznamenala tragická nehoda. Justina Wilsona, který posílil tým Michaela Andrettiho a měl získat smlouvu na nadcházející sezonu, zasáhl do hlavy úlomek z vozu Sage Karama. Wilson druhý den v nemocnici následkům zranění podlehl.
Historie závodů na dvouapůlmílovém oválu v pensylvánských horách Pocono je ale mnohem bohatší. Série USAC sem poprvé zavítala v roce 1971. Závod na právě otevřené trati v netradičním tvaru trojúhelníku vyhrál Mark Donohue závodící na voze McLaren, připraveném týmem Penske. Na oválu v Poconu se ale v dobách USAC dařilo hlavně A.J. Foytovi, který si připsal hned čtyři vítězství včetně toho posledního pod hlavičkou USAC.
CART byla v Poconu doma celá osmdesátá léta. Tři vítězství si připsal Rick Mears, a to včetně toho prvního pod hlavičkou CART v roce 1982. Na konci 80. let ale byla trať ve špatném stavu a CART ji považoval za příliš nebezpečnou. Kromě nedostatků samotného okruhu, kupříkladu chybějícího záchytného plotu, bylo špatné i zázemí, které opakovaně kritizoval šéflékař CART Steve Olvey. Šokující například bylo, že coby hlavní lékař okruhu byl uváděn majitel dráhy Joe Mattioli. Ten skutečně lékařský titul měl, byl ale zubař. Odchod IndyCar ale majitele příliš netrápil, na formulovém závodě totiž prodělávali. Na dlouho poslední závod v Poconu vyhrál 20. srpna 1989 Danny Sullivan.
Na začátku druhé dekády 21. století už ale trať začínala být nebezpečná i pro NASCAR a to byl pro její majitele velký problém. Přišly proto velké změny, instalace bariér SAFER, ochranné ploty, vyasfaltování únikových zón a nový povrch. Provedené změny přilákaly zpět i IndyCar Series.
První závod se v roce 2013 jel na 400 mil. Byl totiž vysílán celostátní televizí ABC a ta nestála o další tříhodinový závod. Napřesrok se ale přenos přesunul na sportovní kanál NBC Sports Network, závod byl prodloužen na tradičních 500 mil a stal se součástí trojkoruny tří pětistovek – v Indianapolisu, Poconu a kalifornské Fontaně. Závody byly dvojnásobně bodované a vítěz všech tří by získal nemalou finanční odměnu. Koncept skončil po dvou sezonách, když se IndyCar nedomluvila na pokračování ve Fontaně. Nikomu se v jedné sezoně všechny tři závody vyhrát nepovedlo.
Jako lídr šampionátu přijíždí do Pensylvánie Josef Newgarden, který bude útočit na hattrick. Vyhrál totiž předchozí závody v Torontu a v Ohiu, čímž se vyšvihl na první místo vyrovnaného šampionátu. V Poconu nebyl nikdy hůř než osmý a předloni stál na stříbrném stupínku. S odstupem sedmi a osmi bodů jsou za Newgardenem seřazeni Castroneves a Dixon, který si v roce 2013 připsal první vítězství IndyCar po návratu do Pocona.
Tým Penske oznámil sestavu pro jeden z vozů v programu sportovních vozů, o který se budou dělit Juan Pablo Montoya a Dane Cameron. Penske ale nasadí dva vozy, což nahrává spekulacím, že po sezoně IndyCar oznámí přechod Castronevese, pro kterého je to tak zřejmě poslední šance na zisk vytouženého titulu.
Pocono Raceway
Délka trati:2,5 míle (4 km), 3 zatáčky
Délka závodu: 200 kol, 500 mil
Klopení: 6 – 14°
První závod: 1971
Loňský vítěz: Will Power (Team Penske)
Loňské pole position: Michail Aljošin (Schmidt Peterson Motorsports) – 1:21,6530
Rekord okruhu: Juan Pablo Montoya (Team Penske) – 0:40,1929 v roce 2014
Časový harmonogram (SELČ)
Sobota 19. srpna
15:00 – 17:15 – 1. trénink
19:00 – 20:15 – kvalifikace
23:00 – 23:30 – 2. trénink
Neděle 20. srpna
20:40 – start závodu ABC Supply 500 (přímý přenos 20:15 Nova Sport 2)