BMW konkurenty na stupně vítězů nepustilo
Zandvoort – 1. závod.
DTM má za sebou první závod druhé části sezony 2017, jenž se jel na novém povrchu nizozemského Circuit Parku v Zandvoortu. Automobilka BMW využila výhody nabídnuté v kvalifikaci i dobrých zkušeností se zdejší tratí a obsadila kompletní stupně vítězů.
Pro své čtvrté vítězství v DTM si dojel držitel pole position Timo Glock, následovaný úřadujícím mistrem Markem Wittmannem. Počtvrté letos na stupně vítězů vystoupal Maxime Martin.
Sobota na břehu Severního moře tentokrát nepřinesla obvyklou dávku akce. Kvalifikaci předčasně ukončil déšť a závod byl především soubojem taktiky a hledáním odpovědi na otázku, jak dlouho vydrží na novém asfaltu pneumatiky.
Glock, Wittmann a Martin se po startu dokázali rychle odpoutat od zbytku pole. Notně jim v tom pomohl čtvrtý Augusto Farfus, jenž za sebou držel konkurenci, především pak Reného Rasta, jehož strategie tlačila dopředu.
Na Brazilci, jenž si za bránění své pozice vysloužil varování, si však něměcký nováček vylámal zuby a příležitost pro volnou jízdu dostal až v momentě, kdy BMW povolalo Farfuse do boxů.
Tou dobou už však byla ztráta na průběžně vedoucí skupinku mnichovských zástupců příliš velká. Po přezutí na nové pneumatiky se sice Rast dral znovu vpřed, ale v závěru chyboval a na lepší než deváté místo se dnes nezmohl.
Nedařilo se ani Mattiasi Ekströmovi, Rastovu kolegovi z Audi a přímému konkurentu v boji o titul. Dvojnásobný šampion chyboval po výjezdu z boxů a dvakrát (poprvé na studených pneumatikách, podruhé na vlastních nečistotách) se octil mimo dráhu. Další problémy, tentokrát s pneumatikami, na sebe nenechaly čekat a švédský veterán odstoupil ze závodu tři kola před koncem.
Podobný osud stihl i dalšího muže z předních příček průběžného pořadí. Lucas Auer startoval až z předposlední řady a v závodě chyboval při souboji s Nikem Müllerem v pověstné zatáčce Scheivlak. Po ztrátě přilnavosti vylétl do kačírku a přišel tím o možnost získat body.
Jediný z dosavadních favoritů šampionátu, komu se podařilo prolomit nepřízeň osudu, byl Jamie Green. Po startu z 15. příčky si Angličan ve službách týmu Rosberg vybojoval páté místo v cíli.
Neúspěch jedněch může přinést úspěch druhým. Glock i přes závěrečné problémy s pneumatikami uhájil prvenství a rázem se posunul do přední linie bitvy o titul. Rast sice o bod přeskočil stagnujícího Ekströma a Auer zůstal třetí, dnes triumfující jezdec BMW však na čelo ztácí už jen 16 bodů.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Timo GLOCK | BMW – RMR | 57:18.491 | 37 |
2. | Marco WITTMANN | BMW - RMG | +0.178 | 37 |
3. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | +0.840 | 37 |
4. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | +2.530 | 37 |
5. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | +3.164 | 37 |
6. | Augusto FARFUS | BMW – RMG | +4.173 | 37 |
7. | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | +4.771 | 37 |
8. | Gary PAFFETT | Mercedes – HWA | +5.382 | 37 |
9. | René RAST | Audi - Rosberg | +5.911 | 37 |
10. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | +6.278 | 37 |
11. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | +6.734 | 37 |
12. | Edoardo MORTARA | Mercedes – HWA | +7.929 | 37 |
13. | Loïc DUVAL | Audi - Phoenix | +13.880 | 37 |
14. | Bruno SPENGLER | BMW – RBM | +21.214 | 37 |
15. | Lucas AUER | Mercedes – HWA | +27.053 | 37 |
16. | Maro ENGEL | Mercedes – HWA | +52.140 | 37 |
17. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt | +3 kola |
34 |
18. | Tom BLOMQVIST | BMW – RMR | 0 |