Wittmann přišel po diskvalifikaci o vítězství
Zandvoort – 2. závod
Marco Wittmann stejně jako v loňském roce i letos zachraňuje své mistrovské ambice ve druhé půli sezony. Po včerejším druhém místě se v Zandvoortu v neděli radoval z vítězství. Konkurence však tentokrát byla mnohem blíže a vozy BMW už to neměly mezi dunami tak jednoduché.
Co chybělo prvnímu nizozemskému závodu, nahradil ten druhý. Už během zahřívacího kola havaroval Tom Blomqvist a na startu zůstali stát Maxime Martin a René Rast. Wittmann šel v první zatáčce do vedení a druhý Augusto Farfus mu kryl záda.
Jamie Green se snažil zopakovat svůj sobotní velký skok vpřed (po startu z patnácté příčky dojel pátý), ale tentokrát se mu přemíra snahy vymstila. Už v prvním kole se dostal mimo dráhu a ztratil několik pozic.
V boxech měl Angličan co dělat, aby zabránil kolizi s Robertem Wickensem, na dráze o několik kol později však již kontakt neodvrátil. Hodně divokým manévrem přes obrubník se snažil v šikaně najít cestu kolem Kanaďanova mercedesu, ale v závodní stopě nebylo místo pro dva vozy.
Opakovaná kolize poslala Greena do hodin a Wickensovi poškodila pneumatiku. Pro oba tím skončily jakékoli naděje na zisk většího počtu bodů. Podobně bezhlavě jako Green si počínal i další aspirant na titul.
René Rast se po zastávce u mechaniků na studených pneumatikách zbytečně pokoušel o nemožné – udržet za sebou soupeře s obutím na provozní teplotě. Dvakrát se při tom dostal do kontaktu s vozem Mara Engela a s poškozeným pravým zadním zavěšením musel odstoupit.
Situace se dost možná stala osudnou také pro vítěze druhého závodu z Moskvy, který měl i tentokrát namířeno na stupně vítězů. Engela totiž v 15. kole postihl defekt levé přední pneumatiky, v Zandvoortu extrémně namáhané.
Identický problém zastavil také jízdu Lucase Auera. Mladý Rakušan do závodu vstupoval jako třetí muž průběžného pořadí a znovu na trati bavil svými divokými kousky, nicméně na břehu Severního moře vyšel bodově zcela naprázdno a v boji o titul začíná ztrácet půdu pod nohama.
Mike Rockenfeller se v Nizozemsku po doléčení zlomeniny z nehody na Norisringu vrátil k brzdění levou nohou a na oblíbené trati chtěl významně rozšířit své bodové konto. Od poloviny závodu začal proto nahánět Wittmanna, jemuž mělo připadnout zpět vedení, jakmile si všichni odbudou své zastávky v boxech.
Podobnými situacemi kovaný Wittmann však chybu neudělal a ačkoliv oba v cíli dělila necelá sekunda a i jezdec BMW, podobně jako ostatní, bojoval v závěru s vibracemi pneumatik, vedení si ohlídal.
Agresivní strategie přezutí po prvním kole na novém povrchu v Zandvoortu nefungovala tak, jako bylo zvykem na předcházejících tratích. Opačnou taktiku zvolil nováček Loic Duval a její důsledná realizace na trati mu pomohla k prvním bodům v DTM v podobě třetího místa!
O bramborovou pozici se v posledních kilometrech strhl kontroverzní boj. Mattias Ekström, dlouhou dobu jedoucí na čtvrté pozici, měl velké potíže s pneumatikami a ve 33. kole hlásil inženýrům dramatický pokles tlaku.
Za normálních okolností by byl Ekström pro soupeře snadným soustem, ale ke svému štěstí měl za sebou kolegu Nika Müllera, jenž jej důsledně bránil před tlakem konkurence. A když bylo nejhůře, jako při Paffettově pokusu v posledním kole, zablokovaly oba vozy Audi společně celou šíři dráhy.
Následnou Paffettovu domluvu po závodě asi Ekström strávil snáze s vědomím, že mu blokáda pomohla dostat se znovu do čela šampionátu.
Aktualizováno
Wittmann si své vítězství po technické kontrole vozů v parc fermé neponechal. Komisaři nenašli v jeho bmw předepsané minimální množství paliva a diskvalifikovali jej. Ostatní jezdci se tedy posunuli o jednu příčku výš.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka – Tým | Čas/Odstup | Kol |
1. | Mike ROCKENFELLER | Audi - Phoenix | 56:33.404 | 37 |
2. | Loïc Duval | Audi - Phoenix | 56:49.985 | 37 |
3. | Mattias EKSTRÖM | Audi - Abt | 57:31.477 | 37 |
4. | Nico MÜLLER | Audi - Abt | 57:32.024 | 37 |
5. | Gary PAFFETT | Mercedes – HWA | 57:32.252 | 37 |
6. | Maxime MARTIN | BMW - RBM | 57:32.794 | 37 |
7. | Timo GLOCK | BMW – RMR | 57:33.332 | 37 |
8. | Augusto FARFUS | BMW – RMG | 57:33.473 | 37 |
9. | Jamie GREEN | Audi - Rosberg | 57:35.809 | 37 |
10. | Bruno SPENGLER | BMW – RBM | 57:45.413 | 37 |
11. | Maro ENGEL | Mercedes – HWA | 58:03.531 | 37 |
12. | Edoardo MORTARA | Mercedes – HWA | 58:04.165 | 37 |
13. | Tom BLOMQVIST | BMW – RMR | 58:04.682 | 37 |
14. | Lucas AUER | Mercedes – HWA | 57:18.306 | 36 |
15. | Robert WICKENS | Mercedes – HWA | 52:17.445 | 33 |
- | Paul di RESTA | Mercedes – HWA | ||
- | René RAST | Audi - Rosberg | ||
DQ | Marco WITTMANN | BMW - RMG | 56:32.597 | 37 |