Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wittmann přišel po diskvalifikaci o vítězství

Wittmann přišel po diskvalifikaci o vítězství

Zandvoort – 2. závod

Marco Wittmann stejně jako v loňském roce i letos zachraňuje své mistrovské ambice ve druhé půli sezony. Po včerejším druhém místě se v Zandvoortu v neděli radoval z vítězství. Konkurence však tentokrát byla mnohem blíže a vozy BMW už to neměly mezi dunami tak jednoduché.

Co chybělo prvnímu nizozemskému závodu, nahradil ten druhý. Už během zahřívacího kola havaroval Tom Blomqvist a na startu zůstali stát Maxime Martin a René Rast. Wittmann šel v první zatáčce do vedení a druhý Augusto Farfus mu kryl záda.

Jamie Green se snažil zopakovat svůj sobotní velký skok vpřed (po startu z patnácté příčky dojel pátý), ale tentokrát se mu přemíra snahy vymstila. Už v prvním kole se dostal mimo dráhu a ztratil několik pozic.

V boxech měl Angličan co dělat, aby zabránil kolizi s Robertem Wickensem, na dráze o několik kol později však již kontakt neodvrátil. Hodně divokým manévrem přes obrubník se snažil v šikaně najít cestu kolem Kanaďanova mercedesu, ale v závodní stopě nebylo místo pro dva vozy.

Opakovaná kolize poslala Greena do hodin a Wickensovi poškodila pneumatiku. Pro oba tím skončily jakékoli naděje na zisk většího počtu bodů. Podobně bezhlavě jako Green si počínal i další aspirant na titul.

René Rast se po zastávce u mechaniků na studených pneumatikách zbytečně pokoušel o nemožné – udržet za sebou soupeře s obutím na provozní teplotě. Dvakrát se při tom dostal do kontaktu s vozem Mara Engela a s poškozeným pravým zadním zavěšením musel odstoupit.

Situace se dost možná stala osudnou také pro vítěze druhého závodu z Moskvy, který měl i tentokrát namířeno na stupně vítězů. Engela totiž v 15. kole postihl defekt levé přední pneumatiky, v Zandvoortu extrémně namáhané.

Identický problém zastavil také jízdu Lucase Auera. Mladý Rakušan do závodu vstupoval jako třetí muž průběžného pořadí a znovu na trati bavil svými divokými kousky, nicméně na břehu Severního moře vyšel bodově zcela naprázdno a v boji o titul začíná ztrácet půdu pod nohama.

Mike Rockenfeller se v Nizozemsku po doléčení zlomeniny z nehody na Norisringu vrátil k brzdění levou nohou a na oblíbené trati chtěl významně rozšířit své bodové konto. Od poloviny závodu začal proto nahánět Wittmanna, jemuž mělo připadnout zpět vedení, jakmile si všichni odbudou své zastávky v boxech.

Podobnými situacemi kovaný Wittmann však chybu neudělal a ačkoliv oba v cíli dělila necelá sekunda a i jezdec BMW, podobně jako ostatní, bojoval v závěru s vibracemi pneumatik, vedení si ohlídal.

Agresivní strategie přezutí po prvním kole na novém povrchu v Zandvoortu nefungovala tak, jako bylo zvykem na předcházejících tratích. Opačnou taktiku zvolil nováček Loic Duval a její důsledná realizace na trati mu pomohla k prvním bodům v DTM v podobě třetího místa!

O bramborovou pozici se v posledních kilometrech strhl kontroverzní boj. Mattias Ekström, dlouhou dobu jedoucí na čtvrté pozici, měl velké potíže s pneumatikami a ve 33. kole hlásil inženýrům dramatický pokles tlaku.

Za normálních okolností by byl Ekström pro soupeře snadným soustem, ale ke svému štěstí měl za sebou kolegu Nika Müllera, jenž jej důsledně bránil před tlakem konkurence. A když bylo nejhůře, jako při Paffettově pokusu v posledním kole, zablokovaly oba vozy Audi společně celou šíři dráhy.

Následnou Paffettovu domluvu po závodě asi Ekström strávil snáze s vědomím, že mu blokáda pomohla dostat se znovu do čela šampionátu.

 

Aktualizováno

Wittmann si své vítězství po technické kontrole vozů v parc fermé neponechal. Komisaři nenašli v jeho bmw předepsané minimální množství paliva a diskvalifikovali jej. Ostatní jezdci se tedy posunuli o jednu příčku výš.

 

Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):

p. Jezdec Značka – Tým Čas/Odstup Kol
1. Mike ROCKENFELLER Audi - Phoenix  56:33.404  37
2. Loïc Duval Audi - Phoenix  56:49.985  37
3. Mattias EKSTRÖM Audi - Abt  57:31.477  37
4. Nico MÜLLER Audi - Abt  57:32.024  37
5. Gary PAFFETT Mercedes – HWA  57:32.252  37
6. Maxime MARTIN BMW - RBM  57:32.794  37
7. Timo GLOCK BMW – RMR  57:33.332  37
8. Augusto FARFUS BMW – RMG  57:33.473  37
9. Jamie GREEN Audi - Rosberg  57:35.809  37
10. Bruno SPENGLER BMW – RBM  57:45.413  37
11. Maro ENGEL Mercedes – HWA  58:03.531  37
12. Edoardo MORTARA Mercedes – HWA  58:04.165  37
13. Tom BLOMQVIST BMW – RMR  58:04.682  37
14. Lucas AUER Mercedes – HWA  57:18.306  36
15. Robert WICKENS Mercedes – HWA  52:17.445  33
- Paul di RESTA Mercedes – HWA    
- René RAST Audi - Rosberg    
DQ Marco WITTMANN BMW - RMG 56:32.597 37