Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Belgie

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Belgie

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoho dalšího.

Do závodu ve Spa-Francorchamps Pirelli poprvé nominovalo pneumatiky P Zero fialové (ultraměkkou směs) společně s P Zero červenými (superměkkými) a P Zero žlutými (měkkými). Tři nejměkčí směsi spektra jsou tento rok společně nominovány již pošesté. Ve Spa je ale velmi proměnlivé počasí, je tedy velká šance, že uvidíme i nasazení pneumatik Cinturato do přechodných podmínek (zelené) nebo přímo do mokra – Cinturato modré. Spa je oblíbeným okruhem u téměř všech jezdců, skýtá klasické zatáčky jako jsou Eau Rouge a Pouhon, které z okruhu činí skutečnou horskou dráhu a test odvahy.

Tři nominované směsi:

    Ultraměkká směs (fialová)

    Superměkká směs (červená)

    Měkká směs (žlutá)

Okruh z pohledu pneumatik:


    Nejdelší okruh sezony – 7004 metrů.

    Z geografického hlediska je možné, že v jedné části trati bude pršet, zatímco v druhé bude sucho.

    Převýšení vytváří na pneumatiky síly ve všech směrech.

    Je třeba kompromisní nastavení, přítlak v zatáčkách, ale ne příliš odporu.

    Díky vysokým rychlostem a dlouhým zatáčkám proudí pneumatikami významné množství energie.

    Ve Spa je snadné předjíždět, což umožňuje zvolit různé strategie.

    Týmy spíše nominovaly všechny tři dostupné směsi, než aby se soustředily jen na měkčí pneumatiky.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:


Pirelli bylo minulý měsíc ve Spa na závodech 24h Spa a ukázalo se, proč je okruh tak úžasný: proměnlivé počasí, nepředvídatelné závodění a vysoké nároky na pneumatiky. Teď jsme ale pro závod ve Spa přivezli ultraměkké pneumatiky. Očekáváme, že nároky na pneumatiky se s novými vozy ještě dále zvýší. Tou pravou strategií by měly být dvě zastávky, ale více budeme vědět až po prvních trénincích. Vypracování optimální závodní strategie pro Spa je obzváště obtížné. Musí být flexibilní, počítat s deštěm, safety carem nebo dokonce s červenými vlajkami, jak jsme viděli minulý rok. Znamená to, že týmy musejí reagovat spíše na měnící se okolnosti, než postupovat podle plánu.”

Co je nové?


    Ultraměkké pneumatiky budou ve Spa poprvé, znamenají agresivnější volbu.

    Ve formuli 1 se toho během povinné dvoutýdenní přestávky moc nestalo. Poslední testy pneumatik Pirelli 2018 proběhly 4. srpna s Ferrari v Barceloně a další budou až 7.-8. září s Mercedesem na okruhu Paul Ricard.


Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu na Spa-Francorchamps:

23.5 psi (přední) a 21.5 psi (zadní)

Limit odklonu kol:

-2.75° (přední) a -1.50° (zadní)

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Rusko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Velká Británie   Superměkká Měkká Střední  
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Belgie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Itálie   Superměkká Měkká Střední  
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    
Malajsie   Superměkká Měkká Střední  
Japonsko   Superměkká Měkká Střední  
USA Ultraměkká Superměkká Měkká    
Mexiko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Brazílie   Superměkká Měkká Střední  
Abú Zabí Ultraměkká Superměkká Měkká