Předpověď pneumatikářů se vyplnila
VC Belgie – analýza Pirelli
Charles Leclerc z týmu Ferrari proměnil třetí pole position v premiérové vítězství ve velké ceně F1. Zvolil k tomu strategii jedné zastávky, kterou Pirelli před závodem považovalo za nejvýhodnější.
Všichni tři jezdci ze stupně vítězů použili stejnou taktiku. Původní pneumatiky z měkké směsi vyměnili během tří kol (21. kolo Leclerc, 22. Hamilton, 23. Bottas) za gumy střední tvrdosti. Odlišnou variantu zvolil do té doby druhý Vettel. Ten se rozhodl pro stejnou změnu už v 15. kole a ve 33. kole se vrátil z vedoucí pozice zpět na měkkou směs. Ukázalo se, že to nebylo šťastné řešení. Na stupeň vítězů nedosáhl a cenou útěchy byl bod za nejrychlejší kolo.
Počasí bylo mnohem chladnější než v předchozích dnech. Teplota asfaltu se trvale držela pod 30 °C. Pouze pět jezdců vyrazilo ze startovního roštu na střední směsi. Dva z nich potom dojeli v první desítce. Jedním z nich byl Alexander Albon, který při premiéře v týmu Red Bull postoupil ze 17. na 5. místo!
Zajímavý kousek předvedl Daniel Ricciardo. Po kolizi v úvodním kole přezul na střední směs a na ní potom dojel až do cíle. Na bodový zisk to však nestačilo. Není divu, protože jeho nejrychlejší kolo v závodě bylo o víc než čtyři vteřiny pomalejší než to nejlepší Vettelovo…
Mimochodem, Vettelovo nejrychlejší kolo (1:46,409) bylo pomalejší než loňské Bottasovo (1:46,286). Naopak Leclerkovo nejrychlejší kolo v kvalifikaci (1:42,519) bylo v historii velkých cen ve Spa-Francorchampsu nejlepší.
Na střední směsi byl v závodě nejrychlejší Bottas časem 1:46,465 a na měkké Vettel 1:46,409. Na střední směsi ujel nejdelší vzdálenost Ricciardo (42 kol) a na měkké Magnussen (25). Dvakrát u mechaniků zastavili Vettel, Hülkenberg, Räikkönen a Stroll, všichni ostatní jeli s jednou výměnou kol. Celkem jsme byli svědky 22 zastávek k boxech.
Víc prozrazuje následující infografika.