Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ve Spa má zatím nos vpředu Ferrari

Ve Spa má zatím nos vpředu Ferrari

VC Belgie – 1. trénink.

Úvodní trénink na VC Belgie se stal trochu překvapivě kořistí Kimiho Räikkönena. Naopak navrátilec Felipe Massa nezačal právě nejlépe.

Hned se zhasnutím červených světel vyjeli na trať Stoffel Vandoorne a Marcus Ericsson, oba s namontovanou ochranou Halo. Nebyli však jediní, kteří si jízdu s novým ochranným prvkem vyzkoušeli, objevil se s ní i například Lewis Hamilton. Všichni ji ale použili jen na jedno kolo a ve zbytku tréninku už jezdili bez ní.

Fernando Alonso si hned v prvním kole stěžoval na ztrátu výkonu a pomalou jízdou byl nucen se vrátit zpět, protože inženýři McLarenu mu na dálku nebyli schopni pomoct. V prvních pěti minutách si většina jezdců pouze vyzkoušela trať a hned se vrátila zpět ke svým mechanikům, takže první měřené kolo zajel až po 15 minutách Esteban Ocon za 1:48,962, a to na červených pneumatikách.

O minutu později najel Massa v zatáčce Malmedy příliš na vnitřní obrubník, ztratil kontrolu nad svým vozem a naboural do bariéry. Vylezl sice hned po svých, ale přesto byl trénink přerušen červenou vlajkou, aby mohli traťoví maršálové odklidit jeho vůz. Massa byl preventivně odvezen na kontrolu do Medical centra, odkud ho naštěstí brzy propustili. Po svém návratu do padoku pak novinářům sdělil, že tato nehoda neměla žádnou souvislost s jeho nemocí, kvůli které se nezúčastnil VC Maďarska.

Po restartu měl menší problém Kevin Magnussen, když se mu po výjezdu z boxů uvolnila opěrka hlavy a po jednom kole se musel vrátit zpět. Po uplynutí první půlhodiny tréninku začali jezdci zajíždět svá první měřená kola. Do čela se dostal Lewis Hamilton, který na červených pneumatikách zajel kolo za 1:47,410, za ním se seřadili piloti Red Bullu na fialových pneumatikách. Piloti však stále zrychlovali, Hamiltona postupně překonali Daniel Ricciardo, Räikkönen, Valtteri Bottas i Max Verstappen. Sebastian Vettel byl na šestém místě nejrychlejším jezdcem na žlutých pneumatikách, na prvního Ricciarda ztrácel 1,2 sekundy.

Čtyři minuty před uplynutím první poloviny tréninku si první místo vzal zpět Lewis Hamilton s časem 1:46,439, čímž o 305 tisícin sekundy překonal výkon Nika Rosberga, který zajel loni při zisku pole position. Po padesáti minutách se všichni jezdci sešli v boxech a zhruba sedm minut se na trati nikdo neobjevil.

Poté se začali na trať vracet a opět zrychlovali. Bottas překonal Hamiltonovo nejrychlejší kolo a dostal se do čela, ale hned v následujícím kole při uhýbání rychlejšímu jezdci najel v zatáčce číslo 13 na obrubník, dostal menší smyk a lehce vrazil do bariéry. Byl však schopen se sám dostat zpět na trať a do boxu. Toho využil Hamilton a vrátil se zpět do čela časem 1:45,555, který zajel na nejtvrdších žlutých pneumatikách. Za ním se seřadili Verstappen a Ricciardo, ale i přes použití fialových ultrasoftů měli ztrátu tři čtvrtě sekundy. Před oba jezdce Red Bullu se pak ještě dostal Vettel, ale ani jemu fialové pneumatiky nestačily na předstižení Hamiltona. To se podařilo až Räikkönenovi, když na ultrasoftech překonal Hamiltonův čas o 0,053 sekundy a vyhrál tak první trénink na belgickém okruhu.

Nejlepší ze „zbytku pole“ byl na sedmém místě Carlos Sainz z Toro Rosso, za ním se pak seřadili Ocon, Daniil Kvjat a Stoffel Vandoorne. Alonsovy problémy s motorem ze začátku tréninku se McLarenu podařilo vyřešit, ale objevily se potíže s DRS, které se neotevíralo správně. Ty se ale týmu podařily odstranit až sedm minut před koncem tréninku. Díky těmto problémům a i díky novější specifikaci motoru Honda se Vandoorne dostal v závěrečném pořadí před Alonsa, když ho překonal o necelé čtyři desetiny.

U dna výsledkové listiny zůstal Felipe Massa, který kvůli své nehodě nezajel žádný měřený čas. Před ním skončili jezdci Sauberu a oba závodníci týmu Haas.

p. jezdec tým čas odstup kol
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:45,502   13
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:45,555 + 0.053 19
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:45,647 + 0.145 13
4. Max Verstappen Red Bull 1:46,302 + 0.800 18
5. Daniel Ricciardo Red Bull 1:46,352 + 0.850 22
6. Valtteri Bottas Mercedes 1:46,424 + 0.922 20
7. Carlos Sainz Toro Rosso 1:47,446 + 1.944 22
8. Esteban Ocon Force India 1:47,670 + 2.168 27
9. Daniil Kvjat Toro Rosso 1:47,851 + 2.349 20
10. Stofel Vandoorne McLaren 1:47,865 + 2.363 18
11. Jolyon Palmer Renault 1:47,930 + 2.428 14
12. Nico Hülkenberg Renault 1:48,037 + 2.535 15
13. Fernando Alonso McLaren 1:48,252 + 2.750 18
14. Sergio Pérez Force India 1:48,452 + 2.950 19
15. Lance Stroll Williams 1:48,541 + 3.039 24
16. Kevin Magnussen Haas 1:48,615 + 3.113 20
17. Romain Grosjean Haas 1:48,626 + 3.124 20
18. Marcus Ericsson Sauber 1:50,160 + 4.658 21
19. Pascal Wehrlein Sauber 1:51,263 + 5.761 13
20. Felipe Massa Williams     3