Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bottas nejrychlejší, Ferrari dotírá

Bottas nejrychlejší, Ferrari dotírá

VC Itálie – 2. trénink.

V pátek byl v Královském parku nejrychlejší Valtteri Bottas. Převaha Mercedesu se ale více projevila v longrunech než na nejměkčí směsi pneumatik.

Na druhý trénink se v Monze umoudřilo počasí. Rtuť v teploměru vystoupala na 25 stupňů, oschlá trať pak měla 34 stupňů.

Už tradičně jako nejbystřeji z boxů vyrazily oba haasy, tentokrát v doprovodu Hülkenbergova renaultu. Základní čas ustanovil Romain Grosjean – 1:25,2. Vzápětí ho trumfnul Nico Hülkenberg výkonem 1:24,4. Šlo však jen o úvodní přestřelku, odehrávající se na tvrdých gumách.

Ze silné šestky dal jako první o sobě vědět Kimi Räikkönen za 1:22,8. Bleskově ale klesl na třetí příčku za Valtteriho Bottase a Maxe Verstappena navzdory tomu, že Nizozemec vzal Parabolicu hodně velkoryse. Nikdo ovšem neměl na Lewise Hamiltona, jenž hned v úvodním pokusu zajel 1:22,1. Při repete pak ubral ještě dvě desetinky.

Po dvaceti minutách vykrystalizovalo pořadí: Hamilton, Bottas, Räikkönen, Sebastian Vettel, Verstappen a Daniel Ricciardo. Takže nic nového pod sluncem. Zbytek světa vedl Esteban Ocon.

Do vážnějších potíží se dostal Felipe Massa, který se na výjezdu z druhé šikany projel v kačírku. Naštěstí se z něj dostal vlastními silami. Dal tím zřejmě špatný příklad parťákovi Lancemu Strollovi, vytáčejícímu piruetu ve Variante Ascari.

Mezitím, už na ultrasoftech, udeřil Vettel (1:21,5). Jenže mercedesy, tentokrát v pořadí Bottas (1:21,4) – Hamilton (1:21,5), hned kontrovaly. O Finově konečném primátu rozhodlo i to, že Hamilton se během závěrečného rychlého kola na chvilku ocitl vedle dráhy.

Úplně jiné starosti měl Fernando Alonso. Absolvoval vzrušenou výměnu názorů s techniky McLarenu, zahájenou již obligátním obratem: „No power.“ Auto se po resetu nicméně znovu rozjelo.

Po polovině seance se týmy začaly přeorientovávat na tzv. longruny, tedy dlouhé stinty. Red Bull do nich poslal Verstappena na supersoftech a Ricciarda na softech. Prvně jmenovanému se ale zakrátko začaly přehřívat zadní gumy. Mercedes a Ferrari vyslaly svoje piloty na supersoftech, s pozdějším přezutím na softy. V separátním hodnocení pro tuto část tréninku hrál prim znovu Bottas (1:24,1), Scuderia se pohybovala (podle stupně opotřebení obutí) zhruba v rozmezí 1:24,5 – 1:25,5, Ricciardo na čerstvých supersoftech zaknihoval 1:24,4.

Po hodině se na okruhu zažlutilo, když Carlos Sainz odstavil v prvním sektoru dýmající toro rosso. Chybová hlášení se množila i u top týmů. Hamilton si stěžoval na příliš horkou sedačku, Vettel zase na vibrace při brzdění. Räikkönen dokonce vycestoval ven a vinu za to kladl špatnému vyvážení.

V poslední čtvrthodině ještě přišel ke slovu virtuální safety car, a to kvůli Kevinu Magnussenovi, trčícímu ve Variante Ascari.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:21,406   25
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:21,462 + 0.056 24
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:21,546 + 0.140 33
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:21,804 + 0.398 34
5. Max Verstappen Red Bull Renault 1:22,409 + 1.003 34
6. Daniel Ricciardo Red Bull Renault 1:22,752 + 1.346 22
7. Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1:22,947 + 1.541 31
8. Fernando Alonso McLaren Honda 1:22,968 + 1.562 31
9. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:22,977 + 1.571 43
10. Felipe Massa Williams Mercedes 1:22,985 + 1.579 42
11. Carlos Sainz Toro Rosso Renault 1:23,150 + 1.744 21
12. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:23,272 + 1.866 14
13. Jolyon Palmer Renault Renault 1:23,317 + 1.911 34
14. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:23,352 + 1.946 43
15. Lance Stroll Williams Mercedes 1:23,403 + 1.997 36
16. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:23,567 + 2.161 31
17. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:23,650 + 2.244 20
18. Daniil Kvjat Toro Rosso Renault 1:24,253 + 2.847 28
19. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:24,894 + 3.488 39
20. Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1:25,295 + 3.889 25