Bottas nejrychlejší, Ferrari dotírá
VC Itálie – 2. trénink.
V pátek byl v Královském parku nejrychlejší Valtteri Bottas. Převaha Mercedesu se ale více projevila v longrunech než na nejměkčí směsi pneumatik.
Na druhý trénink se v Monze umoudřilo počasí. Rtuť v teploměru vystoupala na 25 stupňů, oschlá trať pak měla 34 stupňů.
Už tradičně jako nejbystřeji z boxů vyrazily oba haasy, tentokrát v doprovodu Hülkenbergova renaultu. Základní čas ustanovil Romain Grosjean – 1:25,2. Vzápětí ho trumfnul Nico Hülkenberg výkonem 1:24,4. Šlo však jen o úvodní přestřelku, odehrávající se na tvrdých gumách.
Ze silné šestky dal jako první o sobě vědět Kimi Räikkönen za 1:22,8. Bleskově ale klesl na třetí příčku za Valtteriho Bottase a Maxe Verstappena navzdory tomu, že Nizozemec vzal Parabolicu hodně velkoryse. Nikdo ovšem neměl na Lewise Hamiltona, jenž hned v úvodním pokusu zajel 1:22,1. Při repete pak ubral ještě dvě desetinky.
Po dvaceti minutách vykrystalizovalo pořadí: Hamilton, Bottas, Räikkönen, Sebastian Vettel, Verstappen a Daniel Ricciardo. Takže nic nového pod sluncem. Zbytek světa vedl Esteban Ocon.
Do vážnějších potíží se dostal Felipe Massa, který se na výjezdu z druhé šikany projel v kačírku. Naštěstí se z něj dostal vlastními silami. Dal tím zřejmě špatný příklad parťákovi Lancemu Strollovi, vytáčejícímu piruetu ve Variante Ascari.
Mezitím, už na ultrasoftech, udeřil Vettel (1:21,5). Jenže mercedesy, tentokrát v pořadí Bottas (1:21,4) – Hamilton (1:21,5), hned kontrovaly. O Finově konečném primátu rozhodlo i to, že Hamilton se během závěrečného rychlého kola na chvilku ocitl vedle dráhy.
Úplně jiné starosti měl Fernando Alonso. Absolvoval vzrušenou výměnu názorů s techniky McLarenu, zahájenou již obligátním obratem: „No power.“ Auto se po resetu nicméně znovu rozjelo.
Po polovině seance se týmy začaly přeorientovávat na tzv. longruny, tedy dlouhé stinty. Red Bull do nich poslal Verstappena na supersoftech a Ricciarda na softech. Prvně jmenovanému se ale zakrátko začaly přehřívat zadní gumy. Mercedes a Ferrari vyslaly svoje piloty na supersoftech, s pozdějším přezutím na softy. V separátním hodnocení pro tuto část tréninku hrál prim znovu Bottas (1:24,1), Scuderia se pohybovala (podle stupně opotřebení obutí) zhruba v rozmezí 1:24,5 – 1:25,5, Ricciardo na čerstvých supersoftech zaknihoval 1:24,4.
Po hodině se na okruhu zažlutilo, když Carlos Sainz odstavil v prvním sektoru dýmající toro rosso. Chybová hlášení se množila i u top týmů. Hamilton si stěžoval na příliš horkou sedačku, Vettel zase na vibrace při brzdění. Räikkönen dokonce vycestoval ven a vinu za to kladl špatnému vyvážení.
V poslední čtvrthodině ještě přišel ke slovu virtuální safety car, a to kvůli Kevinu Magnussenovi, trčícímu ve Variante Ascari.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:21,406 | 25 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:21,462 | + 0.056 | 24 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:21,546 | + 0.140 | 33 |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:21,804 | + 0.398 | 34 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Renault | 1:22,409 | + 1.003 | 34 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | Renault | 1:22,752 | + 1.346 | 22 |
7. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Honda | 1:22,947 | + 1.541 | 31 |
8. | Fernando Alonso | McLaren | Honda | 1:22,968 | + 1.562 | 31 |
9. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:22,977 | + 1.571 | 43 |
10. | Felipe Massa | Williams | Mercedes | 1:22,985 | + 1.579 | 42 |
11. | Carlos Sainz | Toro Rosso | Renault | 1:23,150 | + 1.744 | 21 |
12. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:23,272 | + 1.866 | 14 |
13. | Jolyon Palmer | Renault | Renault | 1:23,317 | + 1.911 | 34 |
14. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:23,352 | + 1.946 | 43 |
15. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:23,403 | + 1.997 | 36 |
16. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:23,567 | + 2.161 | 31 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:23,650 | + 2.244 | 20 |
18. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Renault | 1:24,253 | + 2.847 | 28 |
19. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:24,894 | + 3.488 | 39 |
20. | Pascal Wehrlein | Sauber | Ferrari | 1:25,295 | + 3.889 | 25 |