Renault představil plán na zlepšení spolehlivosti motorů
Rozhodně nechce naštvat fanoušky Maxe Verstappena
Frustrace Maxe Verstappena vyplývající z velkého množství odstoupení ze závodů s poruchou pohonné jednotky rozhodně není dobrou reklamou na automobily značky Renault. Oficiálně sice pohonné jednotky v útrobách RB13 nesou jméno TAG Heuer, ale to v takto vážné situaci není podstatné. Renault přislíbil zlepšení nejen svého motoru obecně, což je samozřejmostí, ale i podpory poskytované Verstappenovu týmu Red Bull Racing.
"První odpovědí na problém, který Maxe postihl, stejně jako na problémy jiných jezdců, je přijmout protiopatření," vysvětlil Cyril Abiteboul, šéf Renaultu Sport. "To poslední selhání ve Spa způsobil senzor a už nyní máme mnohem lepší a lépe zaznamenávanou proceduru, než jsme měli předtím. To není omluva, protože jsme to měli udělat už dávno. Ale ani nehledám výmluvy. Už to mělo být a udělali jsme to teď.
Druhá část odpovědi se týká nasazování dílů. Jsme více než loajálním partnerem Red Bullu a chceme pro něj vyrábět součástky nejvyšší kvality, i kdyby to mělo být na náklady Renaultu. Cítíme, že je to součástí našich povinností vůči Red Bullu a Maxovi. A poslední částí odpovědi jsou lidské zdroje. Bude jich více. To jsme dosud nestihli, ale už v Singapuru bude mít (Red Bull) více lidí a posilujeme i tým dohlížející na spolehlivost a provoz. Rozhodně to nebereme na lehkou váhu. Reagujeme a jsem docela hrdý na to, jak se dokážeme vypořádat s touto situací."
"K tomu nemám co říct. Vůbec nechápu, co tím chtěl říct, protože takhle jsme zachránili motor (použitý ve Spa) a může se dále používat. Pokud by explodoval, znamenalo by to nasazení dalšího motoru a více penalizací. Takže opravdu nechápu, jak to myslel."
"První odpovědí na problém, který Maxe postihl, stejně jako na problémy jiných jezdců, je přijmout protiopatření," vysvětlil Cyril Abiteboul, šéf Renaultu Sport. "To poslední selhání ve Spa způsobil senzor a už nyní máme mnohem lepší a lépe zaznamenávanou proceduru, než jsme měli předtím. To není omluva, protože jsme to měli udělat už dávno. Ale ani nehledám výmluvy. Už to mělo být a udělali jsme to teď.
Druhá část odpovědi se týká nasazování dílů. Jsme více než loajálním partnerem Red Bullu a chceme pro něj vyrábět součástky nejvyšší kvality, i kdyby to mělo být na náklady Renaultu. Cítíme, že je to součástí našich povinností vůči Red Bullu a Maxovi. A poslední částí odpovědi jsou lidské zdroje. Bude jich více. To jsme dosud nestihli, ale už v Singapuru bude mít (Red Bull) více lidí a posilujeme i tým dohlížející na spolehlivost a provoz. Rozhodně to nebereme na lehkou váhu. Reagujeme a jsem docela hrdý na to, jak se dokážeme vypořádat s touto situací."
Abiteboula samozřejmě nepotěšilo, když Verstappen po VC Belgie řekl, že by byl raději, kdyby motor fungoval, dokud by neexplodoval, než aby ho senzory po rozeznání problému hned vypnouly.
"K tomu nemám co říct. Vůbec nechápu, co tím chtěl říct, protože takhle jsme zachránili motor (použitý ve Spa) a může se dále používat. Pokud by explodoval, znamenalo by to nasazení dalšího motoru a více penalizací. Takže opravdu nechápu, jak to myslel."